PRODUKTY
Oświetlenie | Philips Ultinon Pro6000 H7 LED | Lista modeli
Retrofity LED marki Philips legalne na niemieckich drogach
13-05-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Philips
Philips wprowadził do sprzedaży w Niemczech retrofity Ultinon Pro6000 H7 LED. Uzyskały one legalizację do montażu w wybranych modelach samochodów 12 marek.
W dużym skrócie - retrofity to odpowiedniki żarówek halogenowych, w których żarnik i szklaną bańkę zastąpiono wydajniejszą diodą LED. Pozostawienie trzonka z mocowaniem, jak i zbliżony kształt, pozwalają na ich bezpośredni montaż w fabrycznym reflektorze samochodu.
O ile rozwiązano wszystkie kwestie techniczne takiej konstrukcji, to do zbadania pozostała współpraca z optyką reflektora, który został opracowany pod parametry żarówki halogenowej. Należało przy tym uwzględnić tysiące typów lamp przez lata montowanych w milionach samochodów na całym świecie.
To właśnie stoi na przeszkodzie w powszechnym dopuszczeniu ich do stosowania na drogach publicznych. Proces ten jest bardzo żmudny i pracochłonny, jednak znaleziono pośrednie rozwiązanie. Stopniową legalizację retrofitów LED w konkretnych wersjach modelowych samochodów. W ubiegłym roku Philips otrzymał takie dopuszczenie w Korei, teraz pierwszym krajem w Europie są Niemcy.
Tamtejszy urząd transportu samochodowego we współpracy z renomowanym instytutem TUV Rheinland, na mocy krajowego przepisu §22a StVZO, wydał zgodę na montaż retrofitów Philips Ultinon Pro6000 H7 LED w:
Alfa Romeo Giulietta (940) 2013-2016;
Audi A1 (8X) 2015-2018;
Audi A1 Sportback (8X) 2015-2018;
Audi A3 (8P) 2003-2008;
Audi A3 Cabriolet (8P) 2003-2008;
Audi A3 Sportback (8PA) 2003-2008;
Audi A4 (B8) 2011-2015;
Audi Q3 (8U) i (8U1) 2011-2018;
BMW Active Tourer F45 (F2AT) i (UKL-L) 2014-2017;
BMW Gran Tourer F46 (F2GT) i (UKL-L) 2015-2018;
BMW serii 3 GT F34 (3-V) 2013-2016;
Dacia Duster I (SD) 2010-2018;
Dacia Duster II (SR) 2018-obecnie;
Fiat Doblo (223) i (223L) 2005-2010;
Fiat Ducato III (250) 2014-obecnie;
Fiat Tipo (356) 2016-2020;
Ford C-Max II i Ford Grand C-Max II (DXA) 2010-2015;
Ford Tourneo Connect i Transit Connect (PJ2) i (PU2) 2013-2018;
Hyundai i20 (PB) i (PBT) 2012-2014;
MINI MINI i Cabrio (R50), (MINI) i (MINI-IN) 2001-2008;
Opel Mokka (J-A) 2021-2016;
Peugeot 308 II (4) i (L) 2013-2016;
Skoda Octavia III (5E) 2012-2020;
Skoda Octavia III facelifting (5E) 2012-2020;
Volkswagen Passat B7 facelifting (3C) 2010-2015;
Volkswagen Passat B8 (3C) 2014-obecnie.
Legalizacja ta obejmuje wyłącznie samochody zarejestrowane w Niemczech. Po montażu retrofitów LED kierowca musi pobrać i wydrukować certyfikat, którego okazanie może być konieczne podczas kontroli drogowej.
Dopuszczony retrofit Philips Ultinon Pro6000 H7 LED dostępny jest tylko w Niemczech. Wyróżnia się kompaktową budową, w której zintegrowano niezbędną elektronikę oraz wydajny system odprowadzania ciepła AirBoost.
Autorskie chipy LED mają te same parametry, co dostarczane na rynek OEM. W połączeniu z technologią SafeBeam - w odniesieniu do wymaganego prawem minimum dla żarówki halogenowej - zapewniają jaśniejsze o 230 proc. światło, chroniąc jednocześnie pozostałych kierowców przed efektem oślepiania.
Temperatura barwowa rzędu 5800 K zwiększa pole i kontrast widzenia, a tym samym pozwala dostrzec więcej szczegółów na drodze. Ich żywotność jest sześciokrotnie wyższa od standardowej żarówki.