TESTY

Plusy i minusy | Honda ZR-V e:HEV

Pozytywny problem z oceną Hondy ZR-V

11.03.2024 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wybór trzech plusów ogranicza nas w wypunktowaniu wszystkich dostrzeżonych zalet Hondy ZR-V. Z kolei znalezienie aż trzech minusów okazało się jeszcze większym wyzwaniem. Za te, na które się zdecydowaliśmy możemy być posądzeni o czepialstwo.

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | podsumowanie testu, zalety i wady

PLUSY

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W większości zaliczamy go do minusów. Powodem jest na możliwość przełączenia statusu dowolnie płaskim kluczem pasującym do wąskiej szczeliny przełącznika. Naszym zdaniem stwarza to ryzyko wykonania tej czynności przez przypadkową osobę.

W przypadku Hondy ZR-V mamy mechaniczny zamek, do którego pasuje jedynie oryginalny kluczyk (schowano go w module autopilota).

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | 9 poduszek powietrznych

9 poduszek powietrznych,

znajduje się na liście wyposażenia już bazowej wersji Elegance. Są to dwie przednie, dwie boczne, dwie kolanowe (kierowcy i pasażera), dwie kurtynowe i jedna centralna pomiędzy fotelami. Taki zestaw to rzadkość nawet w wyższych klasach samochodów.

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | układ hybrydy

Układ hybrydy e:HEV,

wyróżniamy po raz pierwszy, chociaż testowaliśmy już inne modele Hondy z tym napędem. Za każdym razem byliśmy pod wrażeniem nie tylko kultury pracy, ale przede wszystkim zużycia paliwa. Hondą ZR-V przejechaliśmy blisko 800 kilometrów (tryb Eco), osiągnęliśmy spalanie poniżej średniej wartości podawanej przez producenta, a w zbiorniku pozostało więcej niż 1/4 zawartości. Układ ten możemy porównać to efektywności silnika wysokoprężnego.

MINUSY

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | sprawdź czy żaden z pasażerów nie pozostał na kanapie,

Sprawdź czy żaden z pasażerów nie pozostał na kanapie,

w ten sposób można opisać grafikę, którą kierowca zobaczy na cyfrowej desce rozdzielczej w momencie wysiadania z nowego crossovera Hondy. To od niedawna jeden z systemów „bezpieczeństwa”, w który muszą być wyposażone nowo homologowane pojazdy. Można dyskutować o jego potrzebie, ale nie to jest powodem umieszczenia po stronie minusów ZR-V.

W wielu testowanych przez nas samochodach innych marek poza grafiką wyświetla się komunikat tekstowy. Kierowca otrzymuje więc jasny przekaz, czego ta informacja (przypomnienie) dotyczy. W przypadku Hondy ZR-V brakuje wyjaśnienia. Z naszej szybkiej sondy z udziałem kilku osób, żadna nie potrafiła wyjaśnić znaczenia wyświetlonej grafiki.

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | funkcjonalność fotela pasażera,

Funkcjonalność fotela pasażera,

w wersji wyposażenia Sport i Advance podniesiono funkcją elektrycznego sterowania. Ale tylko w zakresie przód/tył oraz ustawienia kąta oparcia (Honda określa to jako 4 kierunki). Szkoda, że już przy takim udogodnieniu nie dodano regulacji wysokości (w przypadku fotela kierowcy funkcja ta dostępna jest od poziomu Sport).

TESTY | Honda ZR-V e:HEV | sprawdź czy żaden z pasażerów nie pozostał na kanapie,

Brak rączek nad drzwiami kierowcy i pasażera,

może niektórym osobom obniżyć komfort wysiadania z samochodu. Mieliśmy takie przykłady podczas tego testu, gdy przypadkowe osoby brały udział w sondzie na temat znaczenia grafiki „Sprawdź czy żaden z pasażerów nie pozostał na kanapie”. Dlatego zwróciliśmy na to uwagę.


Dane z komputera pokładowego Hondy ZR-V e:HEV:

dystans przejechany podczas testu774,7 km
średnia prędkość42 km/h
średnie zużycie paliwa5,3 l/100 km