TESTY

Plusy i minusy | Suzuki Swift VI fl mild-hybrid

W naszej ocenie w Suzuki Swift bez zmian

28-04-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Praktycznie żadna z wprowadzonych zmian w ramach faceliftingu Suzuki Swift nie trafiła do naszego podsumowania testu. Szkoda, że wciąż nie pomyślano o czterech prostych zaczepach do mocowania siatki lub linek w bagażniku.

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - plusy i minusy

PLUSY

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - plusy - systemy podnoszące bezpieczeństwo

Systemy podnoszące bezpieczeństwo,

zadebiutowały w Suzuki Swift w ramach ostatniej modernizacji auta i to już jest warte wyróżnienia. Zwróciliśmy jednak uwagę na obecny już poprzednio system autonomicznego hamowania przed przeszkodą. A raczej na sposób powiadamiania kierowcy o wykryciu potencjalnego zagrożenia. Sygnał jest jednoznaczny i klarowny.

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - plusy - duże zagłówki przednich foteli

Duże zagłówki przednich foteli,

zapewniają efektywniejszą ochronę kręgów szyjnych i głowy podczas zdarzenia drogowego. Według naszych pomiarów mają one aż 23 cm wysokości.

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - plusy - fizyczne pokrętła sterowania klimatyzacją

Fizyczne pokrętła sterowania klimatyzacją,

w dobie powszechnej cyfryzacji i przenoszenia wszystkich funkcji na ekran dotykowy pozostały na swoim miejscu.

MINUSY

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - minusy - pięciobiegowa skrzynia manualna

Pięciobiegowa skrzynia manualna,

nawet w autach miejskich to przeżytek. Szósty zdecydowanie poprawiłby osiągi silnika, w tym zużycie paliwa. A oto między innymi zabiegają dziś producenci samochodów wobec coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin Euro.

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - minusy - brak zaczepów w bagażniku

Brak zaczepów w bagażniku,

do siatki czy linek, którymi można zabezpieczyć transportowane przedmioty. Na przykład wózek dziecięcy, który nawet podczas niewielkiej kolizji może przemieścić się do kabiny pasażerskiej.

Testy - Suzuki Swift VI fl mild-hybrid - minusy - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym z testowanych samochodów. W Suzuki Swift mamy mechaniczny zamek, do którego przeznaczony jest kluczyk od stacyjki silnika (tu schowano go w module autopilota).

W praktyce podejmujemy próbę zmiany statusu dowolnym płaskim przedmiotem pasującym do wąskiej szczeliny. "Udało się", co też oznacza, że może to zrobić każda, poza kierowcą, osoba.

Dane z komputera pokładowego Suzuki Swift VI fl mild-hybrid:

dystans przejechany podczas testu: 523 km, średnia prędkość: b.d., średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km