TESTY
Plusy i minusy | Kia XCeed
Dzieci na pokładzie Kii XCeed
12-06-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Najnowszy crossover Kii odznacza się dużym komfortem jazdy. Trzy nasze uwagi odnoszą się do podróży z najmłodszymi pasażerami.
PLUSY
Zawieszenie,
tego crossovera skonstruowano nieco inaczej, niż w pozostałych odmianach modelu Ceed. Przede wszystkim przednią oś oparto na amortyzatorach z hydraulicznymi odbojami. Dzięki nim płynniej wybierają nierówności drogi oraz stabilizują nadwozie i układ kierowniczy. Komfort jazdy poprawiają też bardziej miękkie sprężyny. Ponadto prześwit auta, w porównaniu do hatchbacka czy kombi, został podniesiony o 4,2 cm.
Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa,
działa już od chwili uruchomienia silnika. W większości innych samochodów jej dźwięk uaktywnia się dopiero po przejechaniu pewnego dystansu z wyższą prędkością.
Tryb jazdy Sport,
jest standardem wyposażenia modeli z automatyczną przekładnią DTC. Do jego wyboru wystarczy wcisnąć przycisk umieszczony na centralnym tunelu. Po aktywacji zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia i pracy silnika oraz skrzyni, co naturalnie przekłada się na wyższe zużycie paliwa. Jeżdżąc na co dzień na (domyślnym) trybie Normal, przejście na Sport doskonale sprawdza się podczas wykonywania manewru wyprzedzania.
MINUSY
Mocowania Isofix,
znajdują się na skrajnych miejscach kanapy. Cały system w Kii XCeed opracowano zgodnie ze standardem i-Size. Podobnie jak używaną przez nas bazę Maxi-Cosi 2WayFix. Jednak po zamontowaniu, pomiędzy jej podstawą a siedziskiem kanapy powstał pusty klin. Tym samym zabrakło optymalnego i stabilnego oparcia. Przyczyn można doszukiwać się w uwypukleniu siedziska kanapy, w którym umieszczono uchwyty Isofix.
Należy więc na ten element zwrócić uwagę przy doborze fotelika dziecięcego. Najlepiej przeprowadzić próbę montażu w samochodzie jeszcze przed zakupem.
Wysokość linii dachu,
ostro opada tuż za słupkiem C, a siedziska kanapy mają duży kąt pochylenia. Przez to w zamontowanym na skrajnym miejscu kanapy foteliku dziecięcym z grupy 2-3 (Recaro Monza Nova 2 Seatfix) nie mogliśmy ustawić maksymalnej wysokości zagłówka.
W tym przypadku również należy przymierzyć w samochodzie wybrany model fotelika przed zakupem.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym z testowanych modeli. W Kii XCeed to klasyczna konstrukcja, w której użyć trzeba kluczyka od zapłonu silnika (w naszym przypadku schowano go w module Kia Smart Key). Przynajmniej w teorii, bo w praktyce zrobiliśmy to dowolnym płaskim kluczem pasującym do wąskiej szczeliny. Oznacza to, że status poduszki powietrznej może zmienić postronna osoba, bez wiedzy kierowcy.
Dane z komputera pokładowego Kii XCeed, 1.4 T-GDI 140 KM, 7-DTC:
przejechany dystans podczas testu: 538 km, średnia prędkość: 41 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km.
TESTY | Kia XCeed
Pierwsze wrażenia
Prosty przepis na sukces
Bezpieczeństwo dziecka
Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwo dziecka
Foteliki i wózki