TESTY

Plusy i minusy | Volkswagen Arteon Shooting Brake

Arteon - wygodna limuzyna z cechami modeli Volkswagena

28.08.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Sposób umieszczenia asystenta martwego pola w lusterkach oraz kamery cofania to typowe - i zarazem praktyczne - rozwiązania stosowane przez Volkswagena. Arteon wyróżnia się na plus obszernymi siedzeniami, na minus okrojoną przestrzenią bagażnika.

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - wady i zalety

PLUSY

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - fotele i kanapa

Fotele i kanapa,

są bardzo obszerne i wygodnie się na nich podróżuje (co stwierdzamy po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów). Dodatkowo fotel kierowcy (ergoComfort) już w bazowej wersji Elegance wyposażono w elektryczną regulację odcinka lędźwiowego i ustawienie kąta oparcia. Miejsca na kanapie jest dużo, szczególnie na nogi oraz (pomimo nadwozia Shooting Brake) nad głowami. Metr wysokości od siedziska do podsufitki. W końcu to flagowa limuzyna Volkswagena.

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - sygnalizacja martwego pola w lusterkach

Sygnalizacja martwego pola w lusterkach,

to także typowe rozwiązanie - chociaż nie we wszystkich modelach - Volkswagena. Umieszczonej w obudowie lusterka pokaźnej diody z pomarańczowym migającym światłem LED nie można przeoczyć. Zdecydowanie poprawia to komfort prowadzenia długiego i dynamicznego auta jakim jest Arteon.

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - umiejscowienie kamery cofania

Umiejscowienie kamery cofania,

pod odchylanym logo Volkswagena na klapie bagażnika wydaje się banalnym pomysłem. I bardzo praktycznym, bo utrzymuje obiektyw w czystości. Wysuwany jest tylko wtedy, gdy jest potrzebny, a więc po wrzuceniu biegu wstecznego.

MINUSY

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - przełożenia dźwigni biegów

Przełożenia dźwigni biegów,

z pozycji D (Drive) na M (Manual) nie są niczym zabezpieczone. Efekt? Kierowca może potrącić drążek sięgając na przykład do panelu klimatyzacji. Arteon w tym względzie nie wyróżnia się od innych modeli Volkswagena, dlatego zwracamy na to naszą uwagę.

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - podłoga bagażnika

Podłoga bagażnika,

ma 120 centymetrów długości. Nie wykorzystamy jej w całości, ponieważ nie jest całkowicie płaska. Przed oparciem kanapy unosi się pod skosem na długości 25 cm (czyli 1/5 całości). Powód? Pod styropianową osłoną znajduje się poprzeczna belka. Czy można było ją inaczej zaprojektować?

Testy - Volkswagen Arteon Shooting Brake - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadku Volkswagena Arteon mamy mechaniczny zamek, do którego pasuje grot kluczyka schowany w module systemu Keyless Access.

W praktyce użyliśmy do tego nieoryginalnego klucza pasującego do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to ryzyko dokonania zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera przez nieuprawnioną osobę.


Dane z komputera pokładowego Volkswagena Arteon Shooting Brake 2.0 TSI 280 KM:

dystans przejechany podczas testu1037 km
średnia prędkość48 km/h
średnie zużycie paliwa7,3 l/100 km