TESTY
Plusy i minusy | Suzuki Swift VI fl mild-hybrid
W naszej ocenie w Suzuki Swift bez zmian
28-04-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Praktycznie żadna z wprowadzonych zmian w ramach faceliftingu Suzuki Swift nie trafiła do naszego podsumowania testu. Szkoda, że wciąż nie pomyślano o czterech prostych zaczepach do mocowania siatki lub linek w bagażniku.
PLUSY
Systemy podnoszące bezpieczeństwo,
zadebiutowały w Suzuki Swift w ramach ostatniej modernizacji auta i to już jest warte wyróżnienia. Zwróciliśmy jednak uwagę na obecny już poprzednio system autonomicznego hamowania przed przeszkodą. A raczej na sposób powiadamiania kierowcy o wykryciu potencjalnego zagrożenia. Sygnał jest jednoznaczny i klarowny.
Duże zagłówki przednich foteli,
zapewniają efektywniejszą ochronę kręgów szyjnych i głowy podczas zdarzenia drogowego. Według naszych pomiarów mają one aż 23 cm wysokości.
Fizyczne pokrętła sterowania klimatyzacją,
w dobie powszechnej cyfryzacji i przenoszenia wszystkich funkcji na ekran dotykowy pozostały na swoim miejscu.
MINUSY
Pięciobiegowa skrzynia manualna,
nawet w autach miejskich to przeżytek. Szósty zdecydowanie poprawiłby osiągi silnika, w tym zużycie paliwa. A oto między innymi zabiegają dziś producenci samochodów wobec coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin Euro.
Brak zaczepów w bagażniku,
do siatki czy linek, którymi można zabezpieczyć transportowane przedmioty. Na przykład wózek dziecięcy, który nawet podczas niewielkiej kolizji może przemieścić się do kabiny pasażerskiej.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym z testowanych samochodów. W Suzuki Swift mamy mechaniczny zamek, do którego przeznaczony jest kluczyk od stacyjki silnika (tu schowano go w module autopilota).
W praktyce podejmujemy próbę zmiany statusu dowolnym płaskim przedmiotem pasującym do wąskiej szczeliny. "Udało się", co też oznacza, że może to zrobić każda, poza kierowcą, osoba.
Dane z komputera pokładowego Suzuki Swift VI fl mild-hybrid:
dystans przejechany podczas testu: 523 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km