TESTY
Plusy i minusy | Dacia Jogger 5-osobowa
Jogger - pakowne kombi Dacii
12-09-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Dacia powróciła do modelu kombi, które dostępne jest dla pięciu lub siedmiu osób. Obszerny bagażnik oczywiście jest w wersji z dwoma rzędami siedzeń, ale i on nie jest pozbawiony wad.
PLUSY
Kanapa w II rzędzie,
zapewnia duży komfort podróży trzem dorosłym pasażerom. Mierzy 123 cm szerokości, co zgodnie z zaakcentowanymi wycięciami daje po 41 cm dla każdej osoby. Do tego siedziska mają po 49 cm przez co daje wygodne podparcie pod uda. Zagłówki mają jednakowy kształt i wielkość, wszystkie ustawimy na wysokość 84 cm.
Przestronny bagażnik kombi,
w wersji 5-osobowej ma co najmniej 708 litrów objętości. To więcej niż modele Renault, jak większy Talisman czy Espace. Według naszych pomiarów podłoga ma 118 cm długości i 102 cm szerokości (pomiędzy nadkolami). Wysokość do zwijanej rolety wynosi 57 cm, a do podsufitki aż 100 cm.
System relingów dachowych,
pozwala na odblokowanie (dołączonym kluczem) i szybkie złożenie dwóch belek poprzecznych. Na nich możemy zamontować potrzebne akcesoria, jak boks czy bagażnik rowerowy. Gdy są niewykorzystane z powrotem wracają na swoje miejsce. Rozwiązanie to jest standardem w wersjach Expression i SL Extreme.
MINUSY
Nierówna podłoga bagażnika,
tworzy dużą wnękę tuż przy plecach oparć kanapy. Ma 10 cm głębokości i aż 31 cm długości przy szerokości 100 cm. Trudno nazwać ją praktyczną i w przemyślany sposób zagospodarować.
W testowanym modelu leżała tam luzem torba z trójkątem, gaśnicą i zestawem kluczy do kół. Nie pasuje do niej także gumowa wykładzina, która wielkością ogranicza się tylko do głównej płyty podłogi.
Miejsce mocowania środkowego pasa bezpieczeństwa,
wybrano w podsufitce, prawie w belce dachowej, do której mocowana jest klapa bagażnika. Trzeba więc po niego sięgać daleko - zwijana roleta ma blisko metr długości. Pośrednim rozwiązaniem jest przeciągnięcie pasa i zapięcie go na stałe w jednym z zamków na kanapie. Wówczas jednak przysłania on kierowcy pole widzenia w lusterku wstecznym.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym z testowanych samochodów. Z reguły jest to mechaniczny zamek z dedykowanym kluczykiem, pomimo to nam udaje się użyć innego niż oryginał. Tym samym krytykujemy to, bo zmiany statusu może dokonać postronna osoba.
Podobnie jest w Dacii Jogger, ale tu mamy jeszcze prościej, bo wbudowany przełącznik. Wystarczy go wcisnąć i obrócić.
Dane z komputera pokładowego:
przejechany dystans: 1303 km, w tym 522 na LPG, średnia prędkość: 50 km/h i LPG 49 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,3 l/100 km i LPG 7,8 l/100 km.