portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Wybrano przebieg S12 Radom - Puławy
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Grudzień 2018


Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda!

05-12-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Euro NCAP

Osiem, a właściwie dziewięć modeli, powiększyło listę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wśród nich dwa osiągnęły jedne z najgorszych w historii wyniki.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 oraz Volvo w podwójnej odsłonie S60 i V60 - te modele zdobyły właśnie maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Kolejne dwa samochody ocenione w grudniowej partii to Fiat Panda i Jeep Wrangler.

Panda nie zdobyła ani jednej gwiazdki z kilku powodów - po pierwsze w modelu tym zabrakło bocznych (to wciąż opcja) i kurtynowych poduszek powietrznych, po drugie poziom bezpieczeństwa dzieci był na marginalnym poziomie, wykluczono montaż kilku fotelików, a konstrukcja kanapy nie spełnia wymagań standardu i-Size, zaś po trzecie nie było ani jednego systemu wspierającego kierowcę, których działanie poddawane jest obowiązkowej ocenie Euro NCAP. Szczerze mówiąc, aż dziwne, że model samochodu z takimi brakami dostępny jest w sprzedaży w 2018 roku!

Z kolei Jeep Wrangler, wyglądający na bardzo masywne auto, otrzymał zaledwie jedną gwiazdkę. W jego przypadku poziom ochrony kierowcy i pasażera podczas uderzenia w przeszkodę odkształcalną i stałą był poniżej minimum, na wyposażeniu zabrakło kurtyn powietrznych i systemów wspomagających kierowcę, a także wykluczono montaż połowy używanych przez Euro NCAP fotelików dziecięcych.

Szczegółowe wyniki wszystkich tych modeli, w kolejności alfabetycznej, opublikujemy w najbliższych dniach.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Audi Q3 - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 36,2 pkt. (95 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,5 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 36,7 pkt. (76 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 11,1 pkt. (85 %)

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Audi

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych II-generacji Audi Q3

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

BMW X5 - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 34,2 pkt. (89 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 36,3 pkt. (75 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,8 pkt. (75 %)

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | BMW

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych IV-generacji BMW X5

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Fiat Panda - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 17,4 pkt. (45 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 8 pkt. (16 %)
Ochrona pieszego: 22,9 pkt. (47 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 1 pkt. (7 %)

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Fiata Pandy

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Hyundai Santa Fe - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 35,9 pkt. (94 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 43,2 pkt. (88 %)
Ochrona pieszego: 32,2 pkt. (67 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,9 pkt. (76 %)

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Hyundaia Santa Fe

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Jaguar I-Pace - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 34,9 pkt. (91 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 40 pkt. (81 %)
Ochrona pieszego: 35,3 pkt. (73 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,6 pkt. (81 %)

WYDARZENIA | Oto finaliści Car of the Year 2019

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Jaguara I-Pace

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Jeep Wrangler - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 19,3 pkt. (50 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 34,3 pkt. (69 %)
Ochrona pieszego: 23,9 pkt. (49 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 4,2 pkt. (32 %)

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych Jeepa Wranglera

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Peugeot 508 - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 36,5 pkt. (96 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42,4 pkt. (86 %)
Ochrona pieszego: 34,5 pkt. (71 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,3 pkt. (79 %)

WYDARZENIA | Salon Samochodowy Paryż 2018 | Peugeot

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych nowego Peugeota 508

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Euro NCAP (nie)punktuje Fiata Panda! | Audi Q3, BMW X5, Fiat Panda. Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Jeep Wrangler, Peugeot 508, Volvo S60/V60 | Grudzień 2018

Volvo S60/V60 - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 36,5 pkt. (96 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,2 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 35,7 pkt. (74 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10 pkt. (76 %)

TESTY | Pierwsze wrażenia - To Volvo do złudzenia... | Volvo V60 II Polestar

Poznaj szczegółowe wyniki testów zderzeniowych nowego Volvo S60 i V60

Polecamy
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Hyundai z napędem wodorowym w próbach Euro NCAP | Citroen Berlingo, Opel Combo, Peugeot Rifter | Październik 2018 TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Fiat Punto | Grudzień 2017 TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP | Best in Class Cars Of 2017

Hyundai z napędem wodorowym w próbach Euro NCAP

Fiat Punto

Najbezpieczniejsze modele według Euro NCAP

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry