TESTY
Plusy i minusy | Honda CR-V V Hybrid AWD
Detale wyposażenia i dużo miejsca na kanapie
28-09-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Wielkim (sic!) atutem Hondy CR-V jest przestrzeń dla osób podróżujących na kanapie. Ale i na tym miejscu znajdujemy minusy - w systemie mocowania fotelików Isofix czy regulacji wysokości zagłówka kanapy.
PLUSY
Sposób dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera,
jest stałym elementem w podsumowaniu naszych testów samochodów. W Hondzie CR-V przeznaczono do tego mechaniczny przełącznik. W teorii powinien pasować do niego tylko kluczyk od stacyjki silnika, z reguły możemy zmienić status poduszki dowolnym kluczem o ile będzie pasować do wąskiej szczeliny. Naszym zdaniem stwarza to ryzyko przełączenia przez osobę postronną bez wiedzy kierowcy.
W przypadku nowego CR-V pozytywne zaskoczenie - możemy to zrobić wyłącznie oryginalnym kluczykiem od stacyjki!
Systemy podnoszące bezpieczeństwo,
i asystujące kierowcy wyróżniamy hurtowo i wymienimy tylko kilka. Po pierwsze pasy bezpieczeństwa, jeśli ich nie zapniemy, a drzwi będą otwarte, hamulec postojowy nie zadziała. Po drugie, jeśli ich nie zapniemy i ruszy samochodem, zamiast tradycyjnego brzęczka, usłyszymy jednoznaczny komunikat "proszę zapiąć pasy". To trzecie, gdy to zrobimy poczujemy lekkie dociągnięcie pasów do naszej sylwetki.
Kolejne warte odnotowania elementy to umieszczenie na środku deski rozdzielczej wyraźnego ostrzeżenia przed potencjalnym najechaniem na tył poprzedzającego auta. Następne to duże powietrznie lusterek wstecznych. Jest też dodatkowe, wewnętrze, pomagające w obserwacji dzieci podróżujących na kanapie.
Miejsce dla pasażerów kanapy,
naprawdę imponuje. W poprzedniej generacji Hondy CR-V wyróżniliśmy szeroko otwierane, niemal pod kątem 90 stopni, drzwi. Teraz dodajemy do tego przestrzeń pozostającą pomiędzy oparciem fotela i kanapą. Rzadko w naszych testach montujemy za kierowcą bazę z fotelikiem w pozycji tyłem do kierunku jazdy. Powód jest prozaiczny - nie może on opierać się o fotel. Tu spokojnie zachowujemy bezpieczny dystans. Mamy do dyspozycji ponad 20 cm.
MINUSY
Uchwyty Isofix,
znajdziemy na skrajnych miejscach kanapy. W testowanym egzemplarzu schowano je w nacięciu skórzanej tapicerki. Było ono za wąskie i przy wsuwaniu szyn fotelika Britax-Romer TriFix istniało ryzyko rozerwania poszycia. Ratowaliśmy się plastikową nakładką, która weszła na wcisk, ale w nie do końca właściwy sposób.
Środkowy zagłówek kanapy,
jest niższy od tych na skrajnych miejscach. Maksymalnie ustawimy go na 71 cm, gdy pozostałe mają 82 cm. Szkoda, bo Honda CR-V dysponuje szeroką kanapą, na której zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Jednak ta na środku nie będzie miała optymalnego oparcia (zabezpieczenia) głowy.
Lakier nadwozia perłowy Crystal Black,
był wyjątkowo trudny w pielęgnacji. Testowany egzemplarz myliśmy kilkukrotnie i na ręcznej i na automatycznej. Zawsze pozostawały trudne do usunięcia zacieki. Trzeba albo od razu wycierać do sucha, albo (co praktykowaliśmy) rozprowadzić na tych miejscach wosk w płynie.
Dane z komputera pokładowego Honda CR-V 2.0 Hybrid AWD e-CVT:
przejechany dystans podczas testu: 778 km, średnia prędkość: 48 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km.
TESTY | Honda CR-V V Hybrid AWD
Pierwsze wrażenia
Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V
Foteliki i wózki
Dziecko w Hondzie CR-V
TESTY | Honda CR-V IV 2WD
Pierwsze wrażenia
A jednak!
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Hondzie CR-V
Foteliki i wózki
Dziecko w Hondzie CR-V