TESTY
Plusy i minusy | Jeep Avenger
Mały Jeep z miejscem na trzy foteliki dziecięce
28.11.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Jeep Avenger wyróżnia się trzema parami mocowań Isofix oraz wyborem trybów przenoszenia napędu na przednią oś. W bagażniku zabrakło zaczepów do zamocowania siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty.
PLUSY
Trzy pary mocowań Isofix,
to standard każdej wersji wyposażenia Jeepa Avenger. Jedna znajduje się na fotelu pasażera, pozostałe na skrajnych miejscach kanapy. Pozwala to na więcej konfiguracji rozmieszczenia fotelików dziecięcych zamontowanych w najbardziej bezpieczny sposób.
System zarządzania trakcją,
dostępny jest od drugiej wersji wyposażenia Longitude. Do wyboru są tryby Normal, Eco, Sport, Śnieg, Błoto i Piasek. Poszczególne ustawienia podnoszą funkcjonalność tego Jeepa, w którym napęd przenoszony jest jedynie na przednią oś.
Panel sterowania klimatyzacją,
to wciąż fizyczne przyciski umieszczone na całej długości środkowej części kokpitu Jeepa Avenger. Takie rozwiązanie zachowuje bezpośredni dostęp do zmiany ustawień, bez odciągania uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Obecnie coraz częściej producenci samochodów stosują cyfrowe przyciski ukryte w menu wyświetlacza dotykowego.
MINUSY
Umieszczenie mocowań Isofix,
w nacięciach tapicerki kanapy utrudnia wsunięcie szyn. Pomocne mogą okazać się plastikowe nakładki dodawane przez producentów fotelików dziecięcych, ale kolejnym problem okazują się wąskie szczeliny. Łatwo więc uszkodzić skórzaną tapicerkę. Dodatkowo nacięcia zabezpieczone są niepraktycznym zamkiem błyskawicznym.
Brak zaczepów do siatki lub linek,
którymi można zabezpieczyć przedmioty przewożone w bagażniku, na przykład wózki dziecięce. Stwarza to ryzyko przesunięcia się ich do kabiny pasażerskiej podczas zdarzenia drogowego.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadku Jeepa Avenger mamy mechaniczny zamek umieszczony w schowku na rękawiczki. Do zmiany statusu poduszki należy użyć kluczyka od stacyjki silniki. W testowanej wersji wyposażenia Summit jego grot schowano w module bezkluczykowego dostępu do pojazdu.
Tyle teoria. W praktyce użyliśmy dowolnego płaskiego klucza pasującego do zamka wyłącznika. Oznacza to, że zmiany statusu poduszki powietrznej może dokonać osoba postronna, nie posiadająca oryginalnego kluczyka.
Dane z komputera pokładowego Jeepa Avenger:
dystans przejechany podczas testu | 880 km |
średnia prędkość | 47 km/h |
średnie zużycie paliwa | 6,0 l/100 km |