TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Jeep Avenger

Dziecko w Jeepie Avenger - wyposażenie samochodu

23.11.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Jeep Avenger wyróżnia się trzema pary mocowań Isofix do samochodowych fotelików dla dzieci. Z branych przez nas pod uwagę elementów wyposażenia zabrakło między innymi nawiewów powietrza z tyłu, rozkładanego podłokietnika kanapy oraz uchwytów do siatki lub linek zabezpieczających przedmioty przewożone w bagażniku.

Testy - Jeep Avenger - wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera

Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się w zamykanym schowku kokpitu. To mechaniczny, typowy dla modeli samochodów z grupy PSA, zamek. Do zmiany statusu - zgodnie z widniejącym schematem - przeznaczono grot ukryty w module bezkluczykowego dostępu do pojazdu.

Jest to jednak standard tylko w testowanej wersji wyposażenia Summit. W wersji Longitude oraz Altitude system ten jest opcją (dopłata odpowiednio 7800 zł lub 8300 zł za pakiet Infotainment & Convenienc). Przy braku wyboru tej opcji jak i bazowej wersji Avenger do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera służy ten sam kluczyk, co do stacyjki silnika.

Testy - Jeep Avenger - sygnalizacja aktywnej poduszki powietrznej pasażera

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie obudowy lusterka wstecznego. To kolejne rozwiązanie przeniesione z modeli samochodów z grupy PSA.

Przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera podświetla się, na minutę od uruchomienia silnika, piktogram z napisem ON.

Testy - Jeep Avenger - sygnalizacja nieaktywnej poduszki powietrznej pasażera

Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.

Testy - Jeep Avenger - ostrzeżenie, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka powietrzna pasażera

Ostrzeżenie przed montażem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Jeep Avenger - osłona przeciwsłoneczna pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.

Testy - Jeep Avenger - mocowanie top-tether, fotel pasażera

Na dole pleców fotela pasażera umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.

Testy - Jeep Avenger - mocowania Isofix, fotel pasażera

Odpowiada im para mocowań Isofix (i-Size). Uchwyty umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem a oparciem fotela pasażera.

To standard każdej wersji wyposażenia Jeepa Avenger.

Testy - Jeep Avenger - mocowanie top-tether, kanapa

Kolejne dwa punkty top-tether znalazły się w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.

Testy - Jeep Avenger - mocowania Isofix, kanapa

Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size). Uchwyty schowano w nacięciach, zabezpieczonych suwakiem, skórzanej tapicerki kanapy.

Testy - Jeep Avenger - blokada regulacji bocznych szyb

Standardem wyposażenia każdej wersji Jeepa Avenger są elektrycznie regulowane boczne szyby. Wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd funkcja zapobiegająca przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi.

Testy - Jeep Avenger - blokada otwarcia drzwi od środka samochodu

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od strony kabiny pasażerskiej. W przypadku Jeepa Avenger służy do tego - zgodnie z wytłoczonym schematem - stały przełącznik.

Testy - Jeep Avenger - tapicerka foteli

Jedną z opcji wersji wyposażenia Summit jest skórzana tapicerka w kolorze czarnym (dopłata 4900 zł). Wykończono nią także plecy foteli, co ułatwia usunięcie zabrudzeń, na przykład śladów butów dzieci podróżujących w fotelikach zamontowanych na kanapie.

Testy - Jeep Avenger - przyciemniane szyby boczne

Przyciemniane szyby z tyłu są standardem jedynie w topowej wersji wyposażenia Summit. W Longitude to opcja w pakiecie Tech & Style (7800 zł), a w Altitude w pakiecie Style & LED (7100 zł). W bazowej Avenger brak.

Testy - Jeep Avenger - port usb-C, kanapa

Na końcu centralnego tunelu znajduje się port usb-C, który może posłużyć za źródło zasilania urządzeń multimedialnych, z których korzystają dzieci podczas podróży. To standard w wersjach Altitude oraz Summit. W Longitude wymaga wyboru opcji Infotainment & Convenienc (7800 zł).

Na fabrycznym wyposażeniu każdej wersji Jeepa Avenger znajdują się dwa porty usb typu a (tylko zasilanie) i c (dodatkowo podłączenie do Android Auto lub Apple CarPlay) oraz samochodowe gniazdo 12V. Zestaw ten znajduje się na dole środkowej części kokpitu.