TESTY

Plusy i minusy | Fiat 500 II Hybrid

Bezpieczeństwo i ekologia

11-12-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W podsumowaniu testu Fiata 500 nie będzie nic o napędzie hybrydowym, za to chwalimy zaangażowanie w ekologię w postaci tapicerki Seaqual Yarn. Ponadto wyróżniamy dwa elementy poprawiające bezpieczeństwo, chociaż w kontrze do nich znajdujemy także dwa po stronie minusów.

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Bezpieczeństwo i ekologia

PLUSY

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Poduszka kolanowa kierowcy

Poduszka kolanowa kierowcy,

to wciąż rzadki element wyposażenia nawet w modelach z wyższych segmentów. W tym maluchu Fiata to standard od bazowej wersji Pop do testowanej przez nas Launch Edition.

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

z reguły oparty jest na mechanicznym przełączniku. W "pięćsetce", od jej powrotu na rynek w 2007 roku, stosowane jest rozwiązanie cyfrowe. Na liście menu komputera pokładowego należy wybrać pozycję "Airbag Pasażera", następnie "ON" lub "OFF" i jeszcze potwierdzić. Do tego wszystkiego potrzebne jest uruchomienie silnika.

Według nas taki sposób jest najlepszym zabezpieczeniem przed przypadkową lub nieautoryzowaną przez kierowcę zmianą statusu poduszki powietrznej pasażera.

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Tapicerka foteli

Tapicerka foteli,

a raczej jej część siedziska i oparcia została utkana z nitek pozyskanych z recyklingu plastikowych śmieci wyłowionych z dna morza. Stąd też jej nazwa Seaqual Yarn. Do tego domieszka naturalnych włókiem i na koniec ekologiczny barwnik.

MINUSY

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Wysokość miejsca na kanapie

Wysokość miejsca na kanapie,

mierzymy za pomocą fotelika dziecięcego z grupy 2-3 (tu Recaro Monza Nova 2 Seatfix). W przypadku Fiata 500 nie wyciągniemy jego zagłówka na maksymalną pozycję. Uniemożliwia to opadająca linia dachu i słupek C. A więc dla większego dziecka pozostaje podróż jedynie na podkładce podwyższającej. Tym samym nie zapewnimy mu optymalnego zabezpieczenia kręgów szyjnych i głowy.

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Brak uchwytów w bagażniku

Brak uchwytów w bagażniku,

do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Tym samym podczas nawet niewielkiej kolizji istnieje ryzyko przemieszczenia się ich do kabiny pasażerskiej. Pozostaje wykorzystać zaczepy top-tether (o ile nie używamy ich do klamry fotelika dziecięcego). W dodatku to tylko jedna para.

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Plusy i minusy - Plecy oparć kanapy

Plecy oparć kanapy,

wykonane są z "gołej", lakierowanej na czarno, blachy. Tym samym są podatne na porysowania, chociażby elementami wózka dziecięcego. Dziwi takie wykończenie elementu, bo zarówno nadkola, jak i klapa bagażnika wyłożone są wykładziną.

Dane z komputera pokładowego Fiat 500 Hybrid 1.0 Fire 70 KM, 6-biegowa skrzynia manualna:

przejechany dystans podczas testu: 510 km, średnia prędkość: 39 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km.

TESTY | Fiat 500 II Hybrid

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Wyposażenie samochodu - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Fiacie 500

TESTY | Fiat 500 II Hybrid | Foteliki i wózki - Próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi, Britax-Romer i Recaro

Foteliki i wózki
Dziecko w Fiacie 500