TESTY

Plusy i minusy | Mercedes Klasa V 7-osobowy

Dzieci na pokładzie Klasy biznes

30-07-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Niemal w każdym współczesnym modelu Mercedesa na plus powinniśmy wyróżnić system automatycznego rozpoznania obecności fotelika dziecięcego, a na minus miejsce montażu gaśnicy pod fotelem kierowcy. W podsumowaniu testu Klasy V punktujemy więc inne elementy i rozwiązania.

Testy - Mercedes Klasa V - plusy i minusy testowanego egzemplarza samochodu

Plusy

Testy - Mercedes Klasa V - w kompelcie cztery pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix

Cztery pary Isofix,

zapewniają większe bezpieczeństwo dzieci podróżujących Klasą V. W testowanym egzemplarzu foteliki mogliśmy zamontować na dwóch miejscach w środkowym rzędzie i dwóch z tyłu. Każde z nich wyposażono w dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether.

Testy - Mercedes Klasa V - dzielona klapa bagażnika z możliwością osobnego otwarcia okna

Dzielona klapa bagażnika,

poprzez możliwość otwarcia szyby jest praktycznym rozwiązaniem w tego typu nadwoziu samochodu. Dzięki niemu nie trzeba szukać odpowiednio dużego miejsca postojowego (według naszych pomiarów byłoby to dodatkowe 140 cm), a w garażu można podjechać bliżej ściany. Dodatkowym plusem w testowanej Klasie V jest półka w bagażniku, nie tylko można ją podnieść, aby uzyskać dostęp do głębszej części, ale też skrywa na całej szerokości podręczny schowek.

Testy - Mercedes Klasa V - opcjonalny, stały napęd na obie osie 4Matic

4Matic,

to oznaczenie Mercedesa dla stałego napędu na wszystkie koła. Jego obecność znacząco poprawia właściwości jezdne, co w takim minibusie jak Klasa V jest niezwykle pomocne. Co prawda to opcja, za którą trzeba dopłacić aż 18 tysięcy złotych, ale przy cenie tego auta to "zaledwie" pięć procent.

Minusy

Testy - Mercedes Klasa V - za wysokie umiejscowienie uchwytów Isofix

Wysoko umieszczone uchwyty Isofix,

po wpięciu szyn tworzą pusty klin pomiędzy siedziskiem, a podstawą fotelika dziecięcego. W efekcie nie ma on stabilnego oparcia całą swoją płaszczyzną.

Strona, po której umieszczono pas bezpieczeństwa,

Testy - Mercedes Klasa V - nieprzemyślane sposób rozmieszczenia pasów bezpieczeństwa na skrajnych miejscach III rzędu siedzeń

na skrajnym miejscu trzeciego rzędu utrudnia korzystanie z fotelika dziecięcego. Jego zamek znajduje się na zewnątrz, po zamontowaniu fotelika (grupa 2-3) pozostaje bardzo mało miejsca na zmieszczenie ręki, aby zapiąć klamrę. Przy tak wąskiej szczelinie trzeba też nagimnastykować się, aby zwolnić blokadę szyny Isofix.

Testy - Mercedes Klasa V - utrudnione zabezpieczenie przewożonych przedmiotów w bagażniku

Brak w bagażniku stałych uchwytów,

do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Co prawda znaleźliśmy w schowku cztery zaczepy, które można włożyć do prowadnic, na których przesuwany jest ostatni rząd siedzeń, ale to tylko teoria. W praktyce bardzo ciężko je zamontować. Minus także za nieoddzielenie oddzielenia przestrzeni bagażnika od kabiny pasażerskiej. Podczas jazdy małe przedmioty mogą swobodnie przemieścić się pod konstrukcją siedzeń.

Dane z komputera pokładowego Mercedesa Klasy V 7-osobowego:

dystans przejechany podczas testu: 483 km, średnia prędkość: 55 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km.

TESTY | Mercedes Klasa V 7-osobowy

Testy - Mercedes Klasa V wersja Exclusive z pakietem stylistycznym AMG

Pierwsze wrażenia
Klasa sama dla siebie