TESTY
Plusy i minusy | Peugeot e-Traveller Long 75 kWh
Peugeot z piątką dzieci podróżujących w fotelikach
27-08-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Siedmioosobowy Peugeot Traveller ma wszystkie cechy idealnego auta dla rodziny z gromadką małych dzieci. Niewymienioną przez nas wadą wersji elektrycznej jest cena - blisko trzysta tysięcy złotych.
PLUSY
Pięć par mocowań Isofix,
to rzadkie wyposażenie siedmio- i więcej miejscowych samochodów. Dzięki nim Peugeot uczynił z Travellera mini autobus do przewozu dzieci. Bez przeszkód zamontujemy w nim pięć największych fotelików.
Wszystkie pary Isofix posiadają dodatkowy punkt kotwiczenia - top-tether. Zabrakło na nich oznaczenia standardu i-Size, niemniej wszystkie nasze próby z taką bazą i modelami fotelików przebiegły bez zastrzeżeń.
Foteliki ustawione tyłem do kierunku jazdy,
ze względu na anatomię małych dzieci, zapewniają im najlepszą ochronę. Specjaliści zalecają jak najdłuższe ich stosowanie, ale większość modeli przeznaczonych jest mniej więcej do 4 roku życia.
W Peugeot Traveller, dzięki możliwości obrócenia foteli VIP o 180 stopni, można je zamontować tyłem do kierunku jazdy. A tym samym i foteliki dla starszych i najstarszych dzieci (grupa 1 i 2-3).
Należy jednak pamiętać, że ustawienie w tej pozycji fotelików z grupy 0/0+ jest niedopuszczalne. Taki błąd stanowi śmiertelne zagrożenie dla dziecka!
Elementy podnoszące komfort podróży dzieci,
w testowanych samochodach z reguły ograniczają się do kilku punktów z przygotowanej przez nas listy. W Peugeot Traveller w końcu mamy komplet!
To między innymi dodatkowe lusterko do obserwacji dzieci, żaluzje przeciwsłoneczne w bocznych drzwiach, przyciemniane szyby, stoliki lotnicze, szklany dach czy trójstrefowa klimatyzacja.
MINUSY
Kable do ładowania,
to nieodzowne wyposażenie auta elektrycznego. Nie wszystkie ogólnodostępne słupki je posiadają. Warto też zabierać ze sobą ładowarkę do sieci 230V. Peugeot zapewnia oba elementy w standardzie, ale w bagażniku e-Traveller zabrakło miejsca do ich schowania.
Klapa bagażnika,
jest jednoczęściowa i unoszona do góry. Jej otwarcie wiąże się z koniecznością pozostawienia blisko półtorametrowej przestrzeni za samochodem. Nie zawsze jest to możliwe na miejscach postojowych. W garażach zaś nie dojedziemy do samej ściany.
Dobre rozwiązanie powinna stanowić funkcja otwierania tylko tylnej szyby (standard tylko Allure). Ale przy tak głębokim bagażniku, od podłogi do ruchomej półki jest ponad 70 cm, to jednak niepraktyczne.
Dodatkowo klapa jest ciężka, do jej uniesienia trzeba użyć większej siły. W Peugeot Traveller nie ma innych rozwiązań konstrukcji tylnych drzwi.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym aucie. W przypadku Peugeot e-Traveller mamy mechaniczny zamek, do którego należy włożyć ten sam kluczyk, co do stacyjki silnika. W naszej wersji wyposażenia Allure schowano go w module bezdotykowego dostępu do samochodu (ADML).
W praktyce zmiany statusu poduszki powietrznej dokonaliśmy innym, płaskim kluczykiem pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to ryzyko, że może tego dokonać nieuprawniona osoba.
Dane z komputera pokładowego:
pokonany dystans: 211 km, średnia prędkość: 32 km/h, średnie zużycie prądu: 25 kWh/100 km.