TESTY
Plusy i minusy | Jaecoo 7
Jaecoo 7 - SUV na różne rodzaje nawierzchni z szerokim podglądem otoczenia
16.04.2025 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Jaecoo 7 wyróżnił się systemem kamer 540 stopni, które pomocne będą podczas jazdy zarówno w terenie, w mieście oraz parkowania. Niezrozumiałym dla nas zabiegiem producenta jest ograniczenie przestrzeni pod podłogą bagażnika.
PLUSY
Centralna poduszka powietrzna,
jest standardem każdej - z dwóch oferowanych - wersji wyposażenia Jaecoo 7. Jej zadaniem jest ochrona głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym zderzeniem w skutek sił działających podczas wypadku. Według statystyk to jedna z najczęstszych przyczyn odniesienia poważnych lub śmiertelnych obrażeń.
Kamery 540 stopni,
to zestaw 4 tradycyjnych obiektywów tworzących panoramiczny obraz i dodatkowej skanującej otoczenie przed samochodem. Następnie jest on cyfrowo przetwarzany, a kierowca ma idealny podgląd tego po czym jedzie w terenie. Do tego możemy wybrać tryb pół- lub w pełni przezroczystej karoserii. Jak też widok z lotu ptaka.
Ma to też zastosowanie w ruchu miejskim - w zależności od ustawienia widzimy co dzieje się wokół samochodu i przede wszystkim podczas manewru parkowania.
Dodatkowe tryby jazdy,
zmieniające charakterystykę pracy układu napędowego. W testowanej wersji Jaecoo 7 jest to: śnieg, błoto, piasek i offroad. W końcu to SUV, którym można wjechać w prawie każdy teren. Co też z udanym rezultatem sprawdziliśmy podczas testu na każdej z wymienionych nawierzchni. Ponadto - jak w wersji wyposażenia Urban - mamy eco, normal i sport. Pokrętło do ich wyboru znajduje się na centralnym tunelu.
MINUSY
Zagospodarowanie przestrzeni pod podłogą bagażnika,
nie należy do ergonomicznych. Znajdujące się tu koło zapasowe umieszczono na podwyższeniu, które ma wysokość… szerokości opony. Tym samym zabiera sporo miejsca, którego zabrakło w naszych testach do schowania kółek z wózków dziecięcych.
Brak regulacji wysokości fotela pasażera,
dziwi w zestawieniu wielu obecnych na pokładzie Jaecoo 7 rozwiązań podnoszących komfort użytkowania. Tym bardziej, że mamy tu elektryczne ustawienie wzdłużne i kąta pochylenia oparcia. Co więcej, przyciski te zostały zdublowane po wewnętrznej stronie fotela pasażera.
Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W Jaecoo 7 mamy wbudowane na stałe pokrętło, które należy pociągnąć do siebie i obrócić zgodnie z widniejącym schematem (element ten jest identyczny jak w modelach Volvo).
Taki uproszczony schemat działania z jednej strony jest wygodny (nie trzeba korzystać z kluczyka). Z drugiej stwarza potencjalne niebezpieczeństwo, że zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera może dokonać nieupoważniona/postronna osoba.
Dane z komputera pokładowego Jaecoo 7:
dystans przejechany podczas testu | 940 km |
średnia prędkość | 71 km/h |
średnie zużycie paliwa | 8,8 l/100 km |