TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Honda HR-V e:HEV
Dziecko w Hondzie HR-V e:HEV - wyposażenie samochodu
06-10-2022 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Trzecia generacja Hondy HR-V zyskała komunikat o konieczności sprawdzenia zajętości kanapy przed opuszczeniem samochodu. Na liście branych przez nas pod uwagę elementów wyposażenia zabrakło przyciemnianych szyb z tyłu.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera jest standardem w każdej wersji wyposażenia Hondy HR-V. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi.
To mechaniczny zamek, do którego - zgodnie z widniejącym obok schematem - należy użyć kluczyka. Schowano go w module autopilota (wszystkie wersje III-generacji Hondy HR-V wyposażono w standardzie w bezkluczykowy dostęp do samochodu).
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono na kokpicie, niemal tuż przed prawym fotelem.
Przy aktywnej podświetla się, na 60 sekund od uruchomienia silnika, napis ON ze stosownym piktogramem.
Po dezaktywacji podświetla się - na cały czas pracy silnika - napis OFF ze stosownym piktogramem.
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej ma formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono go na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
W plecach oparć skrajnych miejsc kanapy zamontowano dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.
Odpowiadają im pary mocowań Isofix (i-Size) wbudowane w oparcie kanapy. Wokół znalazły się plastikowe nakładki ułatwiające prawidłowe wsunięcie szyn fotelika. Brakuje na nich zaślepek.
Standardem wyposażenia wszystkich wersji III-generacji Hondy HR-V są elektrycznie regulowane szyby. Opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przycięciu palców.
Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi.
W ramie drugiej pary drzwi znajdziemy przycisk do blokady możliwości ich otwarcia od środka samochodu. To mechaniczna konstrukcja z wbudowaną dźwignią, którą należy przestawić zgodnie z załączonym schematem.
Po wyłączeniu silnika na cyfrowym zestawie wskaźników kierowca otrzymuje przypomnienie o sprawdzeniu zajętości tylnej kanapy. W domyśle ma to zapobiec przypadkowemu pozostawieniu małych dzieci podróżujących w fotelikach.
Testowany egzemplarz Hondy HR-V e:HEV to środkowa wersja wyposażenia Advance. Wybrano do niej czarną tapicerkę tekstylną z elementami sztucznej skóry. Pokryto nią plecy oparć foteli, co ułatwia usunięcie zabrudzeń, na przykład pozostawionych przez buty dzieci podróżujących w fotelikach.
W bazowej wersji wyposażenia Elegance montowana jest jednostrefowa klimatyzacja automatyczna. W pozostałych - Advance i Advance Style - jest dwustrefowa. Niezależnie od tego, w każdym modelu nowej Hondy HR-V osoby podróżujące na kanapie skorzystają z jej nawiewów. Umieszczono je na końcu centralnego tunelu.
Pod znajdują się dwa porty usb (w Elegance niedostępne), które posłużą do zasilania urządzeń elektronicznych, z których skorzystają dzieci podczas podróży.
Dwa kolejne znajdują się w dolnej części kokpitu - tu sparujemy smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay. Jest też samochodowe gniazdo 12V.
Kanapa każdej wersji Hondy HR-V e:HEV wyposażona jest rozkładany podłokietnik. Według naszych pomiarów ma 44 cm długości, 20 cm szerokości i 8 cm grubości. Łokieć oprzemy na wysokości 18 cm.
Wewnątrz znajdziemy na otwory do wstawienia puszki/butelki.
Standardem wyposażenia są też cztery haczyki do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty. Przekątna pomiędzy nimi mierzy 115 cm.