TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Toyota Corolla Touring Sports XII Hybrid
Dziecko w Toyocie Corolla kombi XII - wyposażenie samochodu
07-11-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Nowa Toyota Corolla posiada wszystkie podstawowe elementy wyposażenia, które zaliczamy do kategorii bezpieczeństwa i komfortu podróży dzieci. Jedyną opcją w testowanym egzemplarzu samochodu był panoramiczny dach.
Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono w prawym boku kokpitu. Dostęp do niego możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi.
Do zmiany statusu poduszki (zgodnie z widniejącym schematem) potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. W przypadku testowej topowej wersji Executive, a także Selection, otrzymujemy system bezkluczykowego dostępu do Corolli. Kluczyk do przełącznika poduszki umieszczono w jego module.
Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki powietrznej umieszczono na środku kokpitu. Daleko jednak od miejsca kierowcy, bo za centralnym wyświetlaczem.
O aktywnej poduszce informuje napis Passanger AirBag ON z odpowiednim piktogramem. Zostają one podświetlone na 60 sekund od chwili wciśnięcia przycisku Start i uruchomienia silnika (także elektrycznego).
Po dezaktywacji poduszki podświetla się dioda OFF. Tym razem przez cały czas pracy silników (także w fazie start/stop).
Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.
Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.
Top-tether, dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików typu Isofix, umieszczono w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy.
Odpowiadają im pary Isofix (standard i-Size) umieszczone pomiędzy siedziskiem i oparciem kanapy.
Obudowano je plastikowymi nakładkami, które pomagają w poprawnym i szybkim wsunięciem szyn fotelika. Wcześniej jednak trzeba zdjąć zaślepki i znaleźć miejsce do ich schowania.
W nowej Toyocie Corolla wszystkie boczne szyby mają elektryczną regulację. Każda wyposażona została w funkcję automatycznego opuszczania i podnoszenia są wyposażono je w zabezpieczenie przed przypadkowym przycięciem palców.
W panelu drzwi kierowcy umieszczono przycisk do blokady sterowania szybami. Po jej aktywacji kierujący zachowuje dla siebie pełną funkcjonalność elektryki.
Tylne szyby opuszczają się do samego końca.
Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Dźwignię do jej aktywacji (zgodnie z załączonym schematem) umieszczono w ramie drzwi.
Testowany egzemplarz Corolli w wersji Executive został wyposażony w tapicerkę materiałową z elementami dwukolorowej skóry. Czarną pokryto między innymi plecy foteli i dodatkowe kieszenie. Dzięki temu łatwo z niej usunąć zabrudzenia pozostawione przez dzieci.
W bazowej wersji Comfort otrzymujemy klimatyzację manualną. W pozostałych automatyczną i dwustrefową. Pasażerowie tylnej kanapy mogą skorzystać z dwóch kratek jej nawiewów.
Przyciemniane szyby z tyłu otrzymamy w cenie tylko wersji wyposażenia Selection i Executive. W Comfort wymagają dopłaty 5500 złotych, ale jest to cena za cały pakiet Style (między innymi 17-alufelgi i światła główne LED). Dla bazowej wersji Active nie przewidziano montażu przyciemnianych szyb.
Panoramiczny szklany dach z elektryczną roletą i otwieraną częścią nad przednimi miejscami dostępny jest jako opcja w topowej wersji Executive. Dopłata wynosi 5500 złotych.
Środkowy podłokietnik kanapy to standard wyposażenia, niedostępny jedynie w bazowej wersji Active. Według naszych pomiarów ma 22 cm szerokości i 39 cm długości. Znajdują się w nim tylko dwa miejsca do wstawienia napojów o średnicy standardowej puszki. Z tyłu nie ma otworu do przewożenia w bagażniku dłuższych przedmiotów.
Port USB i wejście aux-in są standardem w każdej wersji wyposażenia Toyoty Corolli. Umieszczono je w prawej części kokpitu, ale poprzez jego wyprofilowanie nie są widoczne. W praktyce włożenie do nich kabla odbywa się po omacku. Ten port USB służy do parowania smartfona (opcja za tysiąc złotych) poprzez Android Auto i Apple CarPlay.
Drugi port USB znajduje się w zamykanym schowku na środkowej konsoli. Obok niego jest tradycyjne gniazdo 12V.W te miejsca najwygodniej podłączyć zasilanie urządzeń multimedialnych, z których korzystają dzieci podróżujące na kanapie.
W Corolli kombi Drugie gniazdo 12V znajduje się w bagażniku (prawe nadkole).
Kolejnym standardem jest możliwość podłączenia multimediów za pośrednictwem bluetooth.
W wersji Selection i Executive w dolnej części kokpitu znajduje się stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu.
Cztery zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty to standard w każdej wersji Toyoty Corolli Touring Sports.
TESTY | Toyota Corolla Touring Sports XII Hybrid
Pierwsze wrażenia
Największa Corolla z najmocniejszą hybrydą
Foteliki i wózki
Dziecko w Toyocie Corolla kombi XII
Plusy i minusy
Efektywna hybryda Toyoty