TESTY
Plusy i minusy | Opel Corsa F Hybrid
Opel Corsa z miejscem na trzy foteliki Isofix
12.09.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Testowana wersja Opla Corsy wyróżnia się przede wszystkich trzema parami Isofix, ale mamy zastrzeżenia do sposobu ich umieszczenia na kanapie. Naszą uwagę zwracają także siedziska foteli, panel do obsługi klimatyzacji oraz zabezpieczenie przedmiotów w bagażniku.
PLUSY
Trzy pary mocowań Isofix,
to standard, ale tylko w topowej wersji wyposażenia GS nowego Opla Corsa (F). Jedna znajduje się na miejscu pasażera, dwie na skrajnych siedzeniach kanapy. To obecnie najbezpieczniejszy sposób mocowania fotelików dziecięcych w samochodzie. 3 pary Isofix pozwalają na optymalne rozmieszczenie fotelika/-ów z zależności od indywidualnych potrzeb.
Dłuższe siedziska foteli,
które według naszych pomiarów mają 53 cm, zapewniają lepsze podparcie ud kierowcy i pasażera. A tym samym poprawiają komfort podróżowania na dłuższych dystansach (co potwierdzamy po przejechaniu ponad 1200 kilometrów). Z tej zalety skorzystamy także przy montażu bazy lub fotelika dziecięcego, który zyskuje stabilniejsze oparcie płaszczyzny podstawy.
Zestaw fizycznych pokręteł do sterowania klimatyzacją,
coraz częściej zastępuje ekran dotykowy z rozbudowanym menu. W przypadku nowej Corsy zachowano je, co pozwala kierowcy na intuicyjną zmianę ustawień bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Panel cyfrowy służy przede wszystkim do wyświetlenia informacji o temperaturze oraz kierunkach nawiewu powietrza.
MINUSY
Sposób umieszczenia mocowań Isofix na kanapie,
jest niepraktyczny. Przede wszystkim umieszczono je w wąskich nacięciach tapicerki. Istnieje więc ryzyko rozerwania materiału podczas montażu szyn. Można do tego użyć plastikowych nakładek, ale pasują one „na styk”, co też wymaga od nas dużej ostrożności i wyczucia. Podobnie jest z odsuwaniem i zasuwaniem zamka błyskawicznego.
Jedna para zaczepów w bagażniku,
to mocowania siatki lub linek, nie pozwala na optymalne zabezpieczenie transportowanych przedmiotów. W założeniu drugą mogą stanowić punkty kotwiczenia top-tether, ale są one umieszczone o wiele wyżej. Nie skorzystamy z nich także przy zapięciu klamry pasa mocującego fotelik dziecięcy.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadkowego nowego Opla Corsa (F) mamy mechaniczny zamek, do którego przeznaczono kluczyk od stacyjki silnika.
W praktyce do zmiany statusu poduszki powietrznej użyliśmy dowolnie innego, pasującego do wąskiej szczeliny zamka. Naszym zdaniem stwarza to potencjale ryzyko, że zrobi to nieupoważniona osoba.
Dane z komputera pokładowego Opel Corsa F Hybrid przekładnia eDC6:
dystans przejechany podczas testu | 1250 km |
średnia prędkość | 56 km/h |
średnie zużycie paliwa | 4,5 l/100 km |