SALON SAMOCHODOWY

Premiera tygodnia | Peugeot 408

Peugeot 408 w końcu trafi na Stary Kontynent

26-06-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Peugeot

Peugeot 408 zadebiutował na rynku ponad dekadę temu, jednak dwie jego generacje nigdy nie trafiły do Europy. Inaczej jest z zaprezentowanym właśnie modelem, który wejdzie do sprzedaży w 2023 roku.

Premiera tygodnia - Peugeot 408 - nowy model z lwem na masce w kolorze niebieskim Obsession

Od początku konstrukcja modelu 408 bazowała na 308, a jego długość przekładała się po prostu na nadwozie sedan. Auto przeznaczono przede wszystkim do rynek chiński i Ameryki Łacińskiej. Produkowana do dziś II-generacja pojawiła się w 2014 roku.

Nowy Peugeot 408 bazuje na platformie EMP2. Bryła zalicza się do segmentu C, zaś producent określa ją do nadwozia fastback. Zakończona na ostro linia dachu ma przypominać kocie uszy, a w rzeczywistości poprawiać aerodynamikę. Dolna część zderzaków i drzwi oraz nadkola zostały zabezpieczone plastikową listwą. W palecie sześciu lakierów nadwozia wyróżniony zostaje niebieski Obsession.

Premiera tygodnia - Peugeot 408 - bok auta, nadwozie fastback

Auto ma 4687 mm długości przy rozstawie osi 2787 mm. Szerokość ze złożonymi lusterkami wynosi 1848 mm, a wysokość 1487 mm. Bagażnik ma 536 litrów (w hybrydzie plug-in 471 l) pojemności, a po złożeniu oparć maksymalnie do 1611 litrów (1545 l). Na kołach mogą znaleźć się obręcze w rozmiarze od 17 do 20 cali.

Premiera tygodnia - Peugeot 408 - i-Cocpit

Na kokpicie dwa ekrany cyfrowe o przekątnej 10-cali. Ten z zestawem zegarów tradycyjnie umieszczony jest nad kołem kierowcy. Drugi znalazł się na środku, fabryczna nawigacja TomTom dzięki stałemu dostępowi do internetu aktualizowana jest on-line. Częścią funkcji można sterować głosowo po wypowiedzeniu słów „Ok Peugeot”.

Na liście wyposażenia między innymi system awaryjnego hamowania przed przeszkodą z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów (także w nocy przy prędkości od 7 do 140 km/h), aktywny tempomat i asystent utrzymania auta na osi pasa ruchu (pakiet jazdy półautonomicznej) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (w tym STIOP, zakaz wjazdu czy zakaz wyprzedzenia lub jego koniec).

Niecodziennym rozwiązaniem (znanym między innymi z modeli marki DS) jest Night Vision (noktowizor wykrywający z odległości do 250 metrów ruch ludzi lub zwierząt). Z kolei system wzywania pomocy e-call+ zyskał funkcję przekazywania informacji o liczbie pasażerów, geolokalizację i podanie kierunku ustawienia auta po wypadku względem pasa ruchu.

Pod maską nowego Peugeota 408 może znaleźć się trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 koni mechanicznych. Kolejne dwa to układ hybrydowy typu plug-in. Podstawą jest jednostka benzynowa o pojemności 1.6 i mocy 150 lub 180 KM. Dodany do niego elektryczny 110 KM przenosi napęd na przednią oś. Łącznie można osiągnąć 180 lub 225 KM. Wszystkie trzy dostępne są przekładnią automatyczną e-EAT8.

Bateria w hybrydach ma 12,4 kWh pojemności. Ładowanie w domu przy 8A i 3,7 kW zajmuje nieco ponad siedem godzin, a przy 16A o połowę krócej. Ładowarka naścienna o mocy 7,4 kW i 32A pozwala zejść do 1:40. Producent nie podał zasięgu na EV.

Premiera tygodnia - Peugeot 408 - widok z góry

Peugeot nie podał jeszcze cen modelu 408 w Polsce. Model ten trafi do sprzedaży w 2023 roku.