TESTY
Plusy i minusy | Renault Symbioz
Nowy SUV Renault z przesuwaną kanapą
26.11.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Renault Symbioz może imponować przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem, a obie te przestrzenie można aranżować według potrzeb przesuwaną o 16 cm kanapą. W jej konstrukcji jest jednak „ale..”, a na plus zaliczamy nasze doświadczenia z montażu szyn fotelików dziecięcych typu Isofix.
PLUSY
Sposób umieszczenia uchwytów Isofix,
na kanapie wpływa na wygodę i poprawność mocowania szyn. Najczęściej pomagają w tym plastikowe nakładki, które stosują producenci samochodów. W Renault Symbioz ich nie ma, a uchwyty schowano w nacięciach tapicerki i zabezpieczono zamkiem błyskawicznym. Z reguły w modelach innych marek krytykowaliśmy to rozwiązanie, bo było zbyt wąsko i trudno wsunąć szyny Isofix bez pomocy nakładek dodawanych z kolei przez producentów fotelików. Tu jest nadto szerokie nacięcie. Stąd nasze wyróżnienie.
Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,
chyba powracają do nowych modeli samochodów. Kończy się tym samym chowanie większości funkcji w menu dotykowego ekranu, co zmuszało kierowcę do odwrócenia uwagi od sytuacji na drodze. W Renault Symbioz mamy zdublowane te rozwiązania.
Przesuwana kanapa (po raz pierwszy),
pozwala powiększyć przestrzeń bagażową Renault Symbioz. Z 492 litrów do 624 litrów., czyli o 132 litry. W długości podłogi to 16 cm. Jednocześnie osoby podróżujące na kanapie nie powinny narzekać na brak miejsca na wysokości swoich kolan.
MINUSY
Przesuwana kanapa (po raz drugi),
pomimo podzielonych i składanych oparć 40:60, jest jedną częścią. A tym samym mamy mniej konfiguracji w ustawieniu i wykorzystaniu przestrzeni bagażnika oraz kabiny pasażerskiej według naszych potrzeb. Do tego rączkę służącą do zmiany pozycji umieszczono pod środkowym miejscem. Skorzystanie z niej jest trudne i wymaga użycia większej siły.
Miejsce mocowania oczek w bagażniku,
przeznaczonych do siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty. W Renault Symbioz mamy podwójną podłogę, a te umieszczone są tylko w dolnej części. Nie skorzystamy więc z nich w podstawowym ustawieniu.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W Symbioz mamy typowe rozwiązanie stosowane przez Renault - zamontowany na stałe przełącznik. Wystarczy wcisnąć go i obrócić - zgodnie z widniejącym schematem - na wybraną pozycję. W praktyce stwarza to ryzyko, że może tego dokonać postronna osoba, bez konieczności posiadania kluczyków czy uruchomienia silnika.
Dane z komputera pokładowego Renault Symbioz:
dystans przejechany podczas testu | 1256 km |
średnia prędkość | b.d. |
średnie zużycie paliwa | 5,1 l/100 km |