SALON SAMOCHODOWY
Premiera tygodnia | Honda Civic
Honda rozpoczyna przedsprzedaż nowego Civica
03-07-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Honda
Europejska wersja nowej Hondy Civic to jedynie nadwozie hatchback i napęd miękkiej hybrydy. Auto wyróżnia się bardzo bogatym wyposażeniem fabrycznym w zakresie bezpieczeństwa.
Pierwsza Honda Civic zadebiutowała w 1972 roku. Od tego czasu sprzedano ponad 27 milionów egzemplarzy tego modelu. Właśnie rozpoczęto przyjmowanie zamówień na najnowszą, 11 generację.
W Europie Civic oferowany jest tylko w nadwoziu hatchback (w USA i Japonii również jako liftback). Po raz pierwszy zbudowano go na płycie przeznaczonej pod napęd hybrydowy. Długość auta mierzy 4551 mm przy rozstawie osi 2734 mm, szerokość bez lusterek 1802 mm, a wysokość 1408 mm. Bagażnik, w zależności od wersji wyposażenia, mieści od 409 (415) do 1192 (1225) litrów.
Do wyboru będą trzy wersje - Elegance, Sport i Advance. Już w bazowej wyróżnia się fabryczny montaż aktywnej klapy silnika. Umieszczone w niej siłowniki, w chwili potrącenia pieszego czy rowerzysty, unoszą maskę, co tworzy pewnego rodzaju poduszkę powietrzną. Chroni ona przed uderzeniem ciała o podzespoły umieszczone w komorze silnika.
Kolejnym wyróżnikiem jest dziewięć poduszek powietrznych. Poza standardem dwóch przednich, bocznych i kurtyn, są też kolanowe dla kierowcy i pasażera oraz centralna pomiędzy fotelami. Jej zadaniem jest ochrona przed wzajemnym zderzeniem się głów siedzących obok siebie osób. Według statystyk to jeden z najpoważniejszych, w tym śmiertelnych, urazów do jakich dodatkowo dochodzi w trakcie wypadku.
Na liście wersji Elegance znajduje się także pełny zestaw układów utrzymujących pojazd na wybranym pasie ruchu, inteligentny tempomat z systemem rozpoznawania znaków drogowych i jazdą w korkach oraz asystent monitorowania martwego pola w lusterkach.
Topowa wersja Advance posiada między innymi cyfrowy zestaw zegarów, adaptacyjne światła drogowe i panoramiczny dach.
Napęd 11. generacji Civica stanowi jedynie układ miękkiej hybrydy e:HEV. Tym samym jest to ostatni na europejskim rynku model Hondy bez tradycyjnej jednostki spalinowej.
Podstawą hybrydy jest silnik benzynowy 2.0 o mocy 143 KM. Z kolei elektryczny ma 135 KM i zasila go bateria o pojemności 1,05 kWh. Łącznie generują 135 KM. W cyklu jazdy mieszanej producent deklaruje spalanie na poziomie 4,7 litra (pomiar WLTP dla wersji Elegance). Przyspieszenie do setki zabiera 7,8 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 180 km/h.
Rozpoczęta przedsprzedaż 11. generacji Hondy Civic potrwa do połowy października. Model ten wyceniono w Polsce na 139 900 zł (Elegance), 145 900 zł (Sport) i 159 900 zł (Advance).