TESTY

Plusy i minusy | Dacia Sandero III

Zdecydowanie na plus Sandero

17-08-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trzecia generacja Dacii Sandero wniosła nowe elementy wyposażenia, które trafiły na naszą listę plusów. Po stronie minusów - niestety - bez zmian.

TESTY | Dacia Sandero III LPG - podsumowanie testu

PLUSY

TESTY | Dacia Sandero III LPG - systemy podnoszące bezpieczeństwo

Systemy podnoszące bezpieczeństwo,

uznawane dziś za standard wyposażenia debiutują dopiero w III generacji Dacii Sandero. To między innymi system autonomicznego hamowania awaryjnego przed przeszkodą, asystent martwego pola w lusterkach bocznych czy funkcja powiadamiania służb ratunkowych eCall. Niektóre z nich w standardzie, pozostałe w opcji i nie we wszystkich wersjach wyposażenia.

TESTY | Dacia Sandero III LPG - sześciobiegowa skrzynia manualna

Sześciobiegowa skrzynia manualna,

to kolejna nowość w III generacji Sandero. To lepsze osiągi silnika, szczególnie w zużyciu paliwa. Różnice na papierze - poprzednie wcielenie auta z tym samym silnikiem LPG z pięciobiegową skrzynią i w trybie benzynowym miało średnią 6,4 l/100 km, teraz 5,9 l/100 km.

TESTY | Dacia Sandero III LPG - fabryczna instalacja LPG

Fabryczna instalacja LPG,

kosztuje tylko tysiąc złotych. Jej powiększony względem poprzedniej generacji do 50 litrów zbiornik (w praktyce 40 l) umieszczono we wnęce koła zapasowego. W praktyce nie ogranicza funkcjonalności bagażnika.

MINUSY

TESTY | Dacia Sandero III LPG - wysokość pomiędzy siedziskiem kanapy a podsufitką

Wysokość pomiędzy siedziskiem kanapy a podsufitką,

według naszych pomiarów to 94 cm. Ale w miejscu łączenia słupka C z belką dachową jest obniżenie, o które zawadzaliśmy przy próbie ustawienia zagłówka fotelika dziecięcego. Nie mogliśmy wyciągnąć go na maksymalną wysokość, a tym samym nie skorzystamy z pełnej ochrony do wzrostu 150 cm.

TESTY | Dacia Sandero III LPG - regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa

Regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa,

wciąż niedostępna w Dacii Sandero. W przypadku kierowcy w dopasowaniu jego przebiegu do sylwetki pomoże funkcja ustawienia wysokości fotela (poza bazową wersją Access). Pasażer nie ma takiej możliwości.

TESTY | Dacia Sandero III LPG - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym z testowanych samochodów. W przypadku nowego Sandero mamy klasyczne rozwiązanie Renault. Pokrętło nie wymagające użycia kluczyka. Wystarczy je wcisnąć i obrócić (zgodnie z widniejącym schematem). Z jednej strony uproszczenie, z drugiej stwarza ryzyko, że może tego dokonać każda osoba.

Dane z komputera pokładowego:

przejechany dystans: 809 km, średnia prędkość: 49 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km i LPG 11,3 l/100 km.