TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Suzuki Ignis III fl 2020
Dziecko w Suzuki Ignis - wyposażenie samochodu
22-07-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Także po faceliftingu Suzuki Ignis w wersji Premium zabrakło sterowanych elektrycznie szyb w drugiej parze drzwi. W bagażniku tego modelu nadal nie ma uchwytów do siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia Suzuki Ignis. Umieszczono go w zamykanym schowku kokpitu przed pasażerem.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej - zgodnie z zamieszczonym schematem - należy użyć kluczyka od stacyjki rozrusznika silnika.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera znajduje się na środkowym panelu kokpitu - pomiędzy ekranem dotykowym, a pokrętłami do sterowania klimatyzacją.
Przy aktywnej wyświetla się - na minutę od uruchomienia silnika - napis ON z przekreślonym piktogramem.
Po dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera wyświetla się - przez cały czas pracy silnika - napis OFF z odpowiednim piktogramem.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
W plecach oparć obu przesuwanych foteli - tworzących kanapę w testowanym egzemplarzu Suzuki Ignis - umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików samochodowych dla dzieci.
Odpowiada im para mocowań Isofix (i-Size). Umieszczono je w nacięciach tapicerki, bezpośrednio nad siedziskiem. Wokół nie ma plastikowych nakładek, ani zaślepek maskujących.
W testowanej wersji wyposażenia Premium elektrycznie sterowane szyby są tylko w pierwszej parze drzwi. Po stronie kierowcy to automat, stąd funkcja zapobiegająca przypadkowemu przycięciu palców. Po stronie pasażera szyba otwiera się i zamyka sekwencyjnie.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.
Elektrycznie sterowane szyby z tyłu montowane są jedynie w topowej wersji wyposażenia Elegance (oferowanej tylko z napędem na obie osie).
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Służy do tego wbudowany przełącznik. Pod nim wybito kierunek załączenia blokady.
Przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia od wersji Premium.
Suzuki do modelu Ignis III także po faceliftingu oferuje tylko materiałowe tapicerki. Do wyboru są dwie - w zależności od koloru nadwozia. W naszym przypadku to lakier metaliczny Caravan Ivory Pearl z tapicerką Medium Gray Metallic (wstawki imitujące aluminium).
Pokryto nią także plecy foteli. Bez trudu usunęliśmy z nich zabrudzenia typu ślady butów pozostawionych przez dzieci podróżujących na kanapie w fotelikach.
Kieszeń znajduje się tylko za fotelem pasażera.
Jedyny port usb i gniazdo 12V (120W) umieszczono na samym dole środkowej części kokpitu. Przy podłączeniu do nich zasilania elektronicznych gadżetów umilających podróż dzieciom potrzebne są dłuższe przewody.
Od wersji wyposażenia Premium poprzez port usb można parować smartfon lub tablet poprzez Android Auto lub Apple CarPlay (7-calowy ekran dotykowy).
System bluetooth dostępny jest od bazowej wersji Comfort Plus. W niej też otrzymujemy zestaw audio z odtwarzaczem płyt CD.