TESTY
Plusy i minusy | Fiat 500 II Hybrid
Bezpieczeństwo i ekologia
11-12-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W podsumowaniu testu Fiata 500 nie będzie nic o napędzie hybrydowym, za to chwalimy zaangażowanie w ekologię w postaci tapicerki Seaqual Yarn. Ponadto wyróżniamy dwa elementy poprawiające bezpieczeństwo, chociaż w kontrze do nich znajdujemy także dwa po stronie minusów.
PLUSY
Poduszka kolanowa kierowcy,
to wciąż rzadki element wyposażenia nawet w modelach z wyższych segmentów. W tym maluchu Fiata to standard od bazowej wersji Pop do testowanej przez nas Launch Edition.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
z reguły oparty jest na mechanicznym przełączniku. W "pięćsetce", od jej powrotu na rynek w 2007 roku, stosowane jest rozwiązanie cyfrowe. Na liście menu komputera pokładowego należy wybrać pozycję "Airbag Pasażera", następnie "ON" lub "OFF" i jeszcze potwierdzić. Do tego wszystkiego potrzebne jest uruchomienie silnika.
Według nas taki sposób jest najlepszym zabezpieczeniem przed przypadkową lub nieautoryzowaną przez kierowcę zmianą statusu poduszki powietrznej pasażera.
Tapicerka foteli,
a raczej jej część siedziska i oparcia została utkana z nitek pozyskanych z recyklingu plastikowych śmieci wyłowionych z dna morza. Stąd też jej nazwa Seaqual Yarn. Do tego domieszka naturalnych włókiem i na koniec ekologiczny barwnik.
MINUSY
Wysokość miejsca na kanapie,
mierzymy za pomocą fotelika dziecięcego z grupy 2-3 (tu Recaro Monza Nova 2 Seatfix). W przypadku Fiata 500 nie wyciągniemy jego zagłówka na maksymalną pozycję. Uniemożliwia to opadająca linia dachu i słupek C. A więc dla większego dziecka pozostaje podróż jedynie na podkładce podwyższającej. Tym samym nie zapewnimy mu optymalnego zabezpieczenia kręgów szyjnych i głowy.
Brak uchwytów w bagażniku,
do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Tym samym podczas nawet niewielkiej kolizji istnieje ryzyko przemieszczenia się ich do kabiny pasażerskiej. Pozostaje wykorzystać zaczepy top-tether (o ile nie używamy ich do klamry fotelika dziecięcego). W dodatku to tylko jedna para.
Plecy oparć kanapy,
wykonane są z "gołej", lakierowanej na czarno, blachy. Tym samym są podatne na porysowania, chociażby elementami wózka dziecięcego. Dziwi takie wykończenie elementu, bo zarówno nadkola, jak i klapa bagażnika wyłożone są wykładziną.
Dane z komputera pokładowego Fiat 500 Hybrid 1.0 Fire 70 KM, 6-biegowa skrzynia manualna:
przejechany dystans podczas testu: 510 km, średnia prędkość: 39 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km.
TESTY | Fiat 500 II Hybrid
Pierwsze wrażenia
Kultowy maluch ze elektrodoładowaniem
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Fiacie 500
Foteliki i wózki
Dziecko w Fiacie 500