TESTY

Plusy i minusy | Dacia Logan III

Ten bagażnik w Dacii Logan

10-12-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Konstrukcyjnie Dacia Logan to Sandero, ale oczywistym atutem sedana jest znacznie większy bagażnik. Pomimo wyróżnienia znajdujemy w nim wciąż wiele niedopracowanych rozwiązań.

TESTY | Dacia Logan III - podsumowanie testów nowego sedana

PLUSY

Podwójny układ zasilania silnika,

to jedyne rozwiązanie dostępne na polskim rynku w nowej Dacii Logan. Jednolitrowa jednostka benzynowa, po wciśnięciu przełącznika LPG, niezauważalnie zmienia źródło energii. Ma przy tym lepsze osiągi i wyższą moc.

Zbiornik paliwa pomieści 50, zaś gazu 40 litrów. W sumie - zliczając dane komputera pokładowego w naszym teście - po ich zatankowaniu przejedziemy blisko 1300 kilometrów.

TESTY | Dacia Logan III - światła LED

Światła LED,

są obecnie standardem wyposażenia Dacii Logan. W przypadku reflektorów głównych to duży plus, bowiem ta technologia zapewnia kierowcy oświetlenie większego wycinka drogi niż żarówki halogenowe. Jak podaje producent zasięg wiązki wzrósł do 110 metrów, a jej szerokość do 24 metrów.

Również z tyłu LED-y są fabrycznym elementem tego modelu.

TESTY | Dacia Logan III - przestrzeń bagażnika

Przestrzeń bagażnika,

jak to w sedanie jest bardzo pokaźna. W przypadku Dacii Logan (z zamontowanym w miejscu koła zapasowego zbiornikiem LPG) mierzy 528 litrów. Dla nas miernikiem jego pojemności były próby z pakowaniem wózków dziecięcych. Tu zaliczone z wyróżnieniem, co po raz kolejny potwierdza, że tego typu nadwozie jest idealną propozycją na auto rodzinne.

Dodatkowe wyróżnienie za prosty system aranżacji przestrzeni (składane panele są dostępne tylko w topowej wersji Comfort).

MINUSY

TESTY | Dacia Logan III - klapa bagażnika

Klapa bagażnika,

tego sedana została oparta na dwóch wygiętych ramionach. O pozostawieniu dla nich miejsca trzeba pamiętać przy pakowaniu bagaży. W dodatku zawiasy wyposażono w dwie sprężyny, które dynamicznie unoszą ją zaraz po zwolnieniu blokady zamka.

Ta zaś została zamontowana w taki sposób, że pochylając się przy wkładaniu rzeczy bądź prostując przy ich wyjmowaniu łatwo uderzyć głową o jej ostre krawędzie.

Wewnętrza strona klapy bagażnika to nieosłonięta niczym blacha. I to wszystko niestety niezmienia się od pierwszej generacji tego modelu.

TESTY | Dacia Logan III - widoczność przez tylną szybę

Widoczność przez tylną szybę,

została ograniczona zamontowaniem jej pod ostrym kątem. W dodatku znajdująca się za kanapą półka wyprofilowana jest do góry, a jej dół zabudowano belką z trzecim światłem STOP. W efekcie pole widzenia przez lusterko wsteczne jest mocno zawężone.

TESTY | Dacia Logan III - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym aucie. W przypadku trzeciej generacji Dacii Logan mamy typowe rozwiązanie Renault - stałe pokrętło umieszczone z prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu wystarczy je wcisnąć i obrócić (zgodnie z widniejącym schematem) w żądane położenie.

Z jednej strony ma to być ułatwienie dla użytkownika, bo nie musi korzystać z przeznaczonego do tego kluczyka. Z drugiej - naszym zdaniem - to minus, bowiem zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera może dokonać nieuprawniona osoba - bez wiedzy kierowcy.

Dane z komputera pokładowego:

pokonany dystans: 541 km (w tym 264 km na LPG), średnia prędkość: 33,5 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km, średnie zużycie LPG: 8,6 l/100 km.