TESTY

Plusy i minusy | Volkswagen Taigo

Taigo - miejski crossover coupe w roli auta rodzinnego?

13-12-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trzy pary mocowań Isofix i pojemny bagażnik mogą przyciągnąć uwagę rodzin z małymi dziećmi do Volkswagena Taigo. Wypunktowane przez nas minusy - jak brak możliwości demontażu zagłówka z fotela pasażera - znajdziemy również w innych modelach należących do Grupy VW.

TESTY | Volkswagen Taigo - podsumowanie, zalety i wady miejskiego crossovera coupe z segmentu B

PLUSY

TESTY | Volkswagen Taigo - zalety, trzy pary mocowań Isofix

Trzy pary mocowań Isofix,

to standard wyposażenia każdej wersji Volkswagena Taigo. Pozwala to na dużą elastyczność w optymalnym montażu fotelików samochodowych dla dzieci. Jedna para znajduje się na miejscu pasażera, dwie na skrajnych siedzeniach kanapy. Każdą uzupełnia top-tether (dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików).

TESTY | Volkswagen Taigo - zalety, centralna poduszka powietrzna

Centralna poduszka powietrzna,

powoli staje się standardem wyposażenia nowych na rynku modeli samochodów osobowych. Jej zadaniem jest ochrona głowy kierowcy i pasażera przed wzajemnym uderzeniem wskutek sił działających podczas wypadku. Według statystyk jest to jedna z przyczyn poważnych, a nawet śmiertelnych, obrażeń.

Poduszka ta montowana jest fabrycznie już w bazowym poziomie wyposażenia Life.

TESTY | Volkswagen Taigo - zalety, pojemny bagażnik

Pojemny bagażnik,

jest zaskoczeniem w aucie z nadwoziem coupe. Szczególnie, że to miejski crossover z segmentu B. W Volkswagenie Taigo mamy do dyspozycji aż 440 litrów w podstawie (podwójna podłoga jest opcją za dopłatą 440 zł).

Potwierdzeniem naszego wyróżnienia są próby z pakowaniem wózków dziecięcych. Do bagażnika zmieściliśmy jednocześnie podwozie dużego i gondolę oraz złożoną spacerówkę.

MINUSY

TESTY | Volkswagen Taigo - wady, stały zagłówek fotela pasażera

Stały zagłówek fotela pasażera,

uniemożliwia montaż na tym miejscu fotelika samochodowego z grupy 2-3. Jego konstrukcja powinna przylegać do oparcia fotela (czy kanapy). W tym przypadku jest to niemożliwe, pomiędzy pozostaje pusta przestrzeń, która nie zapewnia też stabilności mocowania. Szkoda, bo na tym miejscu mamy parę uchwytów Isofix.

TESTY | Volkswagen Taigo - wady, drążek automatycznej skrzyni

Drążek automatycznej skrzyni,

nie ma blokady przypadkowej zmiany przełożenia na tryb manualny. W trakcie jazdy kierowca może o niego zahaczyć sięgając do portów usb czy przycisków na panelu sterowania klimatyzacją.

TESTY | Volkswagen Taigo - wady, sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku Volkswagena Taigo mamy mechaniczny zamek w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu przeznaczony jest grot ukryty w module systemu Keyless Access (w testowanej wersji wyposażenia opcja za 1760 zł, w pakiecie Komfort 4850 zł).

W praktyce dokonaliśmy tego dowolnym kluczykiem, pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Oznacza to, że poza kierowcą może tego dokonać postronna osoba.

Dane z komputera pokładowego Volkswagena Taigo:

przejechany podczas testu dystans: 915 km, średnia prędkość: 45 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,1 l/100 km.