TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Honda CR-V V Hybrid AWD
Dziecko w Hondzie CR-V - foteliki i wózki
25-09-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Mocowania Isofix schowane są za wąskimi nacięciami tapicerki, co może utrudnić wsunięcie szyn fotelika dziecięcego. Dużym atutem hybrydowej Hondy CR-V jest przestrzeń kabiny pasażerskiej i szeroko otwierane drzwi z tyłu.
Foteliki dziecięce użyte w teście Hondy CR-V:
- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
- grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
- grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
- grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.
Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy. W piątej generacji Hondy CR-V zamocujemy go wyłącznie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa.
Fotele auta mają wyprofilowania boczne. Zmierzona przez nas długość siedziska to 50 cm, a szerokość (maksymalna) 51 cm.
Podczas próby z wykorzystaniem fotelika Maxi-Cosi nie było żadnych problemów.
Ustawienie na miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymaga maksymalnego odsunięcia całości od kokpitu. W tej pozycji osoba dorosła podróżująca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan. Ma tu aż 28 cm wolnej przestrzeni!
Ponadto należy całość maksymalnie obniżyć (regulacja wysokości fotela pasażera dostępna jest tylko w wersjach Lifestyle i Executive) i ustawić oparcie w pionie.
Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się pary mocowań Isofix (i-Size). Schowano je w nacięciach tapicerki oparcia, które są wąskie. Zabrakło na nich plastikowych prowadnic, co jednak nie przeszkodziło w sprawnym wsunięciu szyn bazy Maxi-Cosi 2WayFix.
Podczas rozstawiania nogi stabilizującej nie mieliśmy uwag.
Szeroko, bardzo szeroko, otwierane drzwi z tyłu ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z siedzącym w środku dzieckiem.
Wszystkie nasze próby z fotelikami wykonaliśmy przy maksymalnym ustawieniu oprać do pionu. Zmierzony przez nas kąt nachylenia wyniósł 105 stopni. Można go zmienić na 110 stopni.
Przy ustawieniu na kanapie samochodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy, należy poprzedzający go fotel przesunąć maksymalnie do kokpitu. Pomimo to osoba dorosła zajmujące to miejsce w Hondzie CR-V nie będzie narzekać na brak przestrzeni na wysokości nóg.
Na tej samej bazie Isofix można ustawić fotelik dziecięcy Maxi-Cosi 2WayPearl przeznaczony dla nieco starszego dziecka. W tym przypadku nie jest nosidełkiem i pozostawiamy go w samochodzie. Podczas wkładania i zapinania dziecka w foteliku dużym ułatwieniem są nie tylko szeroko otwierane drzwi, ale i wysokie zawieszenie nadwozia Hondy CR-V.
Przy większym dziecku fotelik 2WayPearl można odwrócić na bazie 2WayFix do pozycji przodem do kierunku jazdy (zalecamy jednak maksymalnie najdłuższego używania pozycji odwrotnej). W tej konfiguracji bez przeszkód mogliśmy regulować kąt pochylenia skorupy w pełnym zakresie.
Wszystkie wykorzystywane przez nas elementy Maxi-Cosi, jak i kanapa piątej generacji Hondy CR-V spełniają standard i-Size.
W Hondzie CR-V dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) wybranych fotelików dziecięcych Isofix umieszczono w podsufitce, tuż przy klapie bagażnika. Ułatwia do zapięcie klamry z pasem.
Wykorzystywany przez nas fotelik Britax-Romer TriFix ma grubsze szyny Isofix. Trudno było je wsunąć w wąskie nacięcia tapicerki, pod którymi umieszczono uchwyty do mocowania. Musieliśmy posiłkować się plastikowymi nakładkami, które powinny być dodane przez producenta fotelika.
Konstrukcja TriFix dobrze przylegała do kanapy auta. W pełnym zakresie mogliśmy zmieniać kąt pochylenia jego skorupy.
Przed montażem fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix wyjęliśmy zagłówek z kanapy samochodu.
Jego podstawa nie zakrywała zamka do wpięcia klamy pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Bez problemu ustawiliśmy maksymalną wysokość zagłówka fotelika.
Zmierzona przez nas wysokość od siedziska kanapy do podsufitki wyniosła 96 cm.
Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis zezwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z reguły praktycznie we wszystkich ocenianych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).
Po montażu na skrajnych miejscach kanapy Hondy CR-V dwóch, największych jakie wykorzystujemy w testach, fotelików dziecięcych pozostało pomiędzy nimi około 35 cm przestrzeni. Teoretycznie jest miejsce dla trzeciego dziecka, ale…
Mocowanie środkowego pasa bezpieczeństwa znajduje się w podsufitce. Po zapięciu nie uzyskamy optymalnego przebiegu na barku dziecka. Ponadto narażamy go na poważne obrażenia, do których podczas zderzenia mogą przyczynić się konstrukcje fotelików.
Kanapa testowanego egzemplarza Hondy CR-V Hybrid liczyła 131 cm szerokości.
Wózki dziecięce użyte w teście Hondy CR-V:
- dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
- spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.
W naszych testach z wózkami dziecięcymi w Hondzie CR-V wykorzystamy najbliższe pozycji pionowej ustawienie oparć kanapy.
Bagażnik hybrydowej wersji Hondy CR-V ma jeden poziom. Jednak podawana przez producenta bazowa pojemność 497 litrów obejmuje znajdujący się pod podłogą schowek.
Bagażnik ma 96 cm długości (na osi) i 105 cm szerokości (pomiędzy nadkolami). Wysokość od podłogi do rolety wynosi 51 cm. Na tej przestrzeni bez problemu zmieściliśmy oba elementy wózka dziecięcego X-lander.
W bagażniku każdej wersji wyposażenia znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek, którymi możemy zabezpieczyć przewożone wózki dziecięce.
Używany przez nas wózek Quinny zmieścił się na wzdłuż bagażnika.
Przy regulacji kąta pochylenia oparcia kanapy nie zmienia się długość na wysokości podłogi (96 cm). Z kolei na wysokości rolety mamy 68 lub 62 cm.
Pod roletą bagażnika bez problemu zmieściły się jednocześnie oba wózki dziecięce.
Wysokość od podłoża do górnej krawędzi zderzaka to 60 cm, progu ładunkowego 69 cm, a rączki do zamykania klapy 184 cm. Ona sama unosi się na wysokość 196 cm.
TESTY | Honda CR-V V Hybrid AWD
Pierwsze wrażenia
Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V
Plusy i minusy
Detale wyposażenia i dużo miejsca na kanapie
TESTY | Honda CR-V IV 2WD
Pierwsze wrażenia
A jednak!
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V
Plusy i minusy
Nadzwyczaj oszczędny SUV