TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Honda CR-V V Hybrid AWD
Dziecko w Hondzie CR-V - wyposażenie samochodu
24-09-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Piąta generacja Hondy CR-V z napędem hybrydowym wyróżnia się dwoma elementami z naszej listy wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo i komfort podróży dzieci. To dodatkowe lusterko wewnętrze oraz sposób umieszczenia punktów top-tether.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera umieszczono w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest przy pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W każdej wersji wyposażenia hybrydowej Hondy CR-V montowany jest przycisk start/stop. Stąd został on schowany w module bezkluczykowego dostępu do auta.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera umieszczono na centralnej części kokpitu.
O aktywnej poduszce informuje podświetlenie - na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika - napisu ON z odpowiednim piktogramem.
Po jej dezaktywacji podświetla się - na cały czas pracy silnika - napis OFF z odpowiednim piktogramem.
Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.
Dodatkowy punkt kotwiczenia wybranych modeli fotelików dziecięcych, tzw. top-tether, umieszczono w nietypowym miejscu. Wybrano do tego podsufitkę, tuż przed klapą bagażnika. To samo rozwiązanie znajdziemy w poprzedniej generacji Hondy CR-V.
Mocowania Isofix (i-Size) umieszczono na skrajnych miejscach kanapy. Schowano je w nacięciach tapicerki. Zabrakło na nich plastikowych nakładek ułatwiających wsunięcie szyn fotelika.
W konsoli obudowy lusterka wstecznego znajdziemy jeszcze jedno. Dzięki niemu można obserwować podróżujące na kanapie dzieci.
To standard wyposażenia poza bazową wersją Comfort.
Elektrycznie regulowane szyby boczne znajdziemy na liście wyposażenia każdej wersji hybrydowej Hondy CR-V. Wszystkie opuszczają się automatycznie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegania przypadkowemu przecięciu palców.
Kierowca, przyciskiem w konsoli w swoich drzwiach, może zablokować pozostałym osobom możliwość sterowania bocznymi szybami. Po jej aktywacji zachowuje regulację tylko dla swojej szyby.
Testowana wersja wyposażenia Lifestyle (a także topowa Executive) posiada fabryczną tapicerkę skórzaną. Pokryto nią także plecy oparć przednich foteli. Dzięki temu łatwo usuniemy z nich zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci podróżujących na kanapie.
Przyciemniane z tyłu szyby montowane są tylko w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia.
Standardem wyposażenia każdej wersji Hondy CR-V Hybrid jest składany podłokietnik kanapy. Według naszych pomiarów ma 37 cm długości, 27 cm szerokości i 9 cm grubości. Umieszczono w nim dwa otwory o średnicy puszki z napojem.
Wersje wyposażenia Elegance, Lifestyle i Executive posiadają aż 4 porty USB. Dwa z nich umieszczono na końcu centralnej konsoli. Można do nich podłączyć zasilanie multimediów umilających dzieciom podróż.
Kolejne dwa znajdują się w centralnym podłokietniku. Jeden z nich przeznaczony jest do parowania zawartości smartfona poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.
Są też trzy gniazdka 12V - na i w centralnym podłokietniku oraz w bagażniku.
Dwustrefowa klimatyzacja montowana jest od wersji Elegance. Z jej dwóch kratek nawiewów mogą skorzystać osoby podróżujące na kanapie.
Cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty są standardem w każdej wersji Hondy CR-V. Przekątna pomiędzy nimi wynosi 114 cm.
TESTY | Honda CR-V V Hybrid AWD
Pierwsze wrażenia
Niedoceniana w Polsce japońska marka i jej SUV
Foteliki i wózki
Dziecko w Hondzie CR-V
Plusy i minusy
Detale wyposażenia i dużo miejsca na kanapie
TESTY | Honda CR-V IV 2WD
Pierwsze wrażenia
A jednak!
Foteliki i wózki
Dziecko w Hondzie CR-V
Plusy i minusy
Nadzwyczaj oszczędny SUV