TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volvo XC40 Recharge
Dziecko w Volvo XC40 Recharge - wyposażenie samochodu
06.07.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Volvo XC Recharge wyróżnia się wyposażeniem w trzy pary Isofix do mocowania fotelików samochodowych dla dzieci. W bagażniku mamy dodatkową siatkę oddzielającą kabinę pasażerską i stawianą z podłogi do pionu przegrodę.
Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest fabrycznym elementem wyposażenia każdej wersji Volvo XC40 Recharge. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest po pełnym otwarciu drzwi.
Ma on postać pokrętła, które należy odciągnąć delikatnie do siebie i obrócić - zgodnie z widniejącym schematem - w wybraną stronę.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się, na 60 sekund od uruchomienia elektrycznego silnika, piktogram z napisem ON.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się, na cały czas pracy elektrycznego silnika, piktogram z napisem OFF.
Dezaktywację poduszki powietrznej pasażera należy potwierdzić przyciskiem OK umieszczonym w zestawie sterowania na kole kierownicy.
W ten sam sposób potwierdzamy dokonanie aktywacji poduszki powietrznej pasażera.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
Na dole pleców fotela pasażera (asymetrycznie do jego środka) znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci typu Isofix.
Odpowiada mu para mocować Isofix (i-Size), które schowano głęboko pomiędzy siedzisko a oparcie fotela pasażera.
Trzecia para Isofix jest standardem wyposażenia Volvo XC40 Recharge.
Kolejne dwa punkty top-tether umieszczono w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.
Każdemu punktowi top-tether odpowiada para mocowań Isofix (i-Size). Te na kanapie zostały obudowane plastikowymi nakładkami i posiadają zamknięcie chroniące je przed zabrudzeniem. Przy montażu szyn fotelików łatwo je zdjęliśmy.
Volvo zintegrowało w jednym przycisku blokadę możliwości sterowania bocznymi szybami oraz możliwości otwarcia drugiej pary drzwi od wewnątrz samochodu. Umieszczono go w panelu na drzwiach kierowcy. Rozwiązanie to jest standardem w każdej wersji wyposażenia Volvo XC40 Recharge.
Wszystkie boczne szyby opuszczają się i podnoszą automatycznie stąd dodano do nich funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Blokadę szyb i drzwi należy potwierdzić przyciskiem OK umieszczonym na kole kierownicy.
W ten sam sposób potwierdzamy odblokowania możliwości sterowania bocznymi szybami i otwarcia drugiej pary drzwi od wnętrza samochodu.
Przyciemniane szyby boczne są opcją. Według otrzymanej od Volvo specyfikacji testowanego egzemplarza XC40 Recharge dopłata do niej wynosi 1850 złotych.
Panoramiczny dach, z otwieranym panelem na przednimi fotelami oraz elektrycznie zasuwaną roletą, jest fabrycznym elementem wyposażenia wersji Ultimate.
Siedzenia testowanego egzemplarza XC40 pokryto tapicerką Connect z elementami tkaniny zamszowej (dopłata 8500 zł).
Jednak na plecach foteli znalazł się panel z tworzywa sztucznego, z którego łatwiej usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie. W praktyce utrudnia to kieszeń wykonana z siatki.
Fabrycznym elementem XC40 Recharge jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Z jej nawiewów skorzystają osoby podróżujące na kanapie.
Na końcu centralnego tunelu znajdują się dwa porty usb typu C, do których można podłączyć zasilanie urządzeń elektronicznych, które zajmą uwagę dzieci podczas podróży.
Kolejny port usb-c, do obsługi Android Auto lub Apple CarPlay, znajduje się na dole środkowej części panelu kokpitu. Obok znajduje się samochodowe gniazdo 12V.
Rozkładany podłokietnik na środkowym miejscu kanapy jest standardem każdej wersji wyposażenia Volvo XC40 Recharge.
Jego długość wynosi 37 cm, szerokość 25 cm, grubość 6 cm i wysokość (od kanapy do oparcia łokcia) 22 cm. Wewnątrz znajdują się dwa uchwyty na napoje.
W bagażniku znajdują się cztery oczka do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.
Standardem każdej wersji wyposażenia jest elastyczna siatka oddzielająca bagażnik od kabiny pasażerskiej (widnieje na niej metka Made in Poland).
Podłoga bagażnika została wyposażona w podnoszoną do pionu przegrodę. Spełnia ona dodatkowe zabezpieczenie dla przewożonych przedmiotów.