TESTY

Plusy i minusy | SEAT Ateca 4Drive facelifting

Jak to w modelach z Grupy Volkswagena

26.01.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Część wyróżnionych elementów w podsumowaniu testu SEAT-a Ateca znajdziemy w innych modelach samochodów należących do Grupy Volkswagen. Zaletą tego egzemplarza jest napęd 4Drive, największą wadą miejsce umieszczenia zaczepów w bagażniku.

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - wady i zalety średniego SUV-a z napędem na cztery koła i sześcioma trybami jazdy

PLUSY

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - zalety, przestrzeń na kanapie

Przestrzeń na kanapie,

oceniliśmy na dwa sposoby. Przy instalacji fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera należy całość maksymalnie odsunąć od kokpitu. W tej konfiguracji na wysokości kolan osoby dorosłej siedzącej na kanapie pozostało aż 21 cm!

Z kolei po zamontowaniu na skrajnych miejscach dwóch fotelików Isofix odległość pomiędzy nimi wyniosła 35 cm.

W praktyce kanapa SEAT-a Ateca gwarantuje komfortową podróż trzem dorosłym osobom. Na plus także wysokie nadwozie, sporo wolnego miejsca nad głowami oraz doświetlające wnętrze okno dachowe (opcja 4676 zł).

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - zalety, właściwości jezdne

Właściwości jezdne,

testowanego egzemplarza SEAT-a Ateca to przede wszystkim napęd na obie osie 4Drive. Do tego dokładane są tryby: Normal, Sport, Eco i Individual, a w tej wersji jeszcze Snow i Off-Road.

Razem z asystentem zjazdu ze wzniesienia i adaptacyjnym zawieszeniem (dopłata 3852 zł) mamy komplety zestaw do poruszania się zarówno na śliskich i krętych drogach, jak też o niestabilnym podłożu.

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - zalety, asystent martwego pola w lusterkach bocznych

Asystent martwego pola w lusterkach bocznych,

to jeden z praktyczniejszych systemów wsparcia kierowcy. Z reguły niewielka dioda ostrzegająca o znajdującym się obok pojeździe wtopiona jest w zwierciadło.

W Seacie Ateca (jak w większości modeli samochodów należących do Grupy Volkswagen) zastąpiono ją dużym modułem świetlnym znajdującym się w obudowie lusterka od strony kabiny pasażerskiej.

Dzięki temu rozwiązaniu kierowca otrzymuje czytelny komunikat, a przy próbie zmiany pasa i ryzyku kolizji wzrasta intensywność migania.

dalsza część tekstu pod materiałem filmowym

ZASUBSKRYBUJ NASZ KANAŁ NA YOUTUBE


MINUSY

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - wady, oczka do mocowania siatki lub linek,

Oczka do mocowania siatki lub linek,

ograniczających przesuwanie się transportowanych przedmiotów, na przykład wózka dziecięcego, schowano pod podłogą bagażnika. Co prawda jest ona dzielona i po podniesieniu skrajnych części mamy do nich dostęp, jednak nie jest to praktyczne rozwiązanie. Trudno bowiem z nich skorzystać, jeśli na przykład przewożona rzecz jest duża i zajmuje całą szerokość pomiędzy nadkolami.

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - wady, tryb manualny w skrzyni DSG,

Tryb manualny w skrzyni DSG,

nie jest w żaden sposób zabezpieczony. Łatwo więc niechcący trącić drążek, na przykład sięgając do portu usb czy po rzeczy znajdujące się na fotelu pasażera i przestawić go podczas jazdy.

Testy - SEAT Ateca 4Drive facelifting - wady, sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W przypadku SEAT-a Ateca mamy mechaniczny zamek umieszczony w prawym boku kokpitu.

Przeznaczony do tego grot został schowany w module systemu bezkluczykowego uruchamiania silnika Kessy Go (standard od bazowej wersji wyposażenia Reference).

Jednak w praktyce użyliśmy dowolnego płaskiego kluczyka pasującego do wąskiej szczeliny zamka. Stwarza to ryzyko zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera przez nieuprawnioną osobę.

Dane z komputera pokładowego:

przejechany podczas testu dystans: 805 km, średnia prędkość: 49 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,7 l/100 km.