TESTY

Plusy i minusy | Volkswagen Passat GTE Variant

Pojemny bagażnik hybrydy plug-in

29-03-2021 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Passat Variant udowadnia, że zalety hybrydy plug-in można połączyć z praktycznym wykorzystaniem przestrzeni bagażowej. Szkoda, że w tym rodzinnym kombi nie dopracowano sposobu umieszczenia mocowań Isofix na kanapie.

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - podsumowanie, czyli plusy i minusy

PLUSY

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - plusy - pojemność bagażnika

Pojemność bagażnika,

w modelach z napędem hybrydowym zostaje ograniczona bateriami. Według danych Volkswagena w Passacie GTE jest taka sama, jak w egzemplarzach z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi (650/1780 litrów). A to bardzo duża zaleta. Praktyczność bagażnika testowanego samochodu potwierdziły próby z pakowaniem wózków dziecięcych.

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - plusy - asystent martwego pola w lusterku bocznym

Asystent martwego pola w lusterku bocznym,

to jeden z praktyczniejszych elementów tzw. wsparcia kierowcy. Zazwyczaj dioda ostrzegawcza systemu jest niewielka i zostaje zatopiona w tafli szkła. Tutaj Volkswagen nie tylko przeniósł ją na obudowę lusterka, nadał jej jeszcze formę zbliżoną do pulsującego kierunkowskazu. Zdecydowanie poprawia to czytelność sygnału i ułatwia wykonywanie manewrów w ruchu miejskim.

To samo rozwiązanie wyróżniliśmy w Skodzie Scala i nowej Octavii.

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - plusy - kamera cofania

Kamera cofania,

to drugi z praktyczniejszych elementów wyposażenia współczesnych samochodów. Jednak umieszczona na klapie bagażnika podatna jest na wszelkie zanieczyszczenia, od wody i błota po śnieg, co wpływa na jakość obrazu. W Passacie została schowana pod logo Volkswagena, wrzucenie wstecznego powoduje jego uchylenie i wysunięcie kamery na czas manewru. Dzięki temu zawsze jest czysta.

MINUSY

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - minusy - mocowania Isofix

Mocowania Isofix (w standardzie i-Size),

umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. A dokładnie w oparciach, parę centymetrów nad siedziskiem. Ma to wpływ na jakość montażu fotelików, szczególnie tych ze sztywnymi szynami. Na przykład w naszych próbach z bazą Isofix, pod jej podstawą pozostał pusty klin. Brak pełnego oparcia może mieć wpływ na stabilność fotelika dziecięcego podczas zdarzenia drogowego.

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - minusy - drążeń zmiany biegów

Drążek zmiany biegów,

dwusprzęgłowej przekładni DSG można przestawić na tryb manualny. Także całkiem niechcący podczas jazdy, potrącając go dłonią, na przykład przy sięganiu do panelu klimatyzacji.

Testy - Volkswagen Passat GTE Variant - minusy - sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera

Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,

oceniamy w każdym testowanym samochodzie. W nowym Volkswagenie Passacie umieszczono go w prawym boku kokpitu. Do zmiany statusu potrzebny jest kluczyk, tu schowany w module Keyless Go (standard w wersji GTE).

W praktyce dokonaliśmy tego innym, pasującym do wąskiej szczeliny. Stawarza to ryzyko, że status poduszki powietrznej pasażera może zmienić każda osoba bez wiedzy kierowcy.

Dane z komputera pokładowego Volkswagena Passata GTE Variant:

dystans przejechany podczas testu: 548 km, średnia prędkość: 40 km/h, średnie zużycie paliwa: 8 l/100 km.