AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2020 | Audi A4/A5, A6/A7 i A8 oraz Q3, Q5, Q7 i Q8 oraz TT, Ford Focus i Kuga oraz Mazda CX-30
Prawie siedem tysięcy aut do poprawy
31-08-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Audi, Ford, archiwum
Sierpień obfituje w wezwania do ASO. W naszym trzecim zestawieniu z tego miesiąca znalazły się modele Audi, Forda i Mazdy.
Audi wzywa do serwisów właścicieli modeli A4/A5, A6/A7 i Q5 w wersji miękkiej hybrydy, której podstawą jest silnik benzynowy 2.0 TFSI. Chodzi o modele wyprodukowane pomiędzy majem 2017 a marcem 2020 roku. Powodem jest nieszczelność w prądnico-rozruszniku, która może doprowadzić do zwarcia, przegrzania i w efekcie do pożaru auta.
W Polsce akcją objęto 5486 egzemplarzy tych modeli. Naprawa polegać będzie na wymianie całego podzespołu.
Drugie wezwanie dotyczy modeli A8 oraz Q7 i Q8, które zostały wyprodukowane w okresie wrzesień - grudzień 2019 roku. Stwierdzono w nich wadę przewodu oleju przekładniowego, która może doprowadzić do wycieku, a w konsekwencji stworzenia zagrożenia dla innych pojazdów.
Wada ta może wystąpić w 324 egzemplarzach tych modeli sprzedanych w Polsce. W ramach naprawy zostanie wymieniony przewód oleju przekładniowego.
Kolejna akcja Audi obejmuje model Q3 z okresu produkcji kwiecień 2019 - styczeń 2020. Przyczyną jest niewłaściwe wykonana perforacja kokpitu w miejscu otwarcia poduszki powietrznej pasażera. W skrajnych przypadkach może to przeszkodzić w jej zadziałaniu.
Akcją objęto 106 samochodów sprzedanych w Polsce.
Jeszcze jedną usterkę wykryto w Q7, tym razem w egzemplarzach wyprodukowanych przed 14 listopada 2019 roku. Problem stanowi błąd w oprogramowaniu systemu sterującego podgrzewaniem obiektywu kamery umieszczonej za przednią szybą. Może to doprowadzić do jej przegrzania i pożaru.
Z tego powodu wystosowano 359 wezwań do ASO, gdzie zostanie zaktualizowane oprogramowanie i wymieniona osłona obiektywu kamery.
Natomiast w modelu TT, z produkcji wrzesień 2014 - maj 2019, wykryto niewłaściwie zamontowany wspornik w tylnej części nadwozia. Podczas kolizji może on uszkodzić zbiornik paliwa, przyczyniając się do jego rozlania i ryzyka wybuchu pożaru.
Problem ten może dotyczyć 184 aut sprzedanych w Polsce.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.
Ford Polska rozpoczął akcję serwisową dla dwóch modeli. W Focusie wyprodukowanym pomiędzy 31 lipca 2019 a 4 marca 2020 roku (Saarlouis, Niemcy) z silnikiem wysokoprężnym i przekładnią automatyczną może dojść do przypadkowego przerwania pracy jednostki napędowej.
Firma wystosowała 77 wezwań do właścicieli tego modelu.
To druga w tym miesiącu akcja serwisowa Forda Kugi, tym razem z produkcji 1 lipca 2019 - 15 lipca 2020. I też dla podzespołu napędu hybrydowego, z którego może ulatniać się gorący gaz. W efekcie może to doprowadzić do pożaru auta.
Problem ten może dotyczyć 184 samochodów sprzedanych w Polsce.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 608 67 80.
Także drugą i jednocześnie trzecią w ostatnim czasie akcję serwisową ogłoszono dla Mazdy CX-30. W egzemplarzach wyprodukowanych pomiędzy 10 grudnia i 20 marca 2020 istnieje problem z niewłaściwym montażem śrub mocujących zacisk hamulca na przedniej osi. W efekcie może spaść efektywność hamowania, a nawet utraty kontroli nad samochodem.
Ponadto w wersjach z napędem na cztery koła mogło dojść do wadliwego wykonania połączeń w układzie paliwowym. Z tego powodu po zatankowaniu do pełna może dojść do wycieku bądź zgaśnięcia silnika podczas jazdy.
W Polsce z powyższych powodów akcją serwisową objęto 265 Mazdy CX-30.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 75.