TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda e

Dziecko w Hondzie e - foteliki i wózki

24-09-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Elektryczna Honda e posiada dwuosobową kanapę, nie ma więc zastosowania przepis dopuszczający podróż trzeciego dziecka bez fotelika. Bagażnik był za mały do spakowania naszego wózka z gondolą.

Testy - Honda e - próby z montażem fotelików samochodowych dla dzieci, pas bezpieczeństwa, Isofix, i-size, top-tether

Foteliki dziecięce użyte w teście Hondy e:

- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

- grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

- grupa 1 Britax-Romer model TriFix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

- grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

Testy - Honda e - próba montażu fotelika na miejscu pasażera, tyłem do kierunku jazdy

Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera zezwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy.

W Hondzie e zamontujemy go jedynie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa. Ma on regulowaną wysokość położenia. Fotel pasażera mierzy 52 cm długości i 49 cm szerokości. Podczas ustawiania i zapinania naszego fotelika/nosidełka Maxi-Cosi Pebble Plus nie odnotowaliśmy żadnych uwag.

Testy - Honda e - miejsce na nogi pasażera kanapy

Ustawienie na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy wymaga odsunięcia całości od kokpitu (pomimo to pozostaje jedynie 6 cm). W tej konfiguracji dla osoby siedzącej z tyłu pozostaje około 11 cm wolnego miejsca na wysokości kolan.

Należy też ustawić oparcie fotela pasażera w pionie i maksymalnie go obniżyć. Honda w modelu e nie oferuje ostatniej z tych regulacji.

Testy - Honda e - próba montażu na kanapie bazy Isofix i fotelika/nosidełka w pozycji tyłem do kierunku jazdy

Dwuosobową kanapę wyposażono w dwie pary mocowań Isofix. Wokół każdego jest plastikowa nakładka ułatwiająca wsuwanie szyny. Montaż w ten sposób naszej bazy Maxi-Cosi 2WayFix przebiegł bez uwag. Jej podstawa optymalnie przylegała do siedziska kanapy (długość 46 cm), nie było trudności z rozstawieniem nogi stabilizującej. Ma ona solidne oparcie na płaskiej podłodze.

Druga para drzwi Hondy e otwiera się szeroko. Otwór ma 100 cm wysokości i 65 cm w najszerszym miejscu. Ułatwia to wstawianie i wyjmowanie fotelika/nosidełka z siedzącym w środku dzieckiem.

Testy - Honda e - próba montażu na bazie Isofix fotelika dziecięcego z grupy 0/1 w pozycji tyłem do kierunku jazdy

Na tej samej bazie zamontowaliśmy kolejny fotelik, Maxi-Cosi 2WayPearl, przeznaczony dla większego dziecka. W tym przypadku pozostaje on na stałe w samochodzie.

W pozycji tyłem do kierunku jazdy, szeroko otwierane drzwi pozwalają na większą swobodę podczas wkładania i wyjmowania dziecka.

Testy - Honda e - miejsce na nogi pasażera zajmującego przedni fotel

Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga przesunięcia fotela pasażera do kokpitu. W tej konfiguracji zajmująca to miejsce osoba dorosła ma w miarę dużo przestrzeni na wysokości swoich kolan.

Testy - Honda e - próba montażu na bazie Isofix fotelika dziecięcego z grupy 0/1 w pozycji przodem do kierunku jazdy

Fotelik 2WayPearl na tej samej bazie można obrócić przodem do kierunku jazdy (zalecamy jednak możliwie jak najdłużej korzystać z pozycji odwrotnej).

W takim ustawieniu bez przeszkód mogliśmy zmieniać kąt pochylenia skorupy fotelika w pełnym zakresie regulacji. Wcześniej wysunęliśmy z kanapy zagłówek.

Wykorzystywane przez nas elementy Maxi-Cosi oraz kanapa Hondy e mają oznaczenie standardu i-Size.

Testy - Honda e - top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików

W plecach oparć kanapy umieszczono top-tether - dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych fotelików typu Isofix. W Hondzie e - z uwagi na krótki bagażnik najwygodniej zrobić to od jego strony.

Odchylając oparcie trzeba się liczyć z jego całą długością (producent nie oferuje możliwości jego dzielenia).

Testy - Honda e - próba montażu na kanapie fotelika dziecięcego z grupy 1 w pozycji przodem do kierunku jazdy

Przed montażem na kanapie fotelika Britax-Romer TriFix także wysunęliśmy do góry zagłówek kanapy. Grubsze szyny z łatwością zmieściły się w nakładkach mocowań Isofix. Jego konstrukcja optymalnie przylegała do siedziska i oparcia. Bez przeszkód mogliśmy zmieniać kąt pochylenia skorupy w pełnym zakresie regulacji.

Zmierzony przez nas kąt pomiędzy siedziskiem a oparciem kanapy wynosi 100°.

Testy - Honda e - próba montażu na kanapie fotelika dziecięcego z grupy 2/3 w pozycji przodem do kierunku jazdy

Przed montażem fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix usunęliśmy zagłówek kanapy (łatwa do wykonania czynność). Zapewnia to lepsze oparcie jego konstrukcji.

Podstawa fotelika nie zakrywa zamka do wpięcia klamry samochodowego pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko.

Nie mogliśmy maksymalnie wysunąć zagłówka naszego fotelika, zmierzona wysokość od siedziska do kanapy to 82 cm. Jej szerokość to 120 cm.

Testy - Honda e - próby z pakowaniem do bagażnika wózków dziecięcych

Wózki dziecięce użyte w teście Hondy e:

- dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

- spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

Testy - Honda e - próba z pakowaniem do bagażnika dwuczęściowego wózka dziecięcego

Honda e ma niewielki, liczący 171 litrów bagażnik. Wlicza się w to przestrzeń pod podłogą, gdzie wygospodarowano miejsce na gaśnicę, zestaw naprawczy i trójkąt. Resztę zajmuje układ napędu na tylną oś.

Góra ma 55 cm długości i 71 cm szerokości pomiędzy nadkolami (109 cm przy progi). Wysokość do ruchomej półki to zaledwie 33 cm. Na tej przestrzeni nie zmieściły się wszystkie części (podwozie z kołami i gondola) naszego wózka X-lander.

Testy - Honda e - próba z pakowaniem do bagażnika spacerówki dla dzieci

Cztery fabryczne oczka pozwalają zapiąć linki zabezpieczające transportowane przedmioty. Nadkola pokryto wykładziną, ale wewnętrzną stronę klapy plastikowym panelem, co naraża ją na porysowanie.

Na szerokość bagażnika Hondy e bez problemu zmieściła się nasza spacerówka Quinny Zapp Xtra 2.

Wysokość od ziemi do górnej krawędzi zderzaka wynosi 68 cm, do progu załadunkowego 74 cm, a do rączki do zamykania klapy 190 cm. Do jej otwarcia potrzeba 200 cm.