TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Volkswagen Passat GTE Variant
Dziecko w Volkswagenie Passat Variant GTE - wyposażenie samochodu
25-03-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
W Volkswagenie Passat GTE przyciemniane szyby z tyłu wymagają dopłaty. Praktycznym rozwiązaniem w rodzinnym kombi mogą być dodatkowe żaluzje przeciwsłoneczne.
Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia każdej wersji VIII-generacji Volkswagena Passata. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi
Do zmiany statusu poduszki, według załączonego schematu, potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. Umieszczono go w module Keyless Go (bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu to standard wersji hybrydowej GTE).
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono w podstawie mocowania lusterka wstecznego.
Przy aktywnej podświetla się - na 60 sekund od uruchomienia silnika - dioda ON z odpowiednim piktogramem.
Po dezaktywacji podświetla się - na cały czas pracy silnika - dioda OFF z towarzyszącym piktogramem.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je na obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
Dodatkowy piktogram z ostrzeżeniem umieszczono na wewnętrznej stronie prawego słupka B. Jest on widoczny z chwilą otwarcia drzwi.
W plecach oparć kanapy (skrajne miejsca) umieszczono top-tether, czyli dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików dziecięcych typu Isofix.
Pary mocowań Isofix (i-Size) znalazły się na skrajnych miejscach kanapy Volkswagena Passata. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, które ułatwiają prawidłowy montaż fotelików dziecięcych. Nieużywane uchwyty można zabezpieczyć zdejmowaną zaślepką.
Wszystkie boczne szyby mają sterowanie elektryczne. Opuszczają się i podnoszą automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców.
Kierowca - przyciskiem umieszczonym na panelu swoich drzwi - może zablokować ich działanie.
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka samochodu jest manualna. Służący do tego mechanizm umieszczono w ramie drzwi.
Do zmiany statusu - zgodnie z wytłoczonym schematem - także służy kluczyk schowany w module Keyless Go. Bądź każdy płaski przedmiot pasujący do wąskiej szczeliny.
Przyciemniane szyby z tyłu to opcja za co najmniej 1800 złotych.
Rolety (boczne) wymagają dopłaty 600 złotych.
Siedzenia Passata GTE pokryto materiałową tapicerką. Znalazła się ona także na plecach foteli. Pomimo to bez trudu usunęliśmy zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach na kanapie.
Standardem wyposażenia Passata GTE jest klimatyzacja automatyczna Climatronic AirCare (z filtrem antyalergicznym). Osoby podróżujące na kanapie mogą skorzystać z kratek jej nawiewów umieszczonych na końcu centralnego tunelu.
Pod nimi znajduje się gniazdo 12V, do którego można podłączyć zasilanie gadżetów elektronicznych umilających podróż dzieciom Kolejne znajduje się w bagażniku i pomiędzy fotelami.
Z przodu znajdziemy też dwa porty USB, ale wyłącznie typu C. Bezprzewodowe podłączenie smartfona do Android Auto lub Apple CarPlay wymaga dopłaty 1030 zł. Oczywiście standardem jest łączność bluetooth.
Składany podłokietnik na środkowym miejscu kanapy to standard wyposażenia hybrydowego Passata. Według naszych pomiarów ma 40 cm długości, 25 cm szerokości i 6 cm grubości. Wewnątrz mamy dwa otwory o średnicy standardowej puszki z napojem.
Oparcie środkowego miejsca kanapy można złożyć w całości, uzyskując tym samym szeroki otwór do przewożenia długich przedmiotów.
W bagażniku Passata GTE znajdują się cztery uchwyty do zaczepienia siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Przekątna pomiędzy nimi ma 129 cm.
Firmowa siatka kosztuje 450 złotych, zaś pionowa do oddzielenia przestrzeni pasażerskiej 1170 złotych.