TESTY
Plusy i minusy | Suzuki SX4 S-Cross fl mild-hybrid
Wysoki standard w cenie crossovera Suzuki
14-10-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Suzuki SX4 S-Cross pozytywnie zaskakuje fabrycznym wyposażeniem już w bazowej wersji. Zabrakło w nim jednak dopracowania kilku rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i komfort użytkowania.
PLUSY
Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy,
to wciąż rzadkość nawet w wyższych segmentach samochodów. W przypadku Suzuki SX4 S-Cross otrzymujemy ją w standardzie już bazowej wersji wyposażenia Comfort Plus.
Pozostałych sześć poduszek to po dwie czołowe, boczne i kurtynowe.
Sygnalizacja ryzyka kolizji,
z poprzedzającym nas pojazdem to część systemu autonomicznego hamowania awaryjnego przed przeszkodą (standard wyposażenia). Czytelność tego komunikatu jest niezwykle ważna do czasu podjęcia przez kierowcę odpowiedniej reakcji.
W SX4 S-Cross białe podświetlenie na cyfrowym wyświetlaczu w zestawie zegarów w sytuacji zagrożenia zmienia się na intensywne czerwone.
Klimatyzacja automatyczna,
dwustrefowa to także fabryczny element każdej wersji wyposażenia Suzuki SX4 S-Cross. Japoński producent wciąż utrzymuje fizyczne przyciski do jej sterowania, co pozwala na intuicyjną obsługę bez konieczności odrywania wzroku od drogi i przeszukiwania menu w cyfrowym wyświetlaczu.
MINUSY
Zaczepy w bagażniku do mocowania siatki lub linek,
pozwalają zabezpieczyć transportowane przedmioty. W naszych testach zwracamy na ich obecność w kontekście przewożonych wózków dziecięcych.
Konstruktorzy SX4 S-Cross umieścili jedną parę w ostatnich słupkach. Oczka są za wysoko i wykonane z tworzywa sztucznego, co obniża ich wytrzymałość. Druga parę tworzą zaczepy i-Size, a to z kolei ogranicza ich wykorzystanie.
Regulacja bocznych szyb,
w każdej wersji wyposażenia Suzuki SX4 S-Cross jest elektryczna. Ale nawet w topowej Elegance Sun tylko ta po stronie pasażera opuszcza się i podnosi automatyczne. Pozostałe mają sterowanie sekwencyjne.
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym z testowanych modeli samochodów. W przypadku Suzuki SX4 S-Cross mamy mechaniczny wyłącznik, do którego należy użyć kluczyka ukrytego w module autopilota.
W praktyce status poduszki zmieniliśmy dowolnie innym, pasującym do wąskiej szczeliny zamka. Oznacza to możliwość wykonania tej czynności przez postronną osobę.
Dane z komputera pokładowego:
pokonany dystans: 521 km, średnia prędkość: 48 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km.