TESTY
Plusy i minusy | SsangYong Rexton II fl
Rexton, SUV o dużych możliwościach
12.01.2023 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
SsangYong Rexton, jak przystało na SUV-a, dysponuje szeroką kanapą, pojemnym bagażnikiem i rozbudowanym napędem na cztery koła. Znajdujemy w nim jednak kilka zastrzeżeń związanych z bezpieczeństwem dzieci.
PLUSY
Miejsce na kanapie,
zapewnia komfort podróży trzem dorosłym osobom. Przekłada się także na możliwość dobrania i zamontowania obok siebie trzech fotelików dziecięcych (skrajne montowane na system Isofix, środkowy za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa).
Plus za przestrony bagażnik w wersji pięcioosobowej.
Zmienny kąt ustawienia oparcia kanapy,
pomaga optymalnie oprzeć na niej konstrukcję fotelika dziecięcego. A tym samym zapewnia lepszą jego stabilność, a to z kolei ochronę podczas zdarzenia drogowego.
Napęd na cztery koła,
z blokadą tylnego mostu to opcja (razem 11 500 zł). W testowanym egzemplarzu auta był i zaliczamy go do plusów. Trudno bez takiego zestawu wyobrazić sobie użytkowanie dużego i ciężkiego SUV-a. Zarówno na utwardzonej - jechaliśmy w śnieżycy - drodze, jak i w terenie. Do dyspozycji przełożenie 4H i 4L, dodatkowo można zamówić hak do ciągnięcia ciężkiej przyczepy.
Do tego podwozie o konstrukcji ramowej, zawieszenie wielowahaczowe z podwyższonym prześwitem.
MINUSY
Ergonomia,
pod takim hasłem umieszczamy między innymi firmowe dywaniki tekstylne. Przede wszystkim ten jednoczęściowy przed całą szerokością kanapy. Trudno zwinąć jego fragment tak, aby noga bazy/fotelika dziecięcego miała oparcie bezpośrednio na podłodze.
Kolejny element na naszej liście, to uchwyt ułatwiający wejście do kabiny samochodu. Znajdziemy go przy drugiej parze drzwi, z przodu dla kierowcy i pasażera brak.
I jeszcze brak plastikowych nakładek w miejscach mocowań Isofix na kanapie. Co prawda udało nam się wsunąć szyny naszych fotelików, ale nie wiemy jak będzie przy innych modelach. Do tego ryzyko zaczepienia ostrym elementem skórzanej kanapy.
Sygnalizacja statusu poduszki powietrznej pasażera,
niemal we wszystkich testowanych samochodach składa się z dwóch wskazań - aktywnej i nieaktywnej.
W II generacji SsangYonga Rexton mamy tylko jedno, które podświetla się na stałe (od chwili włączenia silnika) po dokonaniu dezaktywacji poduszki.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym modelu samochodu. W przypadku drugiej generacji SsangYonga Rexton mamy wbudowany w bok kokpitu przełącznik. Należy go wcisnąć i obrócić w wybranym przez siebie kierunku.
W teorii będzie to dla użytkownika ułatwienie, bo nie trzeba używać dedykowanego kluczyka. W praktyce stwarza to ryzyko zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera przez nieuprawnioną osobę.
Dane z komputera pokładowego:
przejechany podczas testu dystans: 1046 km, średnia prędkość: 52 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km.