TESTY
Plusy i minusy | Opel Mokka II Hybrid
Opel Mokka - dziedziczne cechy Corsy
24.01.2025 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Mokka to kolejny model Opla, w którym zapisujemy na plus i minus niemal ten same rozwiązania. W bliźniaczej Corsie wyróżniliśmy dłuższe siedzisko fotela pasażera, tu możliwość regulacji jego wysokości.
PLUSY
Trzy pary Isofix w standardzie,
zapewniają optymalne zamocowanie fotelików dziecięcych na miejscu pasażera i skrajnych kanapy. Jak też optymalne rozplanowanie ich umieszczenia według własnych potrzeb.
Regulacja wysokości fotela pasażera,
to standard wyposażenia Opla Mokka. W konkurencyjnych modelach w tym segmencie element ten występuje w droższych wersjach lub wymaga dopłaty bądź - co często się zdarza - jest niedostępny. Rozwiązanie to zapewnia pasażerowi optymalne dopasowanie swojej sylwetki do siedzenia, co przekłada się i bezpieczeństwo i na komfort jazdy.
W modelu tym nie ma regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa kierowcy i pasażera.
Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,
zapewniają kierowcy szybką i niemal intuicyjną zmianę ustawień podczas jazdy. Bez odciągania wzroku od sytuacji na drodze, co często zdarza się, gdy producent większość funkcji umieszcza w panelu dotykowym ustawionym na środku kokpitu.
MINUSY
Uchwyty Isofix na skrajnych miejscach kanapy,
umieszczono w wąskich nacięciach skórzanej tapicerki. Brakuje na nich prowadnic ułatwiających wsunięcie szyn. W naszych próbach musieliśmy użyć plastikowych nakładek dodawanych przez producentów fotelików. Nie wszyscy użytkownicy je posiadają.
Brak pary zaczepów w bagażniku,
do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Do wykorzystania są tylko dwa, umieszczone w progu ładunkowym. Nie mamy więc możliwości odpowiedniego przytwierdzenia na przykład transportowanych wózków. Ich elementy mogą przedostać się do kabiny pasażerskiej, co stanowi ryzyko zranienia znajdujących się w niej osób.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Opla Mokka mamy mechaniczny przełącznik umieszczony w schowku kokpitu. Do zmiany statusu potrzebny jest grot ukryty w module bezkluczykowego dostępu do samochodu.
W praktyce mogliśmy to zrobić nieoryginalnym kluczykiem, który pasował do wąskiej szczeliny przełącznika. Stwarza to ryzyko dokonania tej czynności przez osobę postronną, nie dysponującą fabrycznym kluczykiem.
Dane z komputera pokładowego Opel Mokka II Hybrid:
dystans przejechany podczas testu | 680 km |
średnia prędkość | 49 km/h |
średnie zużycie paliwa | 5,2 l/100 km |