TESTY

Plusy i minusy | Opel Mokka II Hybrid

Opel Mokka - dziedziczne cechy Corsy

24.01.2025 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mokka to kolejny model Opla, w którym zapisujemy na plus i minus niemal ten same rozwiązania. W bliźniaczej Corsie wyróżniliśmy dłuższe siedzisko fotela pasażera, tu możliwość regulacji jego wysokości.

Testy - Opel Mokka II Hybrid - plusy i minusy, podsumowanie, zużycie paliwa, osiągi

PLUSY

Testy - Opel Mokka II Hybrid - plusy, trzy pary Isofix w standardzie

Trzy pary Isofix w standardzie,

zapewniają optymalne zamocowanie fotelików dziecięcych na miejscu pasażera i skrajnych kanapy. Jak też optymalne rozplanowanie ich umieszczenia według własnych potrzeb.

Testy - Opel Mokka II Hybrid - plusy, regulacja wysokości fotela pasażera

Regulacja wysokości fotela pasażera,

to standard wyposażenia Opla Mokka. W konkurencyjnych modelach w tym segmencie element ten występuje w droższych wersjach lub wymaga dopłaty bądź - co często się zdarza - jest niedostępny. Rozwiązanie to zapewnia pasażerowi optymalne dopasowanie swojej sylwetki do siedzenia, co przekłada się i bezpieczeństwo i na komfort jazdy.

W modelu tym nie ma regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.

Testy - Opel Mokka II Hybrid - plusy, fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji

Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,

zapewniają kierowcy szybką i niemal intuicyjną zmianę ustawień podczas jazdy. Bez odciągania wzroku od sytuacji na drodze, co często zdarza się, gdy producent większość funkcji umieszcza w panelu dotykowym ustawionym na środku kokpitu.

MINUSY

Testy - Opel Mokka II Hybrid - minusy, uchwyty Isofix na skrajnych miejscach kanapy

Uchwyty Isofix na skrajnych miejscach kanapy,

umieszczono w wąskich nacięciach skórzanej tapicerki. Brakuje na nich prowadnic ułatwiających wsunięcie szyn. W naszych próbach musieliśmy użyć plastikowych nakładek dodawanych przez producentów fotelików. Nie wszyscy użytkownicy je posiadają.

Testy - Opel Mokka II Hybrid - minusy, brak pary zaczepów w bagażniku

Brak pary zaczepów w bagażniku,

do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Do wykorzystania są tylko dwa, umieszczone w progu ładunkowym. Nie mamy więc możliwości odpowiedniego przytwierdzenia na przykład transportowanych wózków. Ich elementy mogą przedostać się do kabiny pasażerskiej, co stanowi ryzyko zranienia znajdujących się w niej osób.

Testy - Opel Mokka II Hybrid - minusy, sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Opla Mokka mamy mechaniczny przełącznik umieszczony w schowku kokpitu. Do zmiany statusu potrzebny jest grot ukryty w module bezkluczykowego dostępu do samochodu.

W praktyce mogliśmy to zrobić nieoryginalnym kluczykiem, który pasował do wąskiej szczeliny przełącznika. Stwarza to ryzyko dokonania tej czynności przez osobę postronną, nie dysponującą fabrycznym kluczykiem.


Dane z komputera pokładowego Opel Mokka II Hybrid:

dystans przejechany podczas testu680 km
średnia prędkość49 km/h
średnie zużycie paliwa5,2 l/100 km