AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2021 | Chrysler Town&Country • Fiat 500 • Mercedes Klasa C, GLC, EQC, S i Sprinter • Opel Corsa • Peugeot 3008 • Toyota ProAce • Volvo V60, V60CC, V90, V90CC, XC60 i XC90
Długa lista akcji serwisowych
15-03-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: FCA, Mercedes, Opel, Peugeot, Toyota, archiwum
Kolejny zestaw ogłoszonych kampanii naprawczych tworzy 7 marek, w tym nieobecny już w Polsce Chrysler. W sumie obejmują one 3186 samochodów sprzedanych w naszym kraju.
Spółka FCA Poland poinformowała, że w Chryslerach Town & Country (wyprodukowanych w USA w latach 2008-10) wykryto problem z jakością mocowania emblematu z logo marki na kole kierownicy. Stwarza to dodatkowe ryzyko spowodowania obrażeń w momencie aktywacji poduszki powietrznej.
W Polsce (marka Chrysler została wycofana z naszego rynku w 2011) dotyczy to 878 samochodów. Naprawa polegać będzie na ponownym zamocowaniu logo na kierownicy.
Druga z nowych akcji serwisowych FCA Poland dotyczy nowego Fiata 500 z napędem elektrycznym (BEV). Błędy w oprogramowaniu centralki sterującej poduszką powietrzną pasażera mogą źle wskazywać status jej aktywacji bądź dezaktywacji.
W Polsce akcją objęto 20 sztuk tego modelu, w ramach naprawy zostanie wgrane nowe oprogramowanie.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 33 813 55 10.
Trzy powody wezwań do ASO ma Mercedes. W przypadku Klasy C (W205), GLC (W253) i EQC (W293) istnieje przypuszczenie montażu niewłaściwej wiązki przewodów elektrycznych we wspomaganiu układu kierowniczego. W efekcie może dojść do zwarcia i pożaru.
Problem ten może wystąpić w 677 egzemplarzach sprzedanych w Polsce. W ramach akcji serwisowej zostanie wymieniona wiązka.
2020 | Osiem marek samochodów wzywa do ASO
2020 | 14 modeli samochodów 4 producentów z usterkami
2020 | Fabryczne wady w samochodach siedmiu producentów
Druga z tej serii akcji dotyczy Klasy S (W223). Wykryta wada połączenia drążków kierowniczych może skutkować ich uszkodzeniem mechanicznym, co przełoży się na utratę sterowności auta.
Z tego powodu Mercedes-Benz Polska wystawi 100 wezwań do autoryzowanych serwisów. Zostaną w nich przeprowadzone oględziny i wymienione wadliwe elementy.
Ostatnia usterka dotyczy Sprinterów (W907/910). Z powodu nieszczelności przewodu hamulcowego może dojść do wycieku płynu, a tym samym efektywności działania układu.
W 283 samochodach zostaną wykonane odpowiednie naprawy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.
2020 | Problemy w autach czterech marek
2020 | Fabryczne wady w samochodach siedmiu producentów
2020 | Ponad 11 tysięcy samochodów musi trafić do serwisów
Opel zauważył błąd w specyfikacji Corsy F (rok modelowy 2020). Nieprawidłowo podana wartość parametrów obręczy koła - ET32 zamiast ET38 - może przyczynić się do zakupu i montażu niewłaściwej części. W efekcie założona opona będzie ocierała się o nadkole, a tym samym pogorszy trakcję pojazdu.
W ramach akcji serwisowej Opel zobowiązał się do zwrotu pieniędzy za zakup niewłaściwych felg bądź wymianę na nowe w odpowiednim rozmiarze. A także wydanie erraty do książki serwisowej. Problem ten dotyczy 313 samochodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 583 00 92.
Peugeot Polska poinformował o wadliwie wykonanej konstrukcji fotela pasażera w modelu 3008.
Nie podano konkretnych roczników, ale muszą to być albo z bieżącej produkcji, albo w rzadkiej konfiguracji, bowiem wystawiono jedynie 6 wezwań do ASO. Producent wymieni w nich ramę siedziska fotela pasażera.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.
Toyota Motor Poland wykryła wadę montażu paska rozrządu w ProAce (produkcja Francja w okresie 7 października 2016 - 27 kwietnia 2019). W efekcie może dojść do jego przedwczesnego zużycia, co podczas jazdy zwiększa ryzyko wypadku.
Kampanią naprawczą objęto 748 sztuk sprzedanych w Polsce. Naprawa będzie polegać na wymianie paska rozrządu, kół zębatych wału korbowego i wałka rozrządu, pompy paliwa wysokiego ciśnienia oraz uszczelnienia pokrywy ochronnej całego układu.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.
2020 | Osiem marek samochodów wzywa do ASO
2020 | Powody do niemal 50 tysięcy napraw w ASO
2020 | Usterki w 45 modelach samochodów sprzedanych w Polsce
W najnowszych modelach Volvo V60, V60 Cross Country i V90, V90 Cross Country oraz XC60 i XC90 niewłaściwie zamontowano jednostkę sterującą poduszkami powietrznymi (SRS). W efekcie podczas wypadku istnieje ryzyko, że nie zostaną aktywowane.
W ramach akcji serwisowej, w 161 samochodach, zostanie poprawiona jakość mocowania modułu SRS.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 566 28 00.