TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford S-Max hybrid 7-osobowy
Dziecko w Fordzie S-Max hybrid - wyposażenie samochodu
24-03-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Na pokładzie Forda S-Max znajdziemy trzy pary mocowań Isofix do fotelików samochodowych dla dzieci. Jest też kilka praktycznych elementów, jak dodatkowe lusterko, składane stoliczki czy rolety przeciwsłoneczne.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem każdej wersji wyposażenia Forda S-Max. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk. W przypadku testowanej wersji ST-Line schowano go module systemu Ford KeyFree.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono na środkowej części kokpitu, tuż pod 8-calowym wyświetlaczem dotykowym.
Przy aktywnej poduszce powietrznej podświetla się piktogram z napisem ON.
Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera podświetla się - na cały czas pracy silnika - piktogram z napisem OFF.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je na obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
II rząd siedzeń Forda S-Max tworzą trzy niezależne fotele. W plecach oparć każdego z nich umieszczono top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych fotelików samochodowych dla dzieci.
Odpowiadają im trzy pary mocowań Isofix (i-Size). Uchwyty schowano w nacięciach skórzanej kanapy, wokół brakuje plastikowych nakładek ułatwiających wsunięcie szyn fotelika.
W konsoli nad przednią szybą umieszczono rozkładane lusterko ułatwiające obserwację dzieci podróżujących w II rzędzie siedzeń. To standard wyposażenia każdej wersji Forda S-Max.
Jeśli przed rozpoczęciem jazdy otwierana była druga para drzwi, to po wyłączeniu silnika na centralnym wyświetlaczu na kokpicie wyświetla się komunikat "Sprawdź, czy na tylnych siedzeniach są pasażerowie".
W Fordzie S-Max obie pary drzwi wyposażono w elektrycznie regulowane szyby boczne. Każda z nich opuszcza się i podnosi automatycznie, stąd posiadają funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi. Jednocześnie jest to zabezpieczenie przed możliwością otwarcia tylnych drzwi od środka.
Fabrycznym elementem wersji ST-Line jest tapicerka Miko Suede. Częściowo wykonana jest ze skóry, którą pokryto plecy oparć foteli. Ułatwia to zmywanie wszelkich zabrudzeń pozostawionych przez podeszwy butów dzieci podróżujących w II rzędzie.
W plecach oparć foteli znajdują się również składane stoliki lotnicze. To standard wyposażenia każdej wersji S-Max.
Przyciemniane szyby boczne są standardem w wersji ST-Line i Vignale.
W drugiej parze drzwi mogą znaleźć się także rolety przeciwsłoneczne. Są one dostępne wyłącznie w pakiecie zawierającym szklany dach.
Dach panoramiczny dostępny jest także jako jeden element. Elektrycznie sterowana roleta odsuwa się od strony II rzędu siedzeń.
Standardem wyposażenia Forda S-Max jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Z jej nawiewów mogą skorzystać osoby podróżujące na kanapie. Kratki nawiewów (bez możliwości zamknięcia) umieszczono z tyłu centralnego tunelu.
Na dole tunelu znajdują się dwa gniazda - 12V i 230V - do których można podłączyć zasilanie urządzeń elektronicznych, z których korzystają dzieci w trakcie podróży.
Dwa porty USB znajdują się na dole centralnej części kokpitu. Przez oba sparujemy zawartość smartfona - Android Auto lub Apple CarPlay. Obok jest jeszcze jedno gniazdo 12V.
Standardem wyposażenia są haczyki do siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty. Dwa umieszczono przy progu ładunkowe, kolejne już w kabinie pasażerskiej, na dole słupków C.