TESTY
Plusy i minusy | Volkswagen Taigo
Taigo - miejski crossover coupe w roli auta rodzinnego?
13-12-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trzy pary mocowań Isofix i pojemny bagażnik mogą przyciągnąć uwagę rodzin z małymi dziećmi do Volkswagena Taigo. Wypunktowane przez nas minusy - jak brak możliwości demontażu zagłówka z fotela pasażera - znajdziemy również w innych modelach należących do Grupy VW.
PLUSY
Trzy pary mocowań Isofix,
to standard wyposażenia każdej wersji Volkswagena Taigo. Pozwala to na dużą elastyczność w optymalnym montażu fotelików samochodowych dla dzieci. Jedna para znajduje się na miejscu pasażera, dwie na skrajnych siedzeniach kanapy. Każdą uzupełnia top-tether (dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików).
Centralna poduszka powietrzna,
powoli staje się standardem wyposażenia nowych na rynku modeli samochodów osobowych. Jej zadaniem jest ochrona głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym uderzeniem wskutek sił działających podczas wypadku. Według statystyk jest to jedna z przyczyn poważnych, a nawet śmiertelnych, obrażeń.
Poduszka ta montowana jest fabrycznie już w bazowym poziomie wyposażenia Life.
Pojemny bagażnik,
jest zaskoczeniem w aucie z nadwoziem coupe. Szczególnie, że to miejski crossover z segmentu B. W Volkswagenie Taigo mamy do dyspozycji aż 440 litrów w podstawie (podwójna podłoga jest opcją za dopłatą 440 zł).
Potwierdzeniem naszego wyróżnienia są próby z pakowaniem wózków dziecięcych. Do bagażnika zmieściliśmy jednocześnie podwozie dużego i gondolę oraz złożoną spacerówkę.
MINUSY
Stały zagłówek fotela pasażera,
uniemożliwia montaż na tym miejscu fotelika samochodowego z grupy 2-3. Jego konstrukcja powinna przylegać do oparcia fotela (czy kanapy). W tym przypadku jest to niemożliwe, pomiędzy pozostaje pusta przestrzeń, która nie zapewnia też stabilności mocowania. Szkoda, bo na tym miejscu mamy parę uchwytów Isofix.
Drążek automatycznej skrzyni,
nie ma blokady przypadkowej zmiany przełożenia na tryb manualny. W trakcie jazdy kierowca może o niego zahaczyć sięgając do portów usb czy przycisków na panelu sterowania klimatyzacją.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Volkswagena Taigo mamy mechaniczny zamek w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu przeznaczony jest grot ukryty w module systemu Keyless Access (w testowanej wersji wyposażenia opcja za 1760 zł, w pakiecie Komfort 4850 zł).
W praktyce dokonaliśmy tego dowolnym kluczykiem, pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Oznacza to, że poza kierowcą może tego dokonać postronna osoba.
Dane z komputera pokładowego Volkswagena Taigo:
przejechany podczas testu dystans: 915 km, średnia prędkość: 45 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1 l/100 km.