TESTY

Plusy i minusy | Abarth 124 Spider

Zaskakująco dużo w kwestii bezpieczeństwa

12-08-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Przy ocenie Abartha 124 Spider tylko jeden wyróżniony element wiąże się ze specyficzną budową nadwozia. Pozostałe, zarówno plusy i minusy, mogą się znaleźć w każdym modelu samochodu.

Testy - Abarth 124 Spider - plusy i minusy testowanego roadstera z miękkim dachem

Plusy

Testy - Abarth 124 Spider - aktywna maska silnika minimalizuje skutki potrącego pieszego lub rowerzysty

Aktywna maska silnika,

w przypadku potrącenia pieszego lub rowerzysty w ułamku sekundy unosi się o kilka centymetrów na całej powierzchni. Dzięki temu powstaje poduszka powietrzna, która amortyzuje uderzenie i jednocześnie chroni głowę przed potencjalnym zagrożeniem jakie stanowią twarde i ostre elementy silnika. W Abarth 124 Spider to standard wyposażenia.

Testy - Abarth 124 Spider - automatyczne rozpoznawanie obecności fotelika dziecięcego

System automatycznego rozpoznania obecności fotelika dziecięcego,

który w zależności od obciążenia steruje przełącznikiem statusu poduszek powietrznych (przedniej i bocznej) pasażera. Zastępuje tym samym manualny układ dezaktywacji, ale uwaga - nie zwalnia kierowcy od zachowania szczególnej uwagi!

Testy - Abarth 124 Spider - roadster z łatwo i szybko składanym miękkim dachem

Składany dach,

ma swoje stałe miejsce pomiędzy siedzeniami, a bagażnikiem. Tym samym nie trzeba się zastanawiać, czy schowana walizka uniemożliwi nam przekształcenie Abartha w kabrioleta. Dodatkowy punkt na uproszczenie całej procedury składania i rozkładania dachu.

Minusy

Testy - Abarth 124 Spider - miejsca mocowań Isofix

Miejsca mocowań Isofix,

znajdują się w nacięciach tapicerki. Utrudnia to wsunięcie szyn fotelika, trzeba też uważać, aby nie uszkodzić skóry na siedzeniach. W skrajnych przypadkach istnieje ryzyko jej rozerwania. Podczas naszych prób musieliśmy użyć plastikowych nakładek, które też z trudem mieściły się w nacięciach.

Testy - Abarth 124 Spider - trudności z zapięciem pasa bezpieczeństwa

Nisko umieszczony zamek pasa bezpieczeństwa,

po zamontowaniu fotelika dla najstarszego dziecka, utrudniał wpięcie klamry. Pomiędzy centralnym tunelem, a bokiem siedziska powstała bardzo wąska przestrzeń, w którą trudno zmieścić dłoń.

Testy - Abarth 124 Spider - brak zaczepów do linek lub siatki zabezpieczających przewożone przedmioty w bagażniku

Brak zaczepów w bagażniku,

do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Zawsze próbujemy to zrobić podczas prób z wózkami dziecięcymi. Co prawda w tym samochodzie przestrzeń jest mocno ograniczona, ale montaż czterech uchwytów nie zajmuje miejsca.

Dane z komputera pokładowego Abartha 124 Spider 1.4 MultiAir II 170 KM 6-biegowa skrzynia manualna:

dystans przejechany podczas testu: 304 km, średnia prędkość: 42 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km.

TESTY | Abarth 124 Spider

Testy - Abarth 124 Spider - to sportowa odmiana Fiata 124 Spider i czwartej generacji Mazdy MX-5

Pierwsze wrażenia
Roadster, jak z innej bajki

Testy - Abarth 124 Spider - system automatycznego rozpoznania obecności fotelika dziecięcego

Wyposażenie samochodu
Dziecko w Abarth 124 Spider

Testy - Abarth 124 Spider - próby z fotelikami dziecięcymi

Foteliki i wózki
Dziecko w Abarth 124 Spider