TESTY
Plusy i minusy | Volkswagen Arteon Shooting Brake
Arteon - wygodna limuzyna z cechami modeli Volkswagena
28.08.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Sposób umieszczenia asystenta martwego pola w lusterkach oraz kamery cofania to typowe - i zarazem praktyczne - rozwiązania stosowane przez Volkswagena. Arteon wyróżnia się na plus obszernymi siedzeniami, na minus okrojoną przestrzenią bagażnika.
PLUSY
Fotele i kanapa,
są bardzo obszerne i wygodnie się na nich podróżuje (co stwierdzamy po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów). Dodatkowo fotel kierowcy (ergoComfort) już w bazowej wersji Elegance wyposażono w elektryczną regulację odcinka lędźwiowego i ustawienie kąta oparcia. Miejsca na kanapie jest dużo, szczególnie na nogi oraz (pomimo nadwozia Shooting Brake) nad głowami. Metr wysokości od siedziska do podsufitki. W końcu to flagowa limuzyna Volkswagena.
Sygnalizacja martwego pola w lusterkach,
to także typowe rozwiązanie - chociaż nie we wszystkich modelach - Volkswagena. Umieszczonej w obudowie lusterka pokaźnej diody z pomarańczowym migającym światłem LED nie można przeoczyć. Zdecydowanie poprawia to komfort prowadzenia długiego i dynamicznego auta jakim jest Arteon.
Umiejscowienie kamery cofania,
pod odchylanym logo Volkswagena na klapie bagażnika wydaje się banalnym pomysłem. I bardzo praktycznym, bo utrzymuje obiektyw w czystości. Wysuwany jest tylko wtedy, gdy jest potrzebny, a więc po wrzuceniu biegu wstecznego.
MINUSY
Przełożenia dźwigni biegów,
z pozycji D (Drive) na M (Manual) nie są niczym zabezpieczone. Efekt? Kierowca może potrącić drążek sięgając na przykład do panelu klimatyzacji. Arteon w tym względzie nie wyróżnia się od innych modeli Volkswagena, dlatego zwracamy na to naszą uwagę.
Podłoga bagażnika,
ma 120 centymetrów długości. Nie wykorzystamy jej w całości, ponieważ nie jest całkowicie płaska. Przed oparciem kanapy unosi się pod skosem na długości 25 cm (czyli 1/5 całości). Powód? Pod styropianową osłoną znajduje się poprzeczna belka. Czy można było ją inaczej zaprojektować?
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadku Volkswagena Arteon mamy mechaniczny zamek, do którego pasuje grot kluczyka schowany w module systemu Keyless Access.
W praktyce użyliśmy do tego nieoryginalnego klucza pasującego do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to ryzyko dokonania zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera przez nieuprawnioną osobę.
Dane z komputera pokładowego Volkswagena Arteon Shooting Brake 2.0 TSI 280 KM:
dystans przejechany podczas testu | 1037 km |
średnia prędkość | 48 km/h |
średnie zużycie paliwa | 7,3 l/100 km |