TESTY
Plusy i minusy | Ford Grand Tourneo Connect III 5-osobowy
(Nie)wykorzystany potencjał nowego kombivana Forda
14-11-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Na szerokiej kanapie Forda Tourneo Connect zmieściliśmy obok siebie trzy foteliki dziecięce, jednak dla tego środkowego zabrakło mocowań Isofix. Dużym ułatwieniem jest konstrukcja przesuwanych drzwi bocznych, ale niewymienionym przez nas w podsumowaniu utrudnieniem jest duża klapa bagażnika. Do jej otwarcia potrzebujemy ponad metra wolnego miejsca za samochodem.
PLUSY
Centralna poduszka powietrzna,
to nowy z obowiązkowych elementów wyposażenia samochodów, ale wciąż lista modeli, których ten przepis dotyczy jest krótka. Nowy Ford Tourneo Connect znajduje się na niej.
Zadaniem tej poduszki, montowanej pomiędzy fotelami, jest ochrona głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym uderzeniem się, w następstwie sił działających w trakcie wypadku. Efektem, jak dowodzą statystyki, są nie tylko groźne urazy czaszki, ale często i śmierć.
Przesuwane boczne drzwi,
to domena niektórych vanów, SUV-ów i właśnie kombivanów. Doceni to rozwiązanie każdy, kto będzie wsiadał lub wysiadał z auta na ciasno zastawionym miejscu parkingowym. W naszych testach podkreślamy ten komfort w sytuacjach związanych z dziećmi podróżującymi w fotelikach zamontowanych na kanapie.
Na marginesie - metalizowany lakier Midnight Blue zaskakiwał - w zależności od światła dziennego potrafił przybierać odcień zieleni lub fioletu.
Szeroka kanapa dla trzech dorosłych osób,
to rzadkość nawet w konkurencyjnych SUV-ach. Wielokrotnie przekonaliśmy się o tym w naszych próbach z montażem na skrajnych miejscach trzech fotelików dziecięcych. Pomiędzy nimi pozostawało niewiele miejsca. W nowym Tourneo Connect zmieści się dorosła osoba. Lub też trzeci, nawet z tych największych, fotelik, ale…
MINUSY
Niewykorzystany potencjał szerokiej kanapy,
na której bez problemu ustawiliśmy obok siebie trzy foteliki dziecięce. Te na skrajnych miejscach zamontowaliśmy za pomocą najefektywniejszego dziś systemu Isofix. Na środkowym miejscu mogliśmy wykorzystać tylko samochodowy pas bezpieczeństwa. Szkoda, bo nowy Ford Tourneo Connect byłby idealnym (dla nas bezpiecznym) autem dla rodziny z trójką małych dzieci.
Alternatywą jest zamówienie trzeciego rzędu, który tworzą dwa niezależne fotele. Każdy z nich wyposażono w kolejne pary Isofix. Ale też tracimy sporo miejsca w przestrzeni bagażowej.
Półka nad przestrzenią bagażnika,
ma tylko 50 cm długości, a podłoga 133 cm (testujemy wersję nadwozia Grand). Nie mamy więc możliwości ukrycia zawartości, jak też zabezpieczenia (nawet jeśli tylko do pewnego stopnia) przewożonych przedmiotów.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym z testowanych modeli samochodów. W przypadku trzeciej generacji Forda Tourneo Connect mamy mechaniczny zamek w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu poduszki przeznaczony jest grot kluczyka ukryty w module systemu Keyfree.
W praktyce zrobiliśmy to nieoryginalnym kluczem pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to ryzyko wykonania tej czynności przez nieuprawnioną osobę.
Dane z komputera pokładowego Forda Grand Tourneo Connect III 5-osobowy:
pokonany dystans: 885 km, średnia prędkość: 57 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5 l/100 km.