TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Opel Corsa F Hybrid
Dziecko w Oplu Corsa - wyposażenie samochodu
09.09.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Standardem w topowej wersji wyposażenia GS nowego Opla Corsa są trzy pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix. Na liście wyposażenia - z ocenianych przez nas elementów - zabrakło rozkładanego podłokietnika kanapy.
Przełącznik statusu poduszki powietrznej pasażera znajduje się w zamykanym schowku po prawej stronie kokpitu.
W nowym Oplu Corsa jest to mechaniczny zamek. Do zmiany statusu - zgodnie z widniejącym schematem - przeznaczony jest kluczyk od stacyjki silnika.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie obudowy lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się - przez minutę od uruchomienia silnika - dioda z napisem ON.
Po dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera podświetla się - przez cały czas pracy silnika - dioda z napisem OFF.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Na dole pleców fotela pasażera znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.
Odpowiada mu para mocowań Isofix (i-Size). Uchwyty umieszczono bezpośrednio pomiędzy siedziskiem a oparciem fotela pasażera.
Dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych fotelików dziecięcych znajduje się również w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy Opla Corsy. Umieszczono je w nacięciach tekstylnej tapicerki.
Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size) na skranych miejscach kanapy. Schowano je w kieszeniach tekstylnej tapicerki i zabezpieczono suwakiem.
Zabrakło na nich plastikowych nakładek ułatwiających prawidłowy montaż szyn Isofix fotelika dziecięcego.
Szyby w obu parach drzwi Opla Corsy sterowane są elektrycznie. Każda z nich opuszcza się i podnosi automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi.
W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada możliwości ich otwarcia od strony kabiny pasażerskiej.
Jest to mechaniczny przełącznik, do którego - zgodnie z wytłoczonym schematem - należy użyć kluczyka od stacyjki silnika. W praktyce może to być dowolny płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny przełącznika.
Przyciemniane szyby boczne dostępne są wyłącznie w topowej wersji wyposażenia GS Opla Corsy. W dodatku jako opcja w pakiecie Infotainment za dopłatą 8500 złotych.
Panoramiczne okno dachowe to także opcja w topowej wersji GS (2000 zł).
Standardem wyposażenia wersji GS jest tekstylna tapicerka siedzeń.
Materiałem tym pokryto również plecy obu foteli. Pomimo to łatwo usuniemy z niej zabrudzenia, na przykład ślady butów dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.
Na dole centralnej części kokpitu znajduje się jedyny (w standardzie) port usb typu C. Aby podłączyć do niego zasilanie urządzeń multimedialnych, z których korzystają dzieci podczas podróży należy zaopatrzyć się w dłuższy kabel.
Port ten posłuży także do integracji smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.
Obok znajduje się samochodowe gniazdo 12V.
W bagażniku nowego Opla Corsa znajduje się tylko jedna para (przy progu załadunkowym) oczek do mocowania linek, którymi możemy zabezpieczyć przewożone przedmioty.