AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2021 | Lexus UX • Mercedes Sprinter i Vito • Toyota Corolla, Highlander, Mirai, RAV4 i Yaris • Volvo S60, V60, S90, S90L i V90

Akcje naprawcze czterech marek samochodów

15-09-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Mercedes, Toyota i Volvo

Toyota i Lexus muszą zmierzyć się z dużą skalą - ponad 20 tysięcy samochodów - problemu z systemem eCall w sześciu swoich modelach. Po raz kolejny w tym roku Mercedes Sprinter boryka się z wadą przewodów hamulcowych.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Wrzesień 2021 - Mercedes Sprinter

W pierwszej połowie września 2021 Mercedes poinformował o dwóch nowych akcjach serwisowych. W przypadku modelu Sprinter (W907/910) wykryto, że przewód hamulcowy przedniej osi może ocierać się o nadkole. Jego uszkodzenie doprowadzi do wycieku płynu z układu.

W Polsce wezwania do ASO otrzymają właściciele 544 samochodów. Producent deklaruje przeprowadzenie w nich stosownej naprawy.

To kolejna w tym roku (marzec) usterka układu hamulcowego w tym modelu.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Wrzesień 2021 - Mercedes Vito

Druga z wrześniowych akcji dotyczy egzemplarzy Vito (W447) z napędem na przednią oś, silnikiem wysokoprężnym i mechaniczną skrzynią biegów (prod. Hiszpania). Powodem jest wada czujnika odpowiadająca za światła cofania. Po zmianie biegu może nadal sygnalizować zamiar wykonania tego manewru, przez co wprowadza w błąd pozostałych uczestników ruchu drogowego.

Problem ten może wystąpić w 358 samochodach z polskich salonów sprzedaży. Tu także producent deklaruje przeprowadzenie stosownej naprawy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Wrzesień 2021 - Toyota Corolla

Toyota ogłasza akcje serwisowe dla Corolli, Highlandera, Mirai, RAV4 oraz Yarisa. A także dla należącego do koncernu Lexusa i modelu UX. Auta te - z produkcji pomiędzy 8 czerwca 2020 - 14 lipca 2021 - pochodzą z fabryk we Francji, Japonii, Stanach Zjednoczonych, Turcji oraz Wielkiej Brytanii.

Wykryty problem dotyczy wadliwej aktualizacji oprogramowania systemu powiadamiania służb ratunkowych eCall. W sytuacji krytycznej funkcja automatycznego nawiązywania połączenia może być nieaktywna.

Wada ta może wystąpić w 20 054 egzemplarzach Toyoty i Lexusa sprzedanych w Polsce. Naprawa obejmie wymianę oprogramowania, a w przypadku uszkodzenia modułu sterującego (DCM) także i jego.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Wrzesień 2021 - Volvo S60

W pięciu modelach Volvo - S60, V60, S90, S90L i V90 - z roku modelowego 2022 zauważono błędy w oprogramowaniu układu monitorującego poziom paliwa w baku. Przy osiągnięciu potencjalnego zasięgu 250 - 150 kilometrów może to skutkować zatrzymaniem pracy silnika.

Łącznie w Polsce akcją serwisową objęto 16 samochodów. W ramach naprawy zostanie wgrane nowe oprogramowanie jednostki sterującej.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 566 28 00.