AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2021 | BMW i3, X3, X5 i X7 • Mercedes Klasa A, CLA i GLA • Peugeot Partner i Rifter • Volkswagen Tiguan

BMW, Mercedes, Peugeot i Volkswagen z akcjami serwisowymi

30-04-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Cztery marki muszą poprawić wady w swoich modelach samochodów. W sumie to "tylko" 409 egzemplarzy sprzedanych w polskich salonach.

Wezwania do serwisów - Wadliwy mechanizm oparcia w BMW i3

W drugiej połowie kwietnia 2021 marka BMW ogłosiła trzy akcje serwisowe. W modelu i3 powodem jest wada materiału, z którego wykonano regulację oparć foteli z tyłu. Pęknięte elementy mogą zablokować mechanizm, co zwiększa ryzyko odniesienia obrażeń podczas zdarzenia drogowego.

W Polsce problem ten może dotyczyć siedmiu egzemplarzy. BMW zobowiązało się do poinformowania ich właścicieli i wymiany konstrukcji foteli.

Wezwania do serwisów - Problem z podłączeniem ujemnego bieguna w BMW X3

Druga akcja dotyczy modelu X3, w którym nieprawidłowo zamocowano ujemny biegun akumulatora. Jego poluzowanie w następstwie wypadku uniemożliwi odblokowanie centralnego zamka i aktywację świateł awaryjnych.

Akcją serwisową objęto 12 egzemplarzy BMW X3 sprzedanych w polskich salonach. W ramach naprawy zostanie zamontowana nakładka na ujemny biegun akumulatora.

Wezwania do serwisów - Wadliwa konstrukcja zagłówków w drugim rzędzie siedzeń BMW X5 i X7

Kolejny powód znaleziono w modelach BMW X5 (G05) i X7 (G07). Wadliwie zamocowane zagłówki w II rzędzie siedzeń, przy załadowanym bagażniku, mogą oderwać się w skutek sił działających podczas zderzenia.

Z tego powodu wystawiono 29 wezwań do ASO. Po weryfikacji konstrukcji zagłówków zostanie podjęta decyzja o ewentualnej wymianie.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 279 71 00.

Wezwania do serwisów - Brak zaczepu Isofix w Mercedesie Klasy A i CLA

Mercedes ogłosił kolejne dwie akcje serwisowe. W przypadku Klasy A (177) i CLA (118) z produkcji pomiędzy 30 lipca - 12 września 2020 problememem jest brak uchwytu Isofix na prawym miejscu kanapy.

W Polsce kampanią naprawczą objęto 60 samochodów. W ASO zostanie zostanie zamontowany uchwyt Isofix.

Wezwania do serwisów - Problem z poduszką powietrzną pasażera w Mercedesie GLA

Druga akcja dotyczy modelu GLA (247). W autach wyprodukowanych pomiędzy 12 lutego - 12 sierpnia 2020 może dojść do samodzielnej aktywacji poduszki powietrznej. Zawieść może także system jej dezaktywacji.

Z tego powodu Mercedes-Benz Polska wystawił 16 wezwań do autoryzowanych serwisów. Naprawa obejmie weryfikację montażu i ewentualne skorygowanie sposobu uziemienia systemu poduszki powietrznej.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 354 40 01.

Wezwania do serwisów - Wada mechanizmu hamulca ręcznego w Peugeot Partner i Rifter

Peugeot wzywa do serwisu właścicieli modeli Partner i Rifter. Istnieje w nich ryzyko awarii mechanizmu hamulca ręcznego przy próbie jego zaciągnięcia.

Akcją objęto 49 aut sprzedanych w polskich salonach. W ramach naprawy zostanie przeprowadzona diagnostyka i ewentualna wymiana mechanizmu hamulca ręcznego na nowy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 73.

Wezwania do serwisów - Wadliwe zamontowany spojler dachowy w Volkswagenie Tiguan

Volkswagen poinformował o usterce w modelu Tiguan (5N) z produkcji w Niemczech pomiędzy szóstym a jedenastym tygodniem 2019 roku. Przyczyną jest nieprawidłowy montaż spojlera dachowego, co podczas jazdy może stanowić zagrożenie dla pozostałych uczestników ruchu drogowego.

W Polsce wystawiono 236 wezwań do ASO. Naprawa obejmie wzmocnienie spojlera dwoma dodatkowymi śrubami.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 35 88.