TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Honda e
Dziecko w Hondzie e - wyposażenie samochodu
23-09-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Przy ocenie elementów podnoszących bezpieczeństwo dzieci podróżujących Hondą e uwagę przyciąga sposób maskowania uchwytów Isofix, ale to rozwiązanie świetnie pasuje do stylu tego auta. Pasażerowie kanapy nie skorzystają z nawiewów klimatyzacji.
Wyłącznik czołowej poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia każdej wersji Hondy e. Umieszczono go w prawy boku kokpitu, dostęp do niego możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest kluczyk. W tym modelu Honda schowała go w module bezkluczykowego dostępu do samochodu (standard).
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie cyfrowego lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się na 60 sekund od uruchomienia silnika dioda z napisem ON.
Po dezaktywacji podświetla się - przez cały czas pracy elektrycznego silnika - dioda z napisem OFF.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
W plecach oparć kanapy umieszczono top-tether - dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli samochodowych fotelików dla dzieci z mocowaniem Isofix.
Pary uchwytów Isofix (i-Size) rozmieszczono na obu miejscach kanapy. Wokół znalazły się plastikowe nakładki ułatwiające prawidłowy montaż szyn fotelików.
Do zasłonięcia nieużywanych par Isofix służy materiałowa zakładka.
Boczne szyby w obu parach drzwi Hondy e mają elektryczne sterowanie. Wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd doposażenie w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.
W ramie drugiej pary drzwi znajduje się mechaniczna blokada możliwości ich otwarcia od środka auta. Do jej przestawienia wystarczy przesunąć - zgodnie z wytłoczonym schematem - dźwignię.
Siedzenia w testowanym egzemplarzu Hondy e obito materiałową tapicerką. Znalazła się ona także na plecach foteli.
Struktura tkaniny oraz jasny kolor mogą utrudnić usuwanie z nich zabrudzeń, np. śladów butów pozostawionych przez dzieci podróżujących na kanapie w fotelikach.
Przyciemniane szyby z tyłu są standardem wyposażenia Hondy e.
Podawany na liście wyposażenia panoramiczny dach w praktyce obejmuje tylko obszar nad głowami kierowcy i pasażera. Jego zasłona przesuwana jest manualnie. Element ten jest standardem w małym elektryku Hondy.
Osoby podróżujące na kanapie mają dostęp do dwóch portów usb. Można podłączyć do nich zasilanie urządzeń elektronicznych, z których korzystają dzieci podczas podróży.
Dwa kolejne porty usb znalazły się w panelu pod kokpitem - jeden z nich umożliwia podłączenie smartfów poprzez Android Auto lub Apple CarPlay. Obok nich znajduje się gniazdo 230V (max 1500W), 12V (max 180W) i złącze HDMI. Do dyspozycji jest również łączność bluetooth.
W kierownicy znajdują się przyciski do sterowania funkcjami audio. W testowanej wersji Advance system tworzy osiem głośników.
W bagażniku znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających transportowane przedmioty. Przekątna ich rozstawienia wynosi 90 cm.