TESTY
Plusy i minusy | Nissan Qashqai II facelifting
Trzy elementy podnoszące bezpieczeństwo
30-01-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W zmodernizowanym Nissanie Qashqai wyróżniamy trzy elementy wyposażenia, które podnoszą bezpieczeństwo, w tym dzieci i komfort kierowcy. Po stronie minusów, w sumie też wszystkie, odnoszą się do tych samych kwestii.
PLUSY
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym teście. W podsumowaniu niemal zawsze trafia na listę minusów. Powód niezmiennie ten sam. Do zmiany statusu poduszki nie trzeba używać dedykowanego kluczyka, wystarczy dowolny płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny przełącznika. W efekcie może tego dokonać, bez wiedzy kierowcy, każda postronna osoba.
Nissan Qashqai, podobnie jak LEAF, pozytywnie zaskakuje w tym aspekcie. Po licznych próbach stwierdzamy, że można to zrobić tylko za pomocą kluczyka ukrytego w module I-Key. Niemniej szkoda, że jest to standard dopiero o trzeciej wersji wyposażenia, N-Connecta.
System kamer 360 stopni,
to duże ułatwienie podczas manewrowania autem na wąskich przestrzeniach. Jedną umieszczono z przodu, dwie pod lusterkami bocznymi, a ostatnią w klapie bagażnika. Dzięki takiemu układowi można wygenerować widok samochodu wraz z otoczeniem z lotu ptaka. Niestety system ten montowany jest dopiero od wersji N-Connecta.
Asystent martwego pola w lusterkach,
to już prawie standard we współczesnych modelach samochodów. Z reguły jego działanie oparto na diodzie wtopionej w lusterko, która zapala się gdy inny pojazd znajduje się na pasie obok. Nissan przeniósł ją do środka kabiny pasażerskiej, przez co naszym zdaniem jest lepiej widoczna dla kierowcy.
MINUSY
Komfort podróżowania z tyłu,
obniża brak jakiejkolwiek kratki nawiewu układu wentylacji. Szkoda, bo klimatyzacja (manualna) dostępna jest już w bazowej wersji wyposażenia Visia.
Zabrakło również większej ilości gniazd do podłączenia zasilania urządzeń multimedialnych. W schowku konsoli centralnej znalazł się tylko jeden port USB, który wykorzystamy głównie do sparowania smartfonu z wyświetlaczem na kokpicie (Apple CarPlay lub Android Auto).
Zabezpieczenie przewożonych przedmiotów w bagażniku,
promujemy poprzez wykorzystanie uchwytów do zaczepienia siatki lub linek. Dwa z nich znajdują się przy progu ładunkowym. Rolę tych na przeciwko pełnią punkty top-tether. Jeśli wepniemy w niego klamrę pasa fotelika dziecięcego tracimy jeden z nich.
Funkcjonalność podwójnej podłogi bagażnika,
została ograniczona poprzez plastikowe wsporniki. Nie zmieścimy pomiędzy nimi jednej z płyt, a tym samym nie powiększymy przestrzeni. Różnica pomiędzy poziomami podłóg to aż 10 cm.
Dane z komputera pokładowego Nissan Qashqai II facelifting 1.3 DIG-T 140 KM, 6-biegowa skrzynia mechaniczna:
przejechany dystans podczas testu: 541 km, średnia prędkość: 34 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,6 l/100 km.
TESTY | Nissan Qashqai II facelifting
Pierwsze wrażenia
Odmłodzony senior kompaktowych crossoverów
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Nissanie Qashqai
Foteliki i wózki
Dziecko w Nissanie Qashqai