TESTY

Plusy i minusy | Skoda Superb IV kombi plug-in

Jest Super(b) - plug-in z szybkim ładowaniem i 3 parami Isofix

| | foto: archiwum

Nową Skodę Superb możemy wyróżnić za więcej niż trzy elementy, ale najważniejszymi z nich jest gniazdo szybkiego ładowania układu napędowego hybrydy plug-in oraz możliwość montażu trzech fotelików dziecięcych typu Isofix. Minusem jest między innymi miejsce umieszczenia dźwigni przekładni DSG.

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - plusy i minusy, podsumowanie, zużycie paliwa, osiągi

PLUSY

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - plusy: trzy pary mocowań Isofix

Trzy pary mocowań Isofix,

to standard wyposażenia nowej Skody Superb. Dwie znajdziemy na skrajnych miejscach kanapy, trzecie na siedzeniu pasażera. Uchwyty te zapewniają niezmiennie najbezpieczniejszy sposób montażu fotelików dziecięcych. A taka konfiguracja pozwala na elastyczne ich umieszczenie w zależności od indywidualnych potrzeb.

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - plusy: gniazdo szybkiego ładowania hybrydy plug-in

Gniazdo szybkiego ładowania hybrydy plug-in,

to dla nas nowość. Do tej pory nie spotkaliśmy się z nim w żadnym testowanym samochodzie z tego rodzaju napędem. W praktyce możliwość podłączenia kabla CCS i ładowanie prądem stałym z maksymalną mocą 50 kW skraca czas do niespełna półgodziny. To pięć razy krócej niż przy użyciu standardowej wtyczki Type-2 z prądem zmiennym do 11 kW. Do tego nowa Skoda Superb została wyposażona w pojemniejszą baterię (25,7 kWh), a deklarowany przez producenta zasięg wzrósł do 130 kilometrów.

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - plusy: możliwość przedłużenia siedziska fotela

Możliwość przedłużenia siedziska fotela,

o pięć centymetrów robi różnicę w przypadku wysokich osób. Dla nich to lepsze podparcie ud, a więc i komfort podróżowania. Z kolei przy montażu bazy lub fotelika dziecięcego pozwala na pełne podparcie podstawy na siedzisku, co zwiększa stabilność i bezpieczeństwo.

MINUSY

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - minusy: dźwignia do zmiany biegów

Dźwignia do zmiany biegów,

automatycznej przekładni w nowej Skodzie Superb została przeniesiona na kolumnę kierowniczą, w miejsce przełącznika pracy wycieraczek. Takie rozwiązanie znamy już z testów modeli Mercedesa czy Renault i za każdym razem wymagało przyzwyczajenia. Chcąc przetrzeć szybę odruchowo wciskana jest prawa dźwignia. Oczywiście takim przypadkowym ruchem nie zmienimy przełożenia skrzyni podczas jazdy.

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - minusy: możliwość przedłużenia siedziska fotela

Brak możliwości wyjęcia zagłówka z fotela pasażera,

uniemożliwił nam montaż fotelika dziecięcego z grupy 2-3. Pomiędzy jego konstrukcją a oparciem siedzenia powstał pusty klin, który nie zapewnia optymalnego przylegania do siebie obu tych powierzchni.

Testy - Skoda Superb IV kombi plug-in - minusy: sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera

Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku nowej Skody Superb mamy mechaniczny zamek umieszczony w prawym boku kokpitu. Przeznaczono do niego grot schowany w module systemu Kessy Full.

W praktyce status działania poduszki powietrznej pasażera zmieniliśmy nieoryginalnym kluczykiem pasującym do wąskiej szczeliny przełącznika. Stwarza to potencjalne ryzyko, że dokona tego każda osoba, bez konieczności posiadania fabrycznego kluczyka.


Dane z komputera pokładowego Skody Superb IV kombi plug-in:

dystans przejechany podczas testu878 km
średnia prędkość35 km/h
średnie zużycie paliwa4,8 l/100 km
średnie zużycie prądu2,4 kWh/100 km