TESTY
Plusy i minusy | Renault Captur II
Mały crossover Renault z trzema parami Isofix
25-06-2020 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum
Dwa wyróżnione przez nas plusy pokrywają się z podsumowaniem testów poprzedniej generacji Renault Captur. Wśród nich jest możliwość przesuwania kanapy, ale mamy do tego rozwiązania kilka praktycznych uwag.
Plusy
Trzy pary Isofix,
to standard w każdej wersji wyposażenia nowego, jak i poprzedniej generacji, Captura. Co prawda nie zrobimy z niego autobusu dla rodziny z trójką dzieci. Zyskujemy jednak większą elastyczność w rozmieszczeniu fotelików zamocowanych najlepszym obecnie sposobem. W nowym Renault Captur dodano standard i-Size, w komplecie z każdą parą także top-tether.
Komfort podróży na kanapie,
bezsprzecznie podnoszą dwa nawiewy klimatyzacji. Wbrew pozorom to nadal rzadki element wyposażenia w segmencie B. Do tego dwa porty usb i jedno gniazdo 12V, do których można podłączyć zasilanie urządzeń elektronicznych, które umilą dzieciom jazdę.
Przesuwana kanapa,
w zakresie 16 cm, pozwala na powiększenie przestrzeni bagażowej. Maksymalna różnica to aż 114 litrów. Można to też zrobić skokowo, i w zależności od potrzeb znaleźć złoty środek - miejsce na nogi pasażerów i większy bagaż z tyłu. To rozwiązanie także znane jest w I-generacji tego modelu.
Minusy
Przesuwana kanapa,
jest jednak nie do końca przemyślanym rozwiązaniem. Po pierwsze kanapę można zmienić jej pozycję tylko w całości. Oparcie jest fabrycznie dzielone (1/3-2/3), ale siedzisko już nie. Ogranicza to jej wykorzystanie, np. przy podróży trzech osób nie powiększymy tylko części bagażnika. Po drugie na dolnym poziomie jego podłogi znajduje się (co prawda pomocny) uchwyt do jej przesunięcia. Zabiera jednak sporo z miejsca przez co utrudnia optymalne wykorzystanie przestrzeni bagażnika, np. przy wózku dziecięcym.
Wysokość linii dachu,
obniża się zaraz za słupkiem C. Podczas montażu fotelika dziecięcego z grupy 2-3 jego zagłówek zawadzał o podsufitkę. Trzeba na to zwrócić uwagę podczas wybierania nowego fotelika do tego auta.
Sposób zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera,
oceniamy w każdym testowanym aucie. Crossover Captur wyposażono w typowe dla Renault rozwiązanie. Służy do tego pokrętło umieszczone z boku kokpitu. Do zmiany statusu poduszki wystarczy je wcisnąć i obrócić w odpowiednim kierunku. Może więc dokonać tego każda postronna osoba, bez wiedzy i zgody kierowcy. W naszym przypadku poradziło z tym sobie kilkuletnie dziecko.
Dane z komputera pokładowego Renault Captur II, 1.3 TCe 130 KM, 7-EDC:
przejechany dystans podczas testu: 475 km, średnia prędkość: 45 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,5 l/100 km.
TESTY | Renault Captur II
Pierwsze wrażenia
Nowa rola crossovera Renault
Bezpieczeństwo dziecka
Wyposażenie samochodu