TESTY
Plusy i minusy | Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid
Nowy Golf - wspólny mianownik z elementami wyposażenia
13.06.2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trzy wyróżnione przez nas elementy podnoszące bezpieczeństwo to znak rozpoznawczy nie tylko nowego Golfa, ale większości modeli marek należących do Grupy Volkswagen. Niestety, to samo możemy powiedzieć o wyposażeniu, które zaliczyliśmy po stronie minusów.
PLUSY
Trzy pary mocowań Isofix,
to standard każdej wersji wyposażenia nowego Golfa. Dwie znajdują się na skrajnych miejscach kanapy, trzecia na fotelu pasażera. Daje to większą elastyczność montażu fotelików dziecięcych według własnych potrzeb. Obecnie Isofix to najefektywniejsze rozwiązanie dla bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów.
Monitorowanie martwego pola w lusterku bocznym,
z asystentem zmiany pasa ruchu z diodowym ostrzeżeniem w obudowie lusterka bocznego wyróżniamy w kolejnym modelu z Grupy Volkswagen. To jedno z najczytelniejszych dla kierowcy rozwiązań, jakie mieliśmy w testowanych samochodach.
Ostrzeżenie o potencjalnej kolizji,
to część systemu autonomicznego hamowania awaryjnego przed przeszkodą. W nowym Golfie zwraca uwagę kierowcy wyraźnym komunikatem graficznym i dźwiękowym. Trudno go pomylić z innym komunikatem.
MINUSY
Zamontowany na stałe zagłówek fotela pasażera,
przekłada się na jakość montażu fotelika dziecięcego z kategorii 2-3. Jego konstrukcja nie przylega optymalnie do oparcia, co może mieć znaczenie podczas wypadku drogowego.
Wysokość mocowań Isofix na kanapie,
nie zapewniła optymalnego przylegania do jej siedziska podstawy naszej bazy. Pomiędzy nimi powstał pusty klin o wysokości 3 cm. Może to mieć znaczenie dla stabilności mocowania fotelika dziecięcego podczas wypadku drogowego.
Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Volkswagena Golfa ósmej generacji niezmiennie mamy mechaniczny zamek. Przeznaczony do niego grot kluczyka schowano w module Keyless Acess (opcja za 1940 zł).
W praktyce zmiany statusu działania poduszki powietrznej pasażera dokonaliśmy nieoryginalnym, pasującym do wąskiej szczeliny zamka, kluczem. Stwarza to potencjalne ryzyko, że dokona tego nieuprawniona przez kierowcę osoba.
Dane z komputera pokładowego Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid:
dystans przejechany podczas testu | 537 km |
średnia prędkość | 47 km/h |
średnie zużycie paliwa | 5,1 l/100 km |