TESTY
Dogrywka | Peugeot 2008 II Hybrid (fl)
Gen Peugeot zachowany w crossoverze 2008
12.02.2025 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Poręczne koło kierownicy i umieszczenie ponad nią deski rozdzielczej zdecydowanie poprawia komfort prowadzenia Peugeot 2008. W bagażniku topowej wersji GT nie zawsze zabezpieczymy przewożone przedmioty, na przykład wózki dziecięce.
PLUSY
Mała kierownica umieszczona poniżej zegarów,
to rozwiązanie znane od lat z innych modeli Peugeot. Jego autorem jest polski projektant Adam Bazydło. W zamierzeniu ma to poprawić ergonomię pozycji kierowcy, w tym jego samopoczucie (układ rąk względem korpusu ciała i punkt wysokości patrzenia na tablicę wskaźników). W praktyce też daje świetne poczucie panowania nad samochodem i wiele radości z jazdy.
Na plus także ścięte dołu koła kierownicy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z Peugeot 2008.
Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,
zapewniają kierowcy bezpieczniejszą zmianę ustawień niż w przypadku ukrycia ich w menu ekranu dotykowego.
Regulacja wysokości fotela pasażera,
poprawia nie tylko komfort podróży, ale też zapewnia optymalne zajęcie pozycji w odniesieniu do własnej sylwetki. W przypadku drugiej generacji Peugeot 2008 jest to istotne, bo brakuje regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Niestety z tego ustawienia nie skorzysta pasażer bazowej wersji wyposażenia Style.
MINUSY
Oczka do mocowania siatki lub linek,
którymi można zabezpieczyć transportowane w bagażniku przedmioty znajdziemy w każdej wersji wyposażenia drugiej generacji Peugeot 2008. Ale w topowej GT - jak testowana przez nas - przestrzeń przedzielono dodatkową podłogą. W górnym jej położeniu nie mamy dostępu do tych oczek, a tym samym np. przewożony wózek może stanowić potencjalne zagrożenie dla pasażerów podczas kolizji drogowej.
Kieszeń wykonana w ażurowej siatki,
w plecach foteli to mało praktyczne rozwiązanie. Po pierwsze mogą z niej wypaść drobne przedmioty. Po drugie trudniej usunąć z niej zabrudzenia pozostawione na przykład przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadku 2. generacji Peugeot 2008 mamy mechaniczny zamek umieszczony w prawym boku kokpitu. W teorii do zmiany statusu poduszki potrzebny jest grot ukryty w module bezkluczykowego dostępu do samochodu.
W praktyce zrobiliśmy to dowolnie płaskim kluczykiem pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Według nas stwarza to ryzyko zmiany statusu poduszki powietrznej przez nieuprawnioną do tego osobę.
Dane z komputera pokładowego Peugeot 2008 II Hybrid (fl):
dystans przejechany podczas testu | 1081 km |
średnia prędkość | 51 km/h |
średnie zużycie paliwa | 5,5 l/100 km |