TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid

Dziecko w Volkswagenie Golfie - wyposażenie samochodu

09-06-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowy Golf hatchback wyróżnia się trzema parami mocowań Isofix do fotelików dziecięcych. W hybrydowej wersji plug-in osoby podróżujące na kanapie skorzystają z 3-strefowej klimatyzacji automatycznej z filtrem Air Care.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, fotelik dziecięcy tyłem do kierunku jazdy

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia każdej wersji Golfa ósmej generacji. Umieszczono go w prawym boku kokpitu. Dostęp możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi.

To mechaniczny zamek, do którego należy użyć - zgodnie z widniejącym schematem - kluczyka od stacyjki zapłonu silnika. W naszym przypadku (wersja Style) umieszczono go w module Keyless Acess (dopłata za 1940 zł).

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - informacja o aktywnej poduszce powietrznej pasażera, ON

Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie obudowy lusterka wstecznego.

Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund o włączenia silnika - napis ON z odpowiednim piktogramem.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - informacja o dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera, OFF, fotelik dziecięcyh tyłem do kierunku jazdy

Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - napis OFF z odpowiednim piktogramem.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - ostrzeżenie na osłonie przeciwsłonecznej pasażera, fotelik dziecięcyh tyłem do kierunku jazdy

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - osłona przeciwsłoneczna pasażera

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - dodatkowe ostrzeżenie

Dodatkowe ostrzeżenie znalazło się na wewnętrznej stronie słupka B po stronie pasażera. Widoczne jest przy otwieraniu drzwi.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - top-tether za fotelem pasażera

Na dole pleców oparcia fotela pasażera znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - mocowania Isofix fotel pasażera

Standardem wyposażenia nowego Volkswagena Golfa jest para Isofix (i-Size) na fotelu pasażera.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - top-tether za oparciami kanapy

Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) znajduje się również w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy

Odpowiadają im pary Isofix (i-Size) na kanapie. Obudowano je plastikowymi nakładkami, które ułatwiają prawidłowe wsunięcie szyn fotelików dziecięcych. Nieużywane należy zabezpieczyć ruchomymi zaślepkami.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - blokada otwarcia szyb

Standardem wyposażenia każdej wersji są elektrycznie regulowane boczne szyby. Każda z nich opuszcza się i podnosi automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przycięciu palców.

Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu sterowania w swoich drzwiach.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - blokada otwarcia drzwi

W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości otwarcia ich od środka. To mechanizm, do którego należy użyć płaskiego przedmiotu pasującego do wąskiej szczeliny (w domyśle to kluczyk schowany w module systemu Keyless Acess).

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - przyciemniane szyby

Przyciemniane szyby z tyłu montowane są fabrycznie tylko w wersji wyposażenia R-Line. W pozostałych - jak nasz Style - wymagają dopłaty (1180 zł).

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - tapicerka siedzeń

Wnętrze testowanego egzemplarza Volkswagena Golfa eHybrid pokryto opcjonalną tapicerką ArtVelours (1840 zł). Jest ona w kolorze jasnym szarym, także na plecach oparć obu foteli. Bardziej widoczne są na niej zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci podróżujących w ustawionych na kanapie fotelikach.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - nawiewy klimatyzacji automatycznej plus porty usb-C

Kolejnym standardem, ale tylko w wersji wyposażenia Style jest 3-strefowa klimatyzacja automatyczna Climatronic z filtrem Air Care. W pozostałych wymaga dopłaty 2060 złotych.

Z jej nawiewów mogą skorzystać osoby podróżujące na kanapie.

Na fabrycznym wyposażeniu są też porty usb, ale tylko typu C. Dwa z tyłu, do których można podłączyć zasilanie urządzeń elektronicznych, z których mogą skorzystać dzieci w trakcie podróży.

Kolejne dwa znajdują się z przodu, pod środkową częścią kokpitu. Podłączenie przez nie pozwala na skorzystanie z systemu Android Auto (Apple CarPlay jest bezprzewodowe).

Alternatywą dla zasilania są dwa gniazda 12V - w konsoli środkowej i w bagażniku.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - rozkładany podłokietnik kanapy

Oparcie kanapy dzielone jest w proporcji 60:40. W każdej wersji wyposażenia na środku znajduje się rozkładany podłokietnik. Według naszych pomiarów ma 40 cm długości, 25 cm szerokości i 7 cm grubości. Łokieć oprzemy na 19 cm wysokości.

W środku znajdują się dwa otwory o średnicy puszki 0,33 ml, a pomiędzy nimi jeden 0,25 ml.

Testy - Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid - linki zabezpieczające przewożone przedmioty w bagażniku hybrydy

W bagażniku znajdziemy cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Przekątna pomiędzy nimi wynosi 113 cm.

TESTY | Volkswagen Golf VIII hatchback eHybrid