TESTY

Dogrywka | Peugeot 2008 II Hybrid (fl)

Gen Peugeot zachowany w crossoverze 2008

12.02.2025 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Poręczne koło kierownicy i umieszczenie ponad nią deski rozdzielczej zdecydowanie poprawia komfort prowadzenia Peugeot 2008. W bagażniku topowej wersji GT nie zawsze zabezpieczymy przewożone przedmioty, na przykład wózki dziecięce.

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - plusy i minusy, podsumowanie, zużycie paliwa, osiągi

PLUSY

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - zalety: mała kierownica umieszczona poniżej zegarów

Mała kierownica umieszczona poniżej zegarów,

to rozwiązanie znane od lat z innych modeli Peugeot. Jego autorem jest polski projektant Adam Bazydło. W zamierzeniu ma to poprawić ergonomię pozycji kierowcy, w tym jego samopoczucie (układ rąk względem korpusu ciała i punkt wysokości patrzenia na tablicę wskaźników). W praktyce też daje świetne poczucie panowania nad samochodem i wiele radości z jazdy.

Na plus także ścięte dołu koła kierownicy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z Peugeot 2008.

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - zalety: fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji

Fizyczne przyciski do obsługi klimatyzacji,

zapewniają kierowcy bezpieczniejszą zmianę ustawień niż w przypadku ukrycia ich w menu ekranu dotykowego.

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - zalety: regulacja wysokości fotela pasażera

Regulacja wysokości fotela pasażera,

poprawia nie tylko komfort podróży, ale też zapewnia optymalne zajęcie pozycji w odniesieniu do własnej sylwetki. W przypadku drugiej generacji Peugeot 2008 jest to istotne, bo brakuje regulacji wysokości pasa bezpieczeństwa. Niestety z tego ustawienia nie skorzysta pasażer bazowej wersji wyposażenia Style.

MINUSY

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - wady: oczka do mocowania siatki lub linek

Oczka do mocowania siatki lub linek,

którymi można zabezpieczyć transportowane w bagażniku przedmioty znajdziemy w każdej wersji wyposażenia drugiej generacji Peugeot 2008. Ale w topowej GT - jak testowana przez nas - przestrzeń przedzielono dodatkową podłogą. W górnym jej położeniu nie mamy dostępu do tych oczek, a tym samym np. przewożony wózek może stanowić potencjalne zagrożenie dla pasażerów podczas kolizji drogowej.

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - wady: kieszeń wykonana w ażurowej siatki

Kieszeń wykonana w ażurowej siatki,

w plecach foteli to mało praktyczne rozwiązanie. Po pierwsze mogą z niej wypaść drobne przedmioty. Po drugie trudniej usunąć z niej zabrudzenia pozostawione na przykład przez buty dzieci podróżujących w fotelikach ustawionych na kanapie.

Testy - Peugeot 2008 II Hybrid (fl) - wady: sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadku 2. generacji Peugeot 2008 mamy mechaniczny zamek umieszczony w prawym boku kokpitu. W teorii do zmiany statusu poduszki potrzebny jest grot ukryty w module bezkluczykowego dostępu do samochodu.

W praktyce zrobiliśmy to dowolnie płaskim kluczykiem pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Według nas stwarza to ryzyko zmiany statusu poduszki powietrznej przez nieuprawnioną do tego osobę.


Dane z komputera pokładowego Peugeot 2008 II Hybrid (fl):

dystans przejechany podczas testu1081 km
średnia prędkość51 km/h
średnie zużycie paliwa5,5 l/100 km