TESTY
Plusy i minusy | Mercedes Klasa V 7-osobowy
Dzieci na pokładzie Klasy biznes
30-07-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Niemal w każdym współczesnym modelu Mercedesa na plus powinniśmy wyróżnić system automatycznego rozpoznania obecności fotelika dziecięcego, a na minus miejsce montażu gaśnicy pod fotelem kierowcy. W podsumowaniu testu Klasy V punktujemy więc inne elementy i rozwiązania.
Plusy
Cztery pary Isofix,
zapewniają większe bezpieczeństwo dzieci podróżujących Klasą V. W testowanym egzemplarzu foteliki mogliśmy zamontować na dwóch miejscach w środkowym rzędzie i dwóch z tyłu. Każde z nich wyposażono w dodatkowy punkt kotwiczenia top-tether.
Dzielona klapa bagażnika,
poprzez możliwość otwarcia szyby jest praktycznym rozwiązaniem w tego typu nadwoziu samochodu. Dzięki niemu nie trzeba szukać odpowiednio dużego miejsca postojowego (według naszych pomiarów byłoby to dodatkowe 140 cm), a w garażu można podjechać bliżej ściany. Dodatkowym plusem w testowanej Klasie V jest półka w bagażniku, nie tylko można ją podnieść, aby uzyskać dostęp do głębszej części, ale też skrywa na całej szerokości podręczny schowek.
4Matic,
to oznaczenie Mercedesa dla stałego napędu na wszystkie koła. Jego obecność znacząco poprawia właściwości jezdne, co w takim minibusie jak Klasa V jest niezwykle pomocne. Co prawda to opcja, za którą trzeba dopłacić aż 18 tysięcy złotych, ale przy cenie tego auta to "zaledwie" pięć procent.
Minusy
Wysoko umieszczone uchwyty Isofix,
po wpięciu szyn tworzą pusty klin pomiędzy siedziskiem, a podstawą fotelika dziecięcego. W efekcie nie ma on stabilnego oparcia całą swoją płaszczyzną.
Strona, po której umieszczono pas bezpieczeństwa,
na skrajnym miejscu trzeciego rzędu utrudnia korzystanie z fotelika dziecięcego. Jego zamek znajduje się na zewnątrz, po zamontowaniu fotelika (grupa 2-3) pozostaje bardzo mało miejsca na zmieszczenie ręki, aby zapiąć klamrę. Przy tak wąskiej szczelinie trzeba też nagimnastykować się, aby zwolnić blokadę szyny Isofix.
Brak w bagażniku stałych uchwytów,
do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Co prawda znaleźliśmy w schowku cztery zaczepy, które można włożyć do prowadnic, na których przesuwany jest ostatni rząd siedzeń, ale to tylko teoria. W praktyce bardzo ciężko je zamontować. Minus także za nieoddzielenie oddzielenia przestrzeni bagażnika od kabiny pasażerskiej. Podczas jazdy małe przedmioty mogą swobodnie przemieścić się pod konstrukcją siedzeń.
Dane z komputera pokładowego Mercedesa Klasy V 7-osobowego:
dystans przejechany podczas testu: 483 km, średnia prędkość: 55 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km.
TESTY | Mercedes Klasa V 7-osobowy
Pierwsze wrażenia
Klasa sama dla siebie
Wyposażenie samochodu
Dziecko w Mercedesie Klasa V 7-osobowy