AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW
UOKiK | 2021 | Hyundai Tucson • Mercedes AMG GT, A, B, C, CLA, GLC, CLS, E, EQC, G, GL, GLA, GLE, GLS, M, S, SL, SLC, SLK, Spriter, V i Vito • Porsche 718 • Suzuki Jimny • Toyota ProAce
Duża seria wezwań do serwisów już na początku lipca
05-07-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Hyundai, Mercedes, Porsche, Suzuki i Toyota
Już pierwsze dni lipca 2021 przyniosły wysyp informacji o kolejnych akcjach serwisowych. Największa z nich, blisko 25 tysięcy samochodów, dotyczy systemu eCall w różnych modelach Mercedesa.
Hyundai Motor Poland poinformował o wadzie w modelu Tucson (NX4e, NX4e HEV) z produkcji 14 października 2020 - 20 kwietnia 2021 (Czechy). Istnieje podejrzenie nieprawidłowego montażu jednej lub obu kurtyn powietrznych. W efekcie nie spełnią swojej roli podczas zdarzenia drogowego.
Problem ten może dotyczyć 26 samochodów sprzedanych w polskich salonach. W ramach akcji zostanie przeprowadzona inspekcja, a na jej podstawie zapadnie decyzja o wymianie wadliwej kurtyny powietrznej.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 444 000.
2021 | Ponad 60 tysięcy aut wymaga naprawy w ASO
2020 | Usterki w modelach PSA i Hyundaia
2020 | Wezwania dla właścicieli czterech marek samochodów
Mercedes rozpoczął pięć akcji serwisowych. Największa z nich dotyczy Klas:
• AMG GT (typ 190),
• AMG GT 4-drzwiowe coupe (290),
• A (176 i 177),
• B (242 i 246 i 247),
• C (205),
• CLA (117 i 118),
• GLC (253),
• CLS (218 i 257),
• E (213),
• E coupe/cabrio (207 i 238),
• EQC (293),
• G (463),
• GLA (156),
• GLE/GLS (167),
• GLE coupe (292),
• M/GLE/GL/GLS (166),
• S (222),
• S coupe/cabrio (217),
• SL (231),
• SLC/SLK (172).
W sumie to 24 970 egzemplarzy, w których wykryto wadę instalacji zasilającej system automatycznej lokalizacji pojazdu, który uległ wypadkowi. Może to opóźnić dojazd służb ratunkowych na miejsce zdarzenia.
Producent zadeklarował, że problem ten zostanie rozwiązany poprzez zdalną aktualizację systemu bez konieczności przyjazdu do warsztatu.
Drugi powód dotyczy kabrioletów Klas C (W205) i E (W238) wyprodukowanych pomiędzy 29 stycznia a 22 marca 2021. Nieprawidłowe zamocowanie tylnych zagłówków może uniemożliwić ustawienie wysokości bądź przyczynić się do niekontrolowanego wysunięcia.
W Polsce problem ten może dotyczyć siedmiu samochodów. Ich właściciele zostaną zaproszeni do serwisu w celu weryfikacji i ewentualnej wymiany elementów prowadnic zagłówków.
W przypadku Mercedesa Klasy V/Vito (W447) zaistniały dwa powody. W 33 egzemplarzach sprzedanych w polskich salonach może dojść do poluzowania mocowania wspornika środkowego relingu dachowego.
Producent przeprowadzi w nich ponowny montaż.
Natomiast w partii 28 samochodów z tej gamy modelowej (dołączając wersje z napędem elektrycznym) istnieje ryzyko zamontowania niewłaściwego wspornika zacisku hamulcowego na przedniej osi. Jego uszkodzenie może wydłużyć drogę zatrzymania pojazdu lub wprowadzić błędny odczyt systemów ABS/ESP.
W ramach naprawy zostaną dokonane niezbędne czynności serwisowe.
Piątym powodem do akcji serwisowej Mercedesa jest wada zaczepu do holowania przyczepy przez Sprintera (W907). W trakcie jazdy takiego zespołu może dojść do zerwania połączenia, co stworzy poważne zagrożenie na drodze.
Z tego powodu w Polsce wystawiono 166 wezwań do ASO. Zostanie w nich dokonana niezbędna modyfikacja.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 354 40 01.
2021 | Osiem marek samochodów z nowymi akcjami naprawczymi
2021 | Kia z największą kampanią naprawczą
2021 | Prawie 25 tysięcy niesprawnych samochodów
Porsche ogłosiło akcję dla modelu 718 (982) w wersjach: Boxster GTS 4.0, Cayman GT4, Cayman GTS 4.0 i Spyder. Poluzowanie śruby korbowodów może przyczynić się do wycieku oleju, a w konsekwencji zatarcia silnika.
Właściciele 7 egzemplarzy sprzedanych w Polsce zostaną zaproszeni do serwisu w celu dokonania stosownej naprawy.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (61) 650 35 54.
2021 | Osiem marek samochodów z nowymi akcjami naprawczymi
2021 | Kia z największą kampanią naprawczą
2020 | Wakacyjny wysyp wezwań do serwisów
W Suzuki Jimny może dojść do uszkodzenia wiązki przewodów zasilających czujniki umieszczone w drzwiach. W efekcie podczas wypadku mogą nie zadziałać boczne lub kurtynowe poduszki powietrzne.
Wada ta może dotyczyć 594 samochodów sprzedanych w polskich salonach. W ASO zostanie przeprowadzona wymiana wadliwych połączeń elektrycznych.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 32 94 137.
2021 | Kia z największą kampanią naprawczą
2021 | Prawie 25 tysięcy niesprawnych samochodów
2020 | Bardzo długa lista samochodów z fabrycznymi wadami
Toyota Motor Poland poinformowała o nieprawidłowo wykonanym spawie uchwytu sprężyny tylnej osi z podwoziem modelu ProAce. Grozi to wypadnięcie elementów zawieszenia w trakcie jazdy. Problem ten może wystąpić w egzemplarzach wyprodukowanych w okresie 16 - 30 kwietnia 2021 we Francji.
Z tego powodu w Polsce akcją objęto 78 egzemplarzy ProAce. W ramach naprawy w autoryzowanych serwisach zostanie wykonane dodatkowe łączenie.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (22) 449 05 00.